Skip to main content
Sticky

(Update 17 juni) 5G werkt nog niet bij iedereen

  • 14 June 2024
  • 18 reacties
  • 1789 Bekeken

Op dit moment krijgen we meerdere meldingen van klanten bij wie 5G nog niet werkt.

We zijn nog druk bezig met het uitrollen van 5G en op de meeste plekken kun je al verbinden, maar nog niet overal is 5G gedekt. Dit kan nog een paar dagen duren.

Heb je een geschikt toestel en staan alle instellingen voor 5G goed? Probeer dan eerst om je telefoon op Vliegtuigstand  te zetten en er na 30 seconden weer vanaf te halen.

Herstart daarna je toestel.

Lost dit het niet op? 
Bij sommigen was het opgelost na het resetten van het toestel (terugzetten naar fabrieksinstellingen) Mocht je dit proberen maak dan eerst een backup!

Lukt het daarna nog steeds niet, dan vragen we je nog even geduld te hebben
We hopen dat we straks allemaal op 5G kunnen, maar  intussen is ons oude vertrouwde 4G uiteraard nog altijd beschikbaar.

18 reacties


We zijn ook nog druk bezig met het uitrollen van 5G en op de meeste plekken kun je al verbinden, maar nog niet overal is 5G gedekt. Dit kan nog een paar dagen duren.

We hopen dat we straks allemaal op 5G kunnen, maar intussen is ons oude vertrouwde 4G netwerk uiteraard nog altijd beschikbaar.



Update: we zijn nog steeds druk bezig met de uitrol. 

Het kan geen kwaad om je telefoon nog een keertje uit en weer aan te zetten zoals mijn collega SimplyOmar aangeeft. Als je hierna nog steeds geen 5G netwerk ziet verschijnen op je telefoon (die 5g ondersteunt), dan is het nog even geduld hebben. Zodra we meer weten, zullen we dit hier direct met je delen. 

Inderdaad, na herstart nog steeds 4G.

Nog steeds 4G….

Reputatie 3
Badge +8

Nog steeds 4G….

Hai, Heb je je toestel op vliegtuigstand gezet en terug? Ben benieuwd of dit helpt.

 


We zijn ook nog druk bezig met het uitrollen van 5G en op de meeste plekken kun je al verbinden, maar nog niet overal is 5G gedekt. Dit kan nog een paar dagen duren.

We hopen dat we straks allemaal op 5G kunnen, maar intussen is ons oude vertrouwde 4G netwerk uiteraard nog altijd beschikbaar.



Update: we zijn nog steeds druk bezig met de uitrol. 

Het kan geen kwaad om je telefoon nog een keertje uit en weer aan te zetten zoals mijn collega SimplyOmar aangeeft. Als je hierna nog steeds geen 5G netwerk ziet verschijnen op je telefoon (die 5g ondersteunt), dan is het nog even geduld hebben. Zodra we meer weten, zullen we dit hier direct met je delen. 

Goedemiddag,

 

Update: we zijn aan het onderzoeken of het volgende helpt: vliegtuigstand aan en uit te doen en daarna toestel direct uit en aan te zetten zoals mijn collega Ilan hierboven heeft geadviseerd. We lezen graag of dit wel of niet gewerkt heeft. Alvast bedankt voor het helpen testen en je geduld!

 

 


We zijn ook nog druk bezig met het uitrollen van 5G en op de meeste plekken kun je al verbinden, maar nog niet overal is 5G gedekt. Dit kan nog een paar dagen duren.

We hopen dat we straks allemaal op 5G kunnen, maar intussen is ons oude vertrouwde 4G netwerk uiteraard nog altijd beschikbaar.



Update: we zijn nog steeds druk bezig met de uitrol. 

Het kan geen kwaad om je telefoon nog een keertje uit en weer aan te zetten zoals mijn collega SimplyOmar aangeeft. Als je hierna nog steeds geen 5G netwerk ziet verschijnen op je telefoon (die 5g ondersteunt), dan is het nog even geduld hebben. Zodra we meer weten, zullen we dit hier direct met je delen. 

Goedemiddag,

 

Update: we zijn aan het onderzoeken of het volgende helpt: vliegtuigstand aan en uit te doen en daarna toestel direct uit en aan te zetten zoals mijn collega Ilan hierboven heeft geadviseerd. We lezen graag of dit wel of niet gewerkt heeft. Alvast bedankt voor het helpen testen en je geduld!

 

 

Hoi! Ik heb dit getest:

Eerst vliegtuigstand aan en uit, dan toestel uitgezet. Weer aangezet en nog steeds helaas geen 5G hier (OnePlus Nord 2). 


We zijn ook nog druk bezig met het uitrollen van 5G en op de meeste plekken kun je al verbinden, maar nog niet overal is 5G gedekt. Dit kan nog een paar dagen duren.

We hopen dat we straks allemaal op 5G kunnen, maar intussen is ons oude vertrouwde 4G netwerk uiteraard nog altijd beschikbaar.



Update: we zijn nog steeds druk bezig met de uitrol. 

Het kan geen kwaad om je telefoon nog een keertje uit en weer aan te zetten zoals mijn collega SimplyOmar aangeeft. Als je hierna nog steeds geen 5G netwerk ziet verschijnen op je telefoon (die 5g ondersteunt), dan is het nog even geduld hebben. Zodra we meer weten, zullen we dit hier direct met je delen. 

Goedemiddag,

 

Update: we zijn aan het onderzoeken of het volgende helpt: vliegtuigstand aan en uit te doen en daarna toestel direct uit en aan te zetten zoals mijn collega Ilan hierboven heeft geadviseerd. We lezen graag of dit wel of niet gewerkt heeft. Alvast bedankt voor het helpen testen en je geduld!

 

 

Hoi! Ik heb dit getest:

Eerst vliegtuigstand aan en uit, dan toestel uitgezet. Weer aangezet en nog steeds helaas geen 5G hier (OnePlus Nord 2). 

Hoi Batman01,

 

Ik had gehoopt op een ander bericht, maar je terugkoppeling is mega waardevol.Dankjewel hiervoor.

En dat je erbij schrijft welk toestel je hebt is top. Zeer bruikbare info voor mijn technische collega's waar ik het aan heb doorgegeven. Sorry dat de test voor jou niet evenredig bruikbaar is geweest. Ik hoop je snel te kunnen verblijden met groen licht voor 5G. Bedankt voor je geduld. Tot die tijd is het nog even surfen op de golven van het internet op ons stabiele 4G netwerk. I'll keep you posted.

Hier hetzelfde.
Samsung S22 .
2 x geprobeerd met het zelfde ritueel als @Batman01.
Geen resultaat.

Hier wel succes, maar niet met eerder genoemde methode.

 

Bij mij werkte het pas nadat ik bij Voorkeursnetwerktype eerst 3G heb geselecteerd en (na een minuut ofzo) weer terug naar 5G.

 

Mijn toestel is een Google Pixel 6 Pro

@michjuh , dat was de oplossing, dankjewel.


We zijn ook nog druk bezig met het uitrollen van 5G en op de meeste plekken kun je al verbinden, maar nog niet overal is 5G gedekt. Dit kan nog een paar dagen duren.

We hopen dat we straks allemaal op 5G kunnen, maar intussen is ons oude vertrouwde 4G netwerk uiteraard nog altijd beschikbaar.



Update: we zijn nog steeds druk bezig met de uitrol. 

Het kan geen kwaad om je telefoon nog een keertje uit en weer aan te zetten zoals mijn collega SimplyOmar aangeeft. Als je hierna nog steeds geen 5G netwerk ziet verschijnen op je telefoon (die 5g ondersteunt), dan is het nog even geduld hebben. Zodra we meer weten, zullen we dit hier direct met je delen. 

Goedemiddag,

 

Update: we zijn aan het onderzoeken of het volgende helpt: vliegtuigstand aan en uit te doen en daarna toestel direct uit en aan te zetten zoals mijn collega Ilan hierboven heeft geadviseerd. We lezen graag of dit wel of niet gewerkt heeft. Alvast bedankt voor het helpen testen en je geduld!

 

 

Hoi! Ik heb dit getest:

Eerst vliegtuigstand aan en uit, dan toestel uitgezet. Weer aangezet en nog steeds helaas geen 5G hier (OnePlus Nord 2). 

Hoi Batman01,

 

Ik had gehoopt op een ander bericht, maar je terugkoppeling is mega waardevol.Dankjewel hiervoor.

En dat je erbij schrijft welk toestel je hebt is top. Zeer bruikbare info voor mijn technische collega's waar ik het aan heb doorgegeven. Sorry dat de test voor jou niet evenredig bruikbaar is geweest. Ik hoop je snel te kunnen verblijden met groen licht voor 5G. Bedankt voor je geduld. Tot die tijd is het nog even surfen op de golven van het internet op ons stabiele 4G netwerk. I'll keep you posted.

 

Deed net mijn mobiele data aan en kreeg direct 5G, niks aangepast. Denk dat het nu gefixed is @Ilan @Nih ?

Op magische wijze heb ik 5G gekregen, opeens doet hij het. 

Reputatie 1
Badge +1

Goed om te horen dat het voor jullie werkt nu! Mocht het nog niet werken, heb dan nog even geduld en probeer zo nu en dan over te schakelen op 3G en weer naar 5G of schakel de vliegtuigstand in en weer uit.

Mocht je het leuk vinden om een stukje te schrijven over de ervaringen met 5G of iets geheel anders over Simpel dan zouden wij dat ook heel leuk vinden. 
 

Als je hier wat voor voelt stuur mij dan een privebericht!

 

Op magische wijze heb ik 5G gekregen, opeens doet hij het. 

Hier ook!

Reputatie 1

Werkt prima. Zelfs in het buitenland. 

Bij mij werkt de 5G nog steeds niet. Op 25 juni contact met de klantenservice. Er is toen een ticket aangemaakt. Tot op heden niets van terug gehoord.

Bij mij werkt de 5G nog steeds niet. Op 25 juni contact met de klantenservice. Er is toen een ticket aangemaakt. Tot op heden niets van terug gehoord.

Hoi Jorn,

 

Een late reactie van mijn kant, sorry. Werkt het inmiddels?

Bij mij doet de 5G het wel, maar eerlijk gezegd zie ik helemaal niet zoveel verschil met 4G …?

Reageer