Beantwoord

inhellen schuifhek+33 nummer

  • 15 May 2024
  • 3 reacties
  • 92 Bekeken

Ik heb op mn werk te maken met een schuifhek met inbel systeem. Hiervoor moet ik bellen naar een +33 nummer, als ik dit doe werkt dit niet, terwijl dit bij collegas met een andere provider wel werkt. De beheerder van het hek heeft gezegd dat ik met simpel contact moet opnemen. Weten jullie hoe ik dit op kan lossen

icon

Beste antwoord door Plukkie3 22 May 2024, 22:18

Bekijk origineel

3 reacties

Beste medewerkers van Simpel, beste Rutger,

Wij ervaren EXACT hetzelfde probleem met 2 Simpel abonnementen die niet op het Franse +33 inbelnr van Intratone (grootste aanbieder van dit soort systemen, ook in NL !) binnenkomen. Hierdoor blijft het toegangshek gesloten terwijl de Simpel-nrs correct zijn ingeprogrammeerd. Alle andere providers werken wel, alleen de Simpel abbo's/nrs werken niet.

Is hier een oorzaak/oplossing voor ?

 

Update 24/05/2024: 

Goed nieuws: We hebben de oorzaak/oplossing gevonden !

Oorzaak van het feit dat het niet werkt, is dat voor beide abonnementen het Plafond staat ingesteld in MijnSimpel. Indien het Plafond (tijdelijk) wordt uitgeschakeld in MijnSimpel, werkt het wel.

Voor beide nummers inmiddels succesvol uitgetest en vastgesteld dat het zo werkt. 

 

Merkbare symptomen om te herkennen of het wel of niet werkt:

  • Indien het WEL werkt gaat het nummer een paar keer over en geeft de Intratone module de reactie “Het nummer dat u gebeld heeft, is nu niet bereikbaar”.  
  • Indien het NIET werkt gaat het nummer helemaal niet over, en wordt de verbinding direct verbroken. Ook de melding blijft dan achterwege.

 

Uiteraard geldt voor dit alles dat het mobiele nummer van waaruit u belt moet zijn ingeprogrammeerd c.q. is toegestaan voor het openen van het hek op het Intratone portaal.

 

Aanvullende opmerking 1: Blijkbaar zorgt het activeren van het Plafond in MijnSimpel (overigens een waardevolle optie !) er ook voor dat men niet meer naar internationale nummers (en dus ook niet het Franse +33 nummer van de SIM-kaart in de Intratone-module ingebouwd in het toegangshek) kan bellen. In ieder geval beperkt het activeren van het Plafond (in ons geval op 11 EUR) de mogelijkheden om naar het Franse nummer voor het toegangshek te kunnen bellen.

 

Aanvullende opmerking 2: Ook indien uw nummermelding (a.k.a. Caller ID) uit staat, zal het niet werken omdat de Intratone module uw nummer niet zal herkennen als een toegelaten nummer (we hebben dit proefondervindelijk getest door voorafgaand aan het inbelnummer van het toegangshek #31# te plaatsen om (eenmalig) nummermelding uit te schakelen.  

Reputatie 1
Badge +1

Hi @Plukkie3, dank je wel voor je hulp en heldere uitleg. Is het hiermee ook voor jou verholpen, @rutger

Reageer