Beantwoord

2FA SMS komt niet aan

  • 28 March 2024
  • 6 reacties
  • 83 Bekeken

Sinds iets meer dan een maand geleden krijg ik geen 2FA-codes meer voor bepaalde diensten (met name PayPal en DiPocket). Hierdoor kom ik bijvoorbeeld niet meer in een aantal van mijn financiële accounts. Ik ben het volgende nagegaan:

  • Vrienden uit de Verenigde Staten en Nederland kunnen mij zonder probleem SMS’en.
  • Het nummer van mijn SMS-centrale stond op +31624000000, maar deze heb ik ondertussen aangepast naar +31624000226 -- dit had echter geen effect.
  • Ik ben sinds september in Japan, maar voorheen werkte alles gewoon; mijn simkaart van Simpel is verbonden met NTT DOCOMO (zonder data service natuurlijk).
  • De meeste diensten met 2FA werken nog wel zonder problemen.

Ik heb geen reactie gekregen van jullie support, dus bij deze stel ik de vraag in de community.

icon

Beste antwoord door Complex 6 April 2024, 18:44

Bekijk origineel

6 reacties

Hee @Complex 

Bedankt voor je bericht.

Wat fijn dat je al de één en ander heb geprobeerd!
Staan je premium sms instellingen ook aan? Deze kan je via '’mijn Simpel'’ onder het kopje sim & instellingen aanzetten.

Ik hoop dat we dit zo snel mogelijk in orde kunnen maken voor jou.

Verder wil ik je nog een prettig (Paas)weekend toewensen! 🥚

 

Groet, Dounia
Simpel

Hee @Complex 

Bedankt voor je bericht.

Wat fijn dat je al de één en ander heb geprobeerd!
Staan je premium sms instellingen ook aan? Deze kan je via '’mijn Simpel'’ onder het kopje sim & instellingen aanzetten.

Ik hoop dat we dit zo snel mogelijk in orde kunnen maken voor jou.

Verder wil ik je nog een prettig (Paas)weekend toewensen! 🥚

 

Groet, Dounia
Simpel

 

Bedankt voor de reactie.

 

Ik heb deze nu aangezet; hoewel dit nog niet direct de oplossing schijnt te zijn, test ik het morgen nog eens als de aanpassing sowieso is verwerkt. In de tussentijd, zou je kunnen uitleggen wat dit precies doet en wat het gevolg gaat worden op mijn maandelijkse factuur?

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Complex,

Ik vermoed dat mijn collega jouw berichtje helaas verkeerd heeft begrepen, excuses hiervoor! 
Deze instelling zal helaas niet de oplossing zijn voor dit probleem. 

Heb je al geprobeerd om met een ander netwerk te verbinden? Het netwerk DOCOMO ondersteund namelijk niet alle diensten, waardoor het voor kan komen dat iets niet werkt. 
Zou je handmatig kunnen zoeken naar het netwerk: Softbank. Indien dit niet heeft gewerkt dan wil ik je graag vragen om even contact met ons op te nemen via onze WhatsApp kanaal, wellicht dat een reset van jouw instellingen het probleem zou kunnen verhelpen. 


Hopelijk is het probleem zo snel mogelijk opgelost!

Groetjes, Noor 
Simpel.

Heb je al geprobeerd om met een ander netwerk te verbinden? Het netwerk DOCOMO ondersteund namelijk niet alle diensten, waardoor het voor kan komen dat iets niet werkt. 
Zou je handmatig kunnen zoeken naar het netwerk: Softbank.

Bedankt voor de toelichting. Hoe pas ik dit veilig aan? Ik doe erg voorzichtig om te voorkomen dat ik data gebruik met mijn Simpel simkaart -- in principe zou dit niet verkeerd kunnen gaan omdat ik data buiten de EU uit heb staan, maar toch. Ik heb een Pixel 7 Pro met Android 14.

Hi @Complex,

Ik vermoed dat mijn collega jouw berichtje helaas verkeerd heeft begrepen, excuses hiervoor! 
Deze instelling zal helaas niet de oplossing zijn voor dit probleem. 

Heb je al geprobeerd om met een ander netwerk te verbinden? Het netwerk DOCOMO ondersteund namelijk niet alle diensten, waardoor het voor kan komen dat iets niet werkt. 
Zou je handmatig kunnen zoeken naar het netwerk: Softbank. Indien dit niet heeft gewerkt dan wil ik je graag vragen om even contact met ons op te nemen via onze WhatsApp kanaal, wellicht dat een reset van jouw instellingen het probleem zou kunnen verhelpen. 


Hopelijk is het probleem zo snel mogelijk opgelost!

Groetjes, Noor 
Simpel.

 

Ik heb net uit het niets een 2FA SMS ontvangen die ik eergisteren had aangevraagd, en de code daarna kwam meteen binnen. Als het net zo plots niet meer werkt kom ik hier op terug.

Reputatie 2
Badge +7

Hey @Complex

Fijn om te lezen dat er nu toch wel wat in beweging in zit. 

Mocht het probleem zich voortzetten (hopelijk van niet!) dan weet je ons te vinden 😊

Fijne dag!

Groet, Noor 
Simpel 

Reageer