Beantwoord

4G-internet werkt niet

  • 1 May 2024
  • 2 reacties
  • 81 Bekeken

Sinds een dikke maand kan ik buiten de deur geen 4G gebruiken, Het tekentje van 4G staat wel bovenin mijn schermpje maar er kan met geen enkele app worden verbonden. Ik ben naar de apple winkel gegaan. Daar is me verteld dat het niet aan het toestel maar aan de provider (abonnement via Simpel) ligt. Het advies was: misschien een nieuwe simkaart... Alle instellingen staan goed en tot voor een dikke maand werkte het perfect... Graag advies

icon

Beste antwoord door Jahduar 6 May 2024, 10:14

Bekijk origineel

2 reacties

Badge

Goedemorgen @Hoboist,

Wat jammer om te lezen dat je problemen ervaart met het abonnement.

Ik kan je aanraden, de volgende stappen te volgen: 

1. Controleer of je toestel up-to-date is en start je toestel opnieuw op. 

2. Controleer via https://www.simpel.nl/netwerk/dekkingskaart of er een storing gaande is het gebied waar je op dat moment bent. 

3. Controleer of de instelling 'mobiele gegevens of mobiele data' aanstaat, deze instelling kan je terugvinden bij de internetinstellingen van je toestel 

4. Controleer in het Simpel account of het Internet op Aan staat bij het tabblad Instellingen.  

5. Controleer of er geen datalimiet aanstaat bij de internetinstellingen in je toestel.  

6. Ook raad ik je aan om de zogeheten APN-instellingen te controleren. Vaak staan deze instellingen ingesteld op het netwerk van Odido (T-Mobile), maar het is beter om dit om aan te passen naar die van Simpel. Via onze toestelhulp, kan je dit opnieuw correct instellen:  

https://www.simpel.nl/klantenservice/toestelhulp 

Je zoekt je eigen toestel op of je kiest hetzelfde merk en vervolgens ga je naar Internet > handmatig instellen om de APN opnieuw in te stellen. 

Als bovenstaande stappen niet werken, dan kan ik je aanraden telefonisch contact met ons op te nemen op 088-1005757 of via Whatsapp, Facebook of X, zodat we je verder kunnen helpen en een stappenplan met je kunnen doorlopen. De opties kan je terugvinden op www.simpel.nl/klantenservice/contact. .

Groet, Jahduar
Simpel

Dank voor dit uitgebreide antwoord. Inmiddels heb ik vrijdag telefonisch contact gehad met de klantenservice, zij hebben het probleem doorgegeven aan de technische dienst en bellen me eind vd week of alles werkt. Maar…. Op mysterieuze wijze is het probleem sinds zaterdagmiddag ineens opgelost…. Misschien is er vanaf een afstand iets gedaan…(door de technische dienst van SIMPEL) Ik hoop alleen dat ik nog te horen krijg wat het probleem nu was…. Ik heb er dik twee weken mee gemodderd…. Alles wat u benoemde had ik al geprobeerd…. Maar goed, het probleem lijkt voorbij en ik hoop dat het niet terugkomt!

Reageer