Skip to main content

Goedemorgen, 

Wij zitten 5 maanden in spanje.

Nu zit het zo als mijn kinderen bellen vanuit Nederland naar ons gaat telefoon gewoon over maar als ik opneem krijg ik geen verbinding.

Andersom gaat wel goed als ik ze bel vanuit Spanje krijg ik wel gelijk verbinding.

Heb dit nooit eerder gehad.

Waar ligt dit aan?

Wat kan ik doen zodat dit opgelost word.

Hartelijk dank

Helaas heb ik nog geen reactie op mijn berichtje. Had klantenservice bericht gestuurd maar hoor ook hier niets meer van.

Goedemiddag @Paisomar Mar 

Vervelend dat je problemen ervaart met bellen in Spanje.

In het buitenland kan je vaak, afhankelijk van het land, verbinden met een aantal verschillende netwerken. In Spanje kan je verbinding maken met Movistar, Xfera (Yoigo), Orange en Vodafone. Ik stuur je gelijk de link mee zodat je dit zelf ook kan inzien https://www.simpel.nl/files/PDF/roaming-netwerken-simpel.pdf. Wanneer het netwerk waarmee je verbonden bent niet goed werkt, kan je automatisch selecteren uitzetten en handmatig selecteren aanzetten, zo kan je een ander netwerk kiezen via de instellingen van je telefoon. Misschien overbodig, maar zorg er ook altijd voor dat je roaming functie ingeschakeld staat in het buitenland, zowel op je telefoon als bij je abonnementsinstellingen.

Ligt de oorzaak niet bij de roaming functie en werkt het selecteren van een ander netwerk ook niet. Dan raad ik je aan om contact met onze klantenservice op te nemen. Dan pakt mijn collega je abonnement erbij en kijkt hij of zij verder met je mee.

Fijne vakantie!

Groet, Renaat

Hallo Renaat,

Heb alle netwerken al geprobeerd maar helaas geen effect.

Roaming functie  staat ook aan. 

Heb ondertussen via WhatsApp contact alleen gaat dit niet zo snel want heb alle gegevens om 15,45 uur doorgegeven daarna niets meer gehoord.

Groetjes Carla

Reageer