Beantwoord

Ik heb geen netwerk in buitenland eu (geen netwerk in Italië)

  • 12 April 2019
  • 3 reacties
  • 686 Bekeken

Binnen mijn bundel mag ik onbeperkt smsen. Nu heb ik 3 x een sms naar een contact met een Duits nummer gestuurd en hier wordt vervolgens €0.25 per sms voor gerekend. Waarom is dit? Binnen zone 1 in de EU mogen er toch geen extra kosten gevraagd worden binnen de bundel?
icon

Beste antwoord door Snowboard 13 April 2019, 07:47

Bekijk origineel

3 reacties

Als ik in het buitenland een abonnement neem, krijg ik de sim-only dan ook verstuurd naar dit land (spanje)?

Reputatie 2
Badge +8

Hoi Wout, een Simpel simkaart kan alleen afgeleverd worden bij een adres in Nederland. 

 

Reputatie 6
Binnen zone 1 in de EU mogen er toch geen extra kosten gevraagd worden binnen de bundel?
Ik zal het eenvoudig duidelijk maken.

Jij maakt geen gastgebruik van het Nederlandse netwerk bij het bellen/sms naar een nummer (/land) afkomstig uit zone 1. Omdat je geen gastgebruik (roaming) van een zone 1 netwerk gelden niet de roaming regels die zijn opgesteld door de EU.

Je betaalt in dit geval buiten de bundel kosten, het gaat niet uit je bundels.

Situatie 2
Stel er werdt een sms gestuurd naar jou door de gebruiker van het Duitse nummer (wel zone 1) dan gaat het voor deze persoon wel uit zijn/haar bundels vanwege de roamingregels.

Zou je bijvoorbeeld in België zijn dan waren de door jou verzonden sms via je bundels gegaan ook vanwege de roamingregels.

Groetjes,
Fijn weekend.

Reageer