Account geblokkeerd na extreem dataverbruik app in zeer korte tijd

  • 4 March 2023
  • 1 reactie
  • 176 Bekeken

Beste mensen bij simpel,

Ben al jaren tevreden klant bij simpel maar wat er gisteren gebeurd is heeft mij toch flink doen schrikken. Want kennelijk is er een app op mijn telefoon op hol geslagen (kan het niet anders verwoorden) en deze heeft op de achtergrond mijn gehele databundel in 1,5 uur erdoorheen gejaagd.
(8 GB). Dit gebeurde terwijl ik met de auto onderweg was voor het werk, en ik hoorde de berichtjes binnenkomen met de waarschuwing voor het dataverbruik, echter was het niet mogelijk om daar op dat moment iets aan te doen. Tussen de melding van 80% verbruik en 100% verbruik zit slechts 13 minuten, en 4 minuten na de 100% melding kwam het bericht dat de account (gelukkig) geblokkeerd is om meer data verbruik te voorkomen.
Dus daar ben ik erg van geschrokken, en zit nu zonder data voor de rest van de periode. Waar ik ook erg van schrok is de kosten die simpel in rekening brengt (0,15 per MB) wat er aan data buiten de bundel verbruikt is boven de 8000MB.

Zoals gezegd ik heb waarschuwing ingesteld staan op de android telefoon zodra ik teveel data gebruik, en ook simpel stuurt berichten. Maar dit is zo snel gegaan dat ik hier geen actie op heb kunnen ondernemen, en nu met hoge kosten zit.

Ter verduidelijking enkele screenshots die eigenlijk alles zeggen:

https://photos.app.goo.gl/KcCrhxLuMqhH8r8m9

https://photos.app.goo.gl/xXt9kerXkriJfS5r7

https://photos.app.goo.gl/oZgHbPQHrx4nhHat9

:https://photos.app.goo.gl/bipZ9ajhQpLep49e9


Ik weet niet precies wat de app aan het doen was, daar moet iets misgegaan zijn. De app is zelf 200MB groot dus een update kan het niet zijn. Wat moet ik nu? Komen deze kosten voor mijn rekening? Het voelt helemaal niet goed om op zo'n manier veel geld te moeten betalen.

Ik zie op de site dat je een data plafond in kunt stellen, ik weet niet hoe lang die service al bestaat want was daar niet van op de hoogte anders had ik deze zeker aangezet. Maar in jaren dataverbruik heb ik nog nooit meer data in een maand verbruikt dan 3500MB heb ik even nagekeken, dus dan verwacht je dat je gewoon veilig zit.(en iig tijd hebt bij veel verbuik om mobiele gegevens uit te zetten voordat er extra kosten komen)

JasonTM 1 jaar geleden

Hoi @MichelHvdG, welkom op de Community!

Sorry voor de late reactie, jouw topic was in de spambox geplaatst wegens het tonen van jouw 06-nummer. Kun jij hier nog hulp bij gebruiken of is jouw vraag al beantwoord inmiddels?

Bekijk origineel

1 reactie

Badge

Hoi @MichelHvdG, welkom op de Community!

Sorry voor de late reactie, jouw topic was in de spambox geplaatst wegens het tonen van jouw 06-nummer. Kun jij hier nog hulp bij gebruiken of is jouw vraag al beantwoord inmiddels?

Reageer