Beantwoord

contract

  • 5 January 2023
  • 21 reacties
  • 772 Bekeken

Reputatie 1

waarom is mijn maandbedrag per 1-1-2023 ineens €10,86 terwijl ik op 1-9-2022 een contract voor 2 jaar heb afgesloten voor €10.

icon

Beste antwoord door Charlie 10 January 2023, 18:03

Bekijk origineel

21 reacties

Dat vraag ik me dus ook af,niet netjes dit

Reputatie 2
Badge +7

Hey @Jos Bovet & @Angélique Rombouts,

Welkom op onze Community!

Goed opgemerkt dat jullie bundeltarief gestegen is. Bij alle klanten welke in 2022 een nieuw contract zijn aangegaan tussen januari en oktober wordt 8.6% inflatiecorrectie berekend als gevolg van de inflatie van 2022. In de factuuraankondiging van december hebben wij hier nog even een kleine heads-up over gegeven. Ik kan begrijpen dat het als verrassing kwam, aangezien wij eerder nog nooit een inflatiecorrectie hebben uitgevoerd. Het staat al eventjes in onze voorwaarden genoteerd dat er een mogelijkheid is dat er per 1 januari een correctie wordt toegepast op je abonnement. De voorwaarden kan je ten alle tijden bekijken op onze website.

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

Badge

Beste hoezo inflatie correctie moet nu 10,89 euro betalen in mei afgesloten. Maar nieuwe klanten kunnen dezelfde bundel gewoon weer voor 10 euro afsluiten dat vindt ik wel raar dat zij geen inflatie correctie moeten betalen.

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Ton Munnik,

 

Het wordt alleen toegepast op nieuwe abonnementen / verlengingen die tussen 6-1-2022 en 1-10-2022 zijn aangevraagd. Nieuwe klanten die het nu voor het actietarief krijgen, krijgen daar net zoals jij, volgend jaar mee te maken. 

 

Groet, Charlie

Simpel

Reputatie 1

Hi @Ton Munnik,

 

Het wordt alleen toegepast op nieuwe abonnementen / verlengingen die tussen 6-1-2022 en 1-10-2022 zijn aangevraagd. Nieuwe klanten die het nu voor het actietarief krijgen, krijgen daar net zoals jij, volgend jaar mee te maken. 

 

Groet, Charlie

Simpel

aha dus wij hebben dit jaar inflatiecorrectie en volgende jaar dus weer of gaan jullie de tweede groep pesten die net van de actie heeft geprofiteerd

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Laziz Abarchan,

 

Nee, zeker niet.

 

Ook in het jaar 2023 zal er waarschijnlijk weer sprake zijn van inflatie. Zodoende gaan de kosten van Simpel ook omhoog. We doen dit niet om de klanten te pesten, maar alles wordt nu eenmaal duurder. Hoe vervelend ook.. 

 

Groet, Charlie

Simpel

Reputatie 1

ja dat is het excuus altijd. maar waarom is die periode genomen 6-1-22 tot 1-10-22 en waarom er geen mail of brief naar de klant om op de hoogte te brengen dan kan de klant zeggen ik vertrek op die datum en was deze discussie overbodig

Reputatie 1

Mijn vrouw heeft een contract bij Simpel op 05-01-2022 afgesloten en zij betaald geen inflatie correctie

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Laziz Abarchan! Deze vraag heb ik in het andere topic ook al beantwoordt. Dit heeft te maken met de cijfers die het CBS gebruikt voor het vaststellen voor het percentage van de inflatie. 

 

@Jos Bovet Dat kan kloppen. Het wordt alleen toegepast op nieuwe abonnementen / verlengingen die tussen 6-1-2022 en 1-10-2022 zijn aangevraagd. Zij vast daar dan net voor. 

 

Groet, Charlie

Simpel

Reputatie 1

maar wat heeft dan een inflatiecorrectie voor nut als het alleen voor een bepaalde groep geld, want ook nieuwe klanten betalen de correctie niet.

Reputatie 2

Hi @Laziz Abarchan! Deze vraag heb ik in het andere topic ook al beantwoordt. Dit heeft te maken met de cijfers die het CBS gebruikt voor het vaststellen voor het percentage van de inflatie. 

 

@Jos Bovet Dat kan kloppen. Het wordt alleen toegepast op nieuwe abonnementen / verlengingen die tussen 6-1-2022 en 1-10-2022 zijn aangevraagd. Zij vast daar dan net voor. 

 

Groet, Charlie

Simpel

Fantastische verhalen schrijf je bij mensen die over de verhoging klagen, Charlie. 
Als het nu allemaal zo duur is geworden, waarom blijven jullie dan die aanbiedingen aanbieden. In mijn geval krijg je nu zelfs 2 gb meer voor €10, dus vaste klanten benadelen en de nieuwe belonen. Trek dan één lijn en zegt dat, door de inflatie, dit niet meer te doen is en we laten nieuwe klanten ook €10,86 betalen. Meerdere malen kennissen en vrienden op jullie geattendeerd en dat heeft zeker wat klanten opgeleverd, maar je begrijp dat ik daar nu heel veel spijt van hebt. 1 abo kan ik gelukkig bij jullie wegtrekken en helaas die andere niet, maar dat gaat ook komen. 
O ja en voordat je met het verhaaltje komt je mag je abonnement altijd naar beneden stellen, maar daar heeft Simpel natuurlijk goed bij nagedacht, want die keuzes zijn natuurlijk niet waarmee geadverteerd wordt. Nee, natuurlijk niet, want een vaste klant moet je natuurlijk benadelen, Charlie. Het zijn voorstellen die totaal niet van deze tijd zijn. O het is zo SIMPEL. 
 

Een hele Simpele klant

Reputatie 3
Badge +8

Hi allen! 

 

Ik begrijp zeker dat je niet blij bent met de inflatiecorrectie, want hierdoor betaal je toch weer een paar cent meer per maand. Echter staat dit benoemd in de voorwaarden, waar we vanuit gaan dat je deze leest, voordat je hiermee akkoord gaat. Hierin staat benoemd dat Simpel ieder jaar in januari gemachtigd is om de inflatiecorrectie door te voeren. 

Verder wordt de inflatiecorrectie alleen toegepast op nieuwe abonnementen / verlengingen die tussen 6-1-2022 en 1-10-2022 zijn aangevraagd. Nieuwe klanten die het nu voor het actietarief krijgen, krijgen daar net zoals jij, volgend jaar mee te maken. Destijds heb jij ook gebruik gemaakt van de actiebundels met meer voordeel op huidige klanten. Nu hebben anderen een actiebundel en even iets meer voordeel op jou. Tegen de tijd dat je kunt verlengen, kun jij ook weer over naar een betere bundel en het actietarief. 

 

Groet, Charlie

Simpel

Reputatie 1

Kom eens met een origineel antwoord ipv steeds het zelfde riedeltje op te zeggen want nog steeds geen uitleg waarom iemand die voor 6-1-2022 een abonnement nam geen inflatiecorrectie hoeft te betalen .

En wat heeft dit stuk” Destijds heb jij ook gebruik gemaakt van de actiebundels met meer voordeel op huidige klanten. Nu hebben anderen een actiebundel en even iets meer voordeel op jou. Tegen de tijd dat je kunt verlengen, kun jij ook weer over naar een betere bundel en het actietarief. “ met een inflatiecorrectie te maken als Simpel dmv reclame stunts klanten probeert aan te trekken.

Reputatie 2

Top Charlie,

 

Ja, het is bij jullie ook alleen maar knip en plakwerk, dus vandaar. 

 

Mooi hoe je het allemaal even Simpel neerzet en bagatelliseert. 

 

Ik quote “een paar cent” verhoging per maand, dus met andere woorden, waar maken jullie je nou zo druk om. 

Een paar cent en dan zal ik het even in cijfers neerzetten is €0,02 en nu de verhoging €0,86, misschien zie je nu wel het verschil, ik namelijk wel. Het is bijna 9% verhoging, dus je spreekt niet over een paar cent. 

 

Dan nog even mij kwalificeren als een domoor, want jij gaat ervan uit dat ik toch de voorwaarden doorneemt, dus hoe kan je dan zo stom zijn om hiermee akkoord te gaan en nu er dan toch een punt van maak. Heel fijn hoe jij tegen de klanten van Simpel aankijkt en jij werkt op de klantenservice!

 

Had niet het idee dat ik Simpel moest wantrouwen, toen ik vorig jaar 1 van mijn 2 abonnementen verlengde en dat jullie in de laatste 2 jaar tijd, vijf keer de voorwaarden hebben aangepast en wel zodanig dat jullie ons een oor aan konden naaien. In één van de eerste voorwaarden, stond namelijk niets van dat jullie gerechtigd zijn om een inflatiecorrectie toe te passen. Dit is één van de redenen dat op het andere abonnement geen inflatieverhoging toegepast kan worden. 

 

Knap hoor een visje voorhouden met nog een betere aanbieding, wetende dat de voorwaarden zijn aangepast, iedereen verlengen en dan roepen dit staat in voorwaarden en daar hebben jullie op geklikt, maar niet even van te voren vermelden dat deze zijn aangepast en dat dan de nieuwe van toepassing zouden zijn. Als jullie mij hierover op voorhand hadden geïnformeerd, had ik nooit verlengd. 

 

Gerechtigd betekent trouwens nog niet dat jullie dat doen, maar jij verklapt nu al, in je reactie, dat dit volgend jaar met nieuwe klanten ook al gaat gebeuren. Zou als Simpel sieren dit nu al communiceren met de nieuwe klanten. Ik stel zo voor om zo’n vinger gezichtje (Charlie) in het reclamespotje een bordje op te houden, met de mededeling dat in januari 2023 een inflatiecorrectie toegepast gaat worden. O nee, natuurlijk niet, dat is Simpel te veel transparantie. 

 

Een Simpel(e) kwade klant. 

Reputatie 1

Top Charlie,

 

Ja, het is bij jullie ook alleen maar knip en plakwerk, dus vandaar. 

 

Mooi hoe je het allemaal even Simpel neerzet en bagatelliseert. 

 

Ik quote “een paar cent” verhoging per maand, dus met andere woorden, waar maken jullie je nou zo druk om. 

Een paar cent en dan zal ik het even in cijfers neerzetten is €0,02 en nu de verhoging €0,86, misschien zie je nu wel het verschil, ik namelijk wel. Het is bijna 9% verhoging, dus je spreekt niet over een paar cent. 

 

Dan nog even mij kwalificeren als een domoor, want jij gaat ervan uit dat ik toch de voorwaarden doorneemt, dus hoe kan je dan zo stom zijn om hiermee akkoord te gaan en nu er dan toch een punt van maak. Heel fijn hoe jij tegen de klanten van Simpel aankijkt en jij werkt op de klantenservice!

 

Had niet het idee dat ik Simpel moest wantrouwen, toen ik vorig jaar 1 van mijn 2 abonnementen verlengde en dat jullie in de laatste 2 jaar tijd, vijf keer de voorwaarden hebben aangepast en wel zodanig dat jullie ons een oor aan konden naaien. In één van de eerste voorwaarden, stond namelijk niets van dat jullie gerechtigd zijn om een inflatiecorrectie toe te passen. Dit is één van de redenen dat op het andere abonnement geen inflatieverhoging toegepast kan worden. 

 

Knap hoor een visje voorhouden met nog een betere aanbieding, wetende dat de voorwaarden zijn aangepast, iedereen verlengen en dan roepen dit staat in voorwaarden en daar hebben jullie op geklikt, maar niet even van te voren vermelden dat deze zijn aangepast en dat dan de nieuwe van toepassing zouden zijn. Als jullie mij hierover op voorhand hadden geïnformeerd, had ik nooit verlengd. 

 

Gerechtigd betekent trouwens nog niet dat jullie dat doen, maar jij verklapt nu al, in je reactie, dat dit volgend jaar met nieuwe klanten ook al gaat gebeuren. Zou als Simpel sieren dit nu al communiceren met de nieuwe klanten. Ik stel zo voor om zo’n vinger gezichtje (Charlie) in het reclamespotje een bordje op te houden, met de mededeling dat in januari 2023 een inflatiecorrectie toegepast gaat worden. O nee, natuurlijk niet, dat is Simpel te veel transparantie. 

 

Een Simpel(e) kwade klant. 

En wat zou charlie nu voor knip en plak werk weer hebben

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Laziz Abarchan! Deze vraag heb ik in het andere topic ook al beantwoordt. Dit heeft te maken met de cijfers die het CBS gebruikt voor het vaststellen voor het percentage van de inflatie. 

 

@Jos Bovet Dat kan kloppen. Het wordt alleen toegepast op nieuwe abonnementen / verlengingen die tussen 6-1-2022 en 1-10-2022 zijn aangevraagd. Zij vast daar dan net voor. 

 

Groet, Charlie

Simpel

Hi heren! 

 

Zie mijn eerste bericht aan Laziz. Dit heeft te maken met de cijfers die het CBS gebruikt voor het vaststellen voor het percentage van de inflatie. 

Mocht je verder nog vragen of opmerkingen hebben waarop je een reactie van ons wenst, dan verwijs ik je naar ons contactformulier. We staan je graag te woord! 

 

Groet, Charlie

Simpel

Bij simpel denken ze simpel en vinden ons simpele mensen die ze zo een poot kunnen uitdraaien. Opzeggen je abonnement als het kan en nooit meer een nemen bij deze oplichters..

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Jan Vermeulen,

 

Ik heb je een privé bericht gestuurd. Zou je hier even naar kunnen kijken? Bedankt alvast. 

Vanaf heden verwijderen wij overigens comments die je in meerdere topics (dubbel) worden geplaatst. 

 

Groet, Charlie

Simpel

waarom is mijn maandbedrag per 1-1-2023 ineens €10,86 terwijl ik op 1-9-2022 een contract voor 2 jaar heb afgesloten voor €10.

maar ondertussen bied je wel 14 GB aan voor 10 euro hoezo duurder worden ????

Hi @Laziz Abarchan! Deze vraag heb ik in het andere topic ook al beantwoordt. Dit heeft te maken met de cijfers die het CBS gebruikt voor het vaststellen voor het percentage van de inflatie. 

 

@Jos Bovet Dat kan kloppen. Het wordt alleen toegepast op nieuwe abonnementen / verlengingen die tussen 6-1-2022 en 1-10-2022 zijn aangevraagd. Zij vast daar dan net voor. 

 

Groet, Charlie

Simpel

Hi heren! 

 

Zie mijn eerste bericht aan Laziz. Dit heeft te maken met de cijfers die het CBS gebruikt voor het vaststellen voor het percentage van de inflatie. 

Mocht je verder nog vragen of opmerkingen hebben waarop je een reactie van ons wenst, dan verwijs ik je naar ons contactformulier. We staan je graag te woord! 

 

Groet, Charlie

Simpel

luister nu eens wat je zegt man ,  je bied gewoon weer contracten aan voor 14 gb voor 10 euro doe dat dan ook niet . durf op TV dan ook te zeggen dat de inflatiecorrectie voor die mensen worden ingevoerd maar dat doe je niet. of beter nog zet op TV gewoon dat jet abbonement voor 2 jaar 10,86 kost en geen 10 euro.Dit is zo super misleidend.

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Henri van Gerwen

Nieuwe klanten kunnen eenmalig gebruik maken van een actie tarief, net zoals jij in het verleden toen je het abonnement hebt aangesloten en of verlengd, vervolgens zullen zij ook te maken krijgen met inflatie correcties. Zij worden dus niet uitgesloten. In tegenstelling met de nieuwe klanten heb jij als bestaande klant dus veel langer gebruik kunnen maken van onze met de bijbehorende actie tarieven. 

Groet, Noor
Simpel

Reageer