Beantwoord

Ik voel me opgelicht

  • 29 December 2019
  • 20 reacties
  • 1248 Bekeken

Een Sim only abonnement hebben van 2 euro en vervolgens een rekening krijgen van 37 euro omdat ik over me data heen gegaan ben. Op het moment dat dit gebeurde stond mijn telefoon uit. Contact gehad met simpel en enige wat ik te horen krijg de factuur heeft altijd gelijk. Nu zie ik meerdere klachten hierover en hebben wij besloten om actie te gaan ondernemen hierover. Wie herkent zich hierin en zou zich bij ons aan willen sluiten? 

icon

Beste antwoord door Alexandra 30 December 2019, 15:51

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 2
Badge +8

Hoi @Sheila88 Sheila, ik heb je een privé bericht toegestuurd.

Groetjes, Alexandra

hi Sheila, @Sheila88 

 

ja ik doe graag mee. Samen staan we sterker. Ik heb foutieve rekening. Ze beweren dat ik over bundel heen ben gegaan. Ondanks dat op mijn account nog 15 mb stond die ik gerefresht had voordat ik bekeek en daarna mobiel meteen uit heb gezet.

 

Daarna heb ik ook nog alle mb’s opgeteld in mijn specificatie en dan kom ik op lager mb uit dan dat simpel beweert en inderdaad geen enkele medewerker die normaal antwoordt of het bekijkt. Hun systeem is waterdicht.. maar niet heus. Ze bekijken de rekening niet eens. rekenen het niet na. en altijd een andere medewerker, met zelfde zinnen. Ipv iets te leren over hun eigen systemen. mooie woorden maar geen daden.

En het zou mij niets verbazen dat meer facturen niet kloppen. waarschijnlijk zijn er weinig mensen die al die data bij elkaar optellen. zou ik wel eens doen.

Dus je kunt mij berichten. 

 

Reputatie 2
Badge +7

Hoi @Let,

Welkom op onze Community!

Wij hanteren een betrouwbaar en nauwkeurig registratie systeem waarbij de verkeersgegevens automatisch geregistreerd worden op je simkaart. De factuur wordt opgesteld aan de hand van deze verkeersgegevens. Ik begrijp dat je inmiddels al contact hebt gehad met de klantenservice. Omdat dit een publieke platform is, wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met het mobiele nummer waar het om gaat. Ik kijk vervolgens graag met je mee om de gewenste berekening te gaan maken of het ook daadwerkelijk klopt

Groetjes,

Houssam

Ik heb een abbonement van 10 euro pm en ik ben niet over me bundel gegaan alleen 0.19 cent extra belkosten.

Nu willen ze 41 euro van me rekening schrijven terwijl ik zelf nkg genoeg internet en belminuten overhad. Zelf op mijn app staat op de factuur 10.19.klopt toch iets niet

Reputatie 2
Badge +8

Goedemorgen @Reginabult en welkom op onze Community!

Wat vervelend dat je buitenbundelkosten hebt gemaakt. Zoals mijn collega Houssam aangaf hanteren wij een betrouwbaar en nauwkeurig registratiesysteem. Heb je de specificatie van de desbetreffende factuur nagekeken? 

Ik wil graag met je meekijken, kan je mij een privébericht sturen met je abonnementsgegevens? Mocht je liever meteen geholpen worden kan je ook contact met ons opnemen. 

Groet,

Mila

Ik heb niet buitenland gebeld geen onkosten gemaakt alleen 0.19 cent

Was nog niet eens eens een euro en dan gaan jullie 41 euro afschrijven terwijl op mijn factuur 10.19 staat

Ik heb hetzelfde probleem. Simpel stuurt een rekening en nadat ik bezwaar gemaakt heb zonder reactie schrijven ze even snel nog 100 euro af voor het weekend. Het gaat om een paar mb internet. Heb het bedrag gelijk gestorneerd maar ik vind het asociaal hoog voor een paar mb internet.

Dit gaat nog een staartje krijgen want ik ga dit echt no way betalen. En ik ga dit op alle klachtenfora en social media zetten want dit gaat simpel klanten kosten dat beloof ik!

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Lars1982,

 

Wat vervelend dat je kosten hebt gemaakt!  

 

Wanneer je buiten de bundel treedt voor het internet, brengen wij een bedrag van 15 cent per MB in rekening. De kosten kunnen daardoor snel oplopen. Dit is dan ook de reden dat wij je per sms waarschuwen bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Het is raadzaam het Plafond in te stellen. Zodoende ben je beschermt tegen de buitenbundelkosten en kan dit niet nogmaals voorkomen.

 

Hopelijk komt dit niet meer voor!  

 

Groet, Charlie

Simpel 

Precies het zelfde hier. Terwijl ik sliep kreeg ik blijkbaar een bericht dat ik 100% over mijn databundel heen zat. In deze nacht is 570. 464 MB Verbruikt! Ik gebruik nooit zoveel MB, al helemaal niet als ik slaap en zelf niet actief ben op mijn telefoon… 
 

Als mijn abonnement is afgelopen ga ik meteen switchen naar een andere provider want zo te lezen gebeurt dit vaker. Ik moet straks meer dan 40 euro extra betalen voor een korte nacht, waarbij ik mijn telefoon zelf niet heb gebruikt, erg jammer dit. 
 

Voor nu heb ik mijn plafond ingesteld, want dat is dan blijkbaar de reden en mijn eigen fout van de hoge oplopende kosten, zegt simpel. Maar ben het er inderdaad totaal met de andere mensen eens dat de kosten zo wel erg hoog oplopen en totaal niet passend zijn… ik heb nog nooit zoveel mb verbruikt behalve precies deze nacht als ik over mijn bundel heen ben. 

Ook hier problemen met mijn internet bundel. Het hele jaar kwam ik met hetzelfde internet gedrag ( buiten de deur minimaal gebruik en thuis altijd WiFi) op een verbruik van rond de 180 Mb ( en nooit hoger dan 500 Mb). Sinds juni is dit plots gestegen naar 2580mb en juli plots 4,4 Mb zonder dat ik iets anders doe. Op zich geen probleem met een bundel van 8GB. Maar de stijgende lijn zette deze maand door tot boven de 8GB resulterend in een rekening van 90 euro. En ik doe echt niets anders. Het kan toch niet zijn dat meerdere mensen dit probleem hebben en dat er niet gekeken wordt naar een oorzaak. Mijn dochter heeft precies hetzelfde gehad.

het gestuurde sms’je met de waarschuwing gaf eerst 80%verbruik aan. Je hebt dan nog 2GB over dus geen reden tot zorgen, maar een paar minuten later zat ik er dik overheen. Met de hoge kosten tot gevolg.

Graag hoor ik wat simpel denkt te doen aan onderzoek en oplossing

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Maud M en @Enor,

 

Vervelend dat jullie kosten hebben gemaakt voor het internet!

 

Dit topic gaat over de kosten, waar dit door ontstaan kan worden en wat je kunt doen om dit te voorkomen. Ik raad jullie dan ook het topic door te nemen. 

 

Groet, Charlie

Simpel

Bij mij exact hetzelfde probleem. Wat mij erg stoort is dat ik in de reactie van Simpel vooral zie hoe de klant zich moet aanpassen terwijl niet goed verklaard lijkt waarom iedereen plots groot MB verbruik heeft. Terwijl niemand iets anders doet dan voorheen.

Misschien moeten we elders een melding doen ( radar ofzo) als simpel het onderzoek niet doet? Misschien dat het dan alsnog uitgezocht kan worden. 

Reputatie 2
Badge +7

Hey @Daniela,

Het is begrijpelijk dat jij je hieraan stoort.

De telefoons van tegenwoordig verbruiken nou eenmaal meer data dan vroeger. Kijk bijvoorbeeld naar eerder genoemde topics en tips hierover. Ook RADAR heeft hier zelf een topic over gedeeld. Wij hebben, kunnen en mogen geen informatie inzien over je dataverbruik buiten de hoeveelheden data en de tijdstippen hiervan en dit maakt het lastig om te achterhalen waar de boosdoener op het toestel zit. 

Ik hoop dat je de tips goed kan gebruiken en zo kan achterhalen wat het grote verbruik heeft veroorzaakt.

Fijne middag!

Groetjes, Janine

Simpel

Beste Janine,

 

Een vergelijking met vroeger zou ik nog begrijpen. En tips om je data verbruik tegen re gaan zijn dan altijd welkom. Maar in dit geval gaat het over hetzelfde internet gedrag met dezelfde telefoon over hetzelfde jaar. Dus in een keer is het data verbruik over enkele maanden aanzienlijk toegenomen, zonder dat je iets anders doet. 

Dat begrijp ik niet. 

 

Zie ook het verhaal van Enor.

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Daniela ,

Het is inderdaad bijzonder dat je al enkele jaren niets anders doet op je toestel, en er nu toch veel data wordt verbruikt.

Toch zijn er meerdere factoren die hier wel invloed op kunnen hebben en zorgen voor een veranderd verbruikspatroon. Denk hierbij aan software-updates: nieuwere software kan zorgen voor hoger verbruik, applicaties: wellicht heb je de afgelopen maanden nieuwe apps gedownload die meer verbruik opvragen, en als laatste kan de WiFi-verbinding thuis ook meespelen. Wellicht merk je dat deze verslechterd is, hierbij schakelt je toestel automatisch heen en weer tussen 4G en de WiFi zonder dat je hier bewust zelf mee bezig bent. Misschien kan je op onderzoek uit op je telefoon om na te gaan of een van deze oorzaken de boosdoener kan zijn geweest.

Fijne dag!

Groet,

Janine

Zelfde ervaring bij 2 abonnementen, 1 heeft raar internetgebruik in de nacht, bijna elke nacht, terwijl wifi het gewoon doet.

Bij de ander bellen naar Buitenland, wat we niet hebben gedaan…..

Waar kan ik terecht om een klacht in te dienen, staat niet in de menuopties van het contactformulier en via whatsapp geen reactie….

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Dianne Dekker-Driessen,

 

Wat vervelend dat ook jij deze problemen ervaart!

 

Heb je de rest van het topic al eens doorgenomen, waar wij een aantal tips en tricks meegeven om wellicht te achterhalen wat er is gebeurd/dit te voorkomen?

Voor het indienen van een klacht kun je ons contactformulier invullen. Wij zullen dit dan in behandeling nemen.

 

Groet, Charlie

Simpel

Bij mij exact hetzelfde probleem. Wat mij erg stoort is dat ik in de reactie van Simpel vooral zie hoe de klant zich moet aanpassen terwijl niet goed verklaard lijkt waarom iedereen plots groot MB verbruik heeft. Terwijl niemand iets anders doet dan voorheen.

Misschien moeten we elders een melding doen ( radar ofzo) als simpel het onderzoek niet doet? Misschien dat het dan alsnog uitgezocht kan worden. 


Precies. Misschien kunnen we gezamenlijk een melding doen bij Boos. 

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Maud M ,

Jammer dat je hierover een melding wil maken bij Boos.

Dit kan je uiteraard altijd doen, hier sta je vrij in. Toch is het zo dat de data verbruikt is, ik verwijs je graag naar de eerder benoemde tips in deze topic. Wie weet vind je daarmee toch nog de oorzaak van het grote aantal MB's dat wordt verbruikt.

Fijne dag!

Groet,

Janine

Simpel

 

Reageer