Beantwoord

Inflatie

  • 13 January 2023
  • 5 reacties
  • 322 Bekeken

Tja, de kleine lettertjes. Een discussie heeft geen zin. Uitzitten en overstappen dus. Goed opletten naar wie. Simpel is van T-Mobile, dus die wordt het ook niet. 

icon

Beste antwoord door Noor 16 January 2023, 15:46

Bekijk origineel

5 reacties

Badge

Hallo

 

Alle providers doen dit wel..

Youfone van Kpn bijvoorbeeld doet dit per 1 februari 2023 met 5%..

HN doet t ook…

Simyo…noem maar op je komt er niet onderuit...

 

 

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Tjerk Drieendertig

 

Jammer om te lezen dat je om deze reden wilt overstappen. Echter, zal je bij alle merken en providers te maken gaan krijgen met inflatie correcties. 
Providers mogen dit altijd toepassen als het staat aangegeven in de algemene voorwaarden en bij het bestellen van het abonnement ga je hiermee akkoord. 
Het is uiteraard begrijpelijk dat je dit liever niet betaald, maar het zal denk ik lastig worden om hier onderuit te komen. 

Groet, Noor 
Simpel
 

Al zal er zeker wel een zijn die wel verstandig is, allemaal overstappen naar die aanbieder en de oplichters van simpel, links laten liggen,,

Belangrijke informatie over je bestelling

Mijn bestelling

Sim Only-abonnement contractduur 2 jaar

14 GB internet

€ 10,00

onbeperkt bellen*

500 sms'jes

4G-internetsnelheid tot 75 Mbps

€ 0,00

Totaal per maand

€ 10,00

Administratiekosten

€ 20,00

*) Onbeperkt bellen is exclusief bellen vanuit NL naar het buitenland

 

 

  • contractduur 2 jaar: prijs per maand € 10,00
  • contractduur 1 jaar: prijs per maand € 11,00
  • eenmalige administratiekosten zijn € 20,00 (n.v.t. bij verlenging)
  • als je je bundel verbruikt hebt, betaal je voor verbruik in Nederland en zone 1 €0,31 per minuut/SMS en €0,15 per MB
  • bellen en sms'en vanuit Nederland naar het buitenland, roaming buiten zone 1, betaalde servicenummers en premium sms-diensten vallen altijd buiten je bundel. De bijbehorende tarieven vind je op de tarievenpagina
  • gesprekken ronden we af per seconde, internetsessies per kb
  • 4G-internetsnelheid heeft een downloadsnelheid tot 75 Mbps en uploadsnelheid tot 10 Mbps. De daadwerkelijk beschikbare snelheid kan hiervan afwijken
  • het Plafond (betaalde dienst) kun je instellen voor € 0,50 per maand via Mijn Simpel
  • resterend tegoed vervalt aan het einde van de maand
  • de tarieven kunnen jaarlijks geïndexeerd worden, zoals gespecificeerd in je contract
  • bundels mogen per maand gratis omhoog en omlaag aangepast worden volgens de op dat moment geldende bundels en prijzen voor het wijzigen van abonnementen zoals weergegeven bij tarieven

 

Bedrijfsgegevens

Je sluit je abonnement af bij Simpel, een handelsnaam van Simpel.nl B.V. statutair gevestigd en aldaar kantoorhoudende te Waldorpstraat 60, 2521 CC, Den Haag, Nederland en geregistreerd onder KvK-nummer 60316306.

 

Nummerbehoud

Tijdens het bestellen kun je aangeven dat je je huidige nummer wilt houden. Wij regelen de overstap en zeggen het abonnement bij je huidige aanbieder op. Zo zorgen we ervoor dat je geen dubbele abonnementskosten hebt.

 

Ondertekenen contract

Je ondertekent je contract voor een Sim Only abonnement door de eerste vooruitbetaling van je abonnementskosten.

 

Automatische incasso

Je betaalt je abonnementskosten, en eenmalige kosten middels een automatische incasso. Hiermee ga je akkoord bij de ondertekening van je contract.

 

Levering

De simkaart wordt in principe binnen 2 werkdagen na de betaling van je bestelling geleverd door PostNL, met uitzondering van de maandag; dan vindt er geen bezorging plaats.

 

Bedenktermijn

Als je je toch bedenkt, dan kun je je bestelling nog kosteloos annuleren binnen de bedenktermijn. Dit herroepingsformulier kun je doen door het herroepingsformulier in te vullen en naar Simpel terug te sturen via het contactformulier, of door te bellen met onze Klantenservice via telefoonnummer 088-1005757. Ook kun je gebruik maken van een van onze andere contactmogelijkheden zoals vermeld op https://www.simpel.nl/klantenservice. Let erop dat je je bestelling binnen 15 dagen nadat je je simkaart hebt ontvangen (nieuw nummer) of dat je nummer is overgezet naar Simpel (nummerbehoud) annuleert. Als het al langer dan deze termijn geleden is, kun je helaas niet meer annuleren. Uiteraard worden alle kosten die eventueel al door jou zijn voldaan teruggestort op je rekening binnen 14 dagen na ontvangst van jouw annulering.

 

Annuleringskosten

Je kan tijdens de bedenktermijn van 14 dagen alvast gebruikmaken van je nieuwe abonnement. Je stemt er dan mee in dat Simpel de maandelijkse abonnementskosten pro-rata en de gebruikskosten bij je in rekening brengt wanneer je binnen deze bedenktermijn annuleert. Hiermee ga je expliciet akkoord bij het plaatsen van je bestelling.

 

Klachten en geschillen

Je dient klachten ten aanzien van direct waarneembare gebreken aan de diensten binnen 2 maanden na ontdekking van het gebrek bij Simpel te melden. Simpel zal binnen 30 dagen na ontvangst van de klacht inhoudelijk reageren, tenzij dat redelijkerwijs niet mogelijk is. In dat geval laten we je weten wanneer je de inhoudelijke reactie van ons kunt verwachten. We zullen natuurlijk altijd on best doen om zo snel mogelijk te reageren. Mochten we er samen niet uitkomen, dan kan je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie via https://www.degeschillencommissie.nl. Dit kan je doen tot 12 maanden na het ontstaan van je klacht bij Simpel of binnen drie maanden na de dagtekening van de brief of het bericht waarin Simpel definitief haar standpunt over de klacht heeft kenbaar gemaakt. Alleen als je de klacht eerst schriftelijk aan Simpel hebt gestuurd en Simpel de kans hebt geboden om de klacht op te lossen, kan de Geschillencommissie deze in behandeling nemen. Een alternatieve manier voor het indienen van een klacht is het ODR platform, bereikbaar via https://ec.europa.eu/consumers/odr. Ook kun je je wenden tot de civiele rechter.

 

Looptijd en beëindiging

Je gaat je abonnement aan voor een minimale looptijd van 1 of 2 jaar. Je kunt het abonnement één maand voor de einddatum van je contract opzeggen. Daarna kan je het abonnement op ieder moment opzeggen en geldt er altijd een opzegtermijn van één maand. Indien je na de contractduur het abonnement niet verlengt (vernieuwt) of opzegt dan blijft je abonnement doorlopen tegen dezelfde voorwaarden. Bij voortijdige beëindiging voordat de minimale looptijd van je abonnement is verstreken, kunnen wij de overeengekomen vergoedingen in rekening brengen.

 

Beveiliging van het netwerk

Simpel beschermt haar diensten en netwerken zo goed mogelijk door naar internationale standaarden continuïteits- en veiligheidsmanagement toe te passen met inachtneming van de geldende wetgeving. Persoonsgegevens worden beveiligd zoals beschreven in het privacy statement dat kan worden gelezen op https://www.simpel.nl/privacyverklaring. Wij nemen gepaste maatregelen bij beveiligingsinbreuken (bijvoorbeeld software-beveiligingsupdates op door ons beheerde eindgebruikersapparatuur voor vast internet of andere apparatuur in ons netwerk) en informeren je wat je zelf kan doen om zo veilig mogelijk te internetten op https://www.simpel.nl/voorkom-telefonische-oplichting.

 

Netwerkstoring

We hopen natuurlijk dat het niet zal gebeuren, maar als een netwerkstoring 12 uur of langer duurt, kun je een beroep doen op onze (wettelijke) compensatieregeling. In geval van een storing vind je hierover, en over het eventueel van toepassing zijn van de compensatieregeling, meer informatie op onze website.

 

Toegang tot noodhulpdiensten

Indien je met jouw toestel nog kunt bellen kun je altijd bellen naar het alarmnummer 112, waardoor er automatisch informatie over jouw locatie wordt doorgestuurd naar de noodhulpdienst. Wel is het mogelijk dat de besturingssoftware op jouw toestel het versturen van gedetailleerde real-time informatie over je locatie niet (meer) ondersteunt.

 

Gedragscodes

Simpel heeft zich aangesloten bij verschillende gedragscodes. Zo is Simpel aangesloten bij de GedragscodeTransparantie Internetsnelheden, de Code voor Telemarketing 2020 (CTM) en bij de Gedragscode Transparantie Mobiel Datagebruik en de Gedragscode voor Betaalde SMS- en Mobiel Internet Diensten.

 

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Stefan Van de Laak

De informatie omtrent de Inflatie correctie vind je terug in het volledige document van de algemene voorwaarden. 
Deze vind je terug op onze website

Groet, Noor 
Simpel 

Reageer