Skip to main content

Mijn dochter heeft 12 mb verbruikt in 6 uur. Terwijl ze niks aan had staan en op de wifi zat. Ze had net nieuwe bundel gekregen en meteen op!!! Hoe kan dit? Heb alles al gecontroleerd en kunnen niks ontdekken?

Hi @Daan74 

Laten we eerst even voor duidelijkheid zorgen. Ik neem aan dat je bedoeld 12 GB oftewel 12000 MB?

Wat voor merk en type telefoon heeft je dochter? Wat heb je precies gecontroleerd? Waar heb je naar gekeken? 

En kun je wat meer vertellen over de instellingen? 

 

 

 


Goedemorgen.

Mijn dochter heeft exact hetzelfde. Gisteren bijna 10GB verbruik vooraleer, gelukkig, een blokkage kwam op haar account.

Oprecht: we hadden geen internetproblemen in huis. Apps op haar telefoon hebben niet standaard internettoegang via 4G. Bijvoorbeeld: youtube werkt niet via 4g. Snapchat mag niet actief zijn op de achtergrond.

Wij staan voor een raadsel en zijn blij dat we blijkbaar niet de enigen zijn.

Simpel, HELP!

Wim


Hi @wimhenckens 

Welk merk en type telefoon heeft jullie dochter? 


iPhone 11, draait op iOS 18. De rest van het gezin had nergens last van. 
O ja, er is een optie om bij slechte wifikwaliteit automatisch over te gaan op mobiele data. Deze optie stond uit. 
Oprecht, dit moet een issue bij simpel zijn. Zeker als er anderen zijn die, in precies hetzelfde tijdsbestek, hetzelfde probleem hebben ervaren. 


Hebben jullie op de telefoon ook een data manager app geïnstalleerd? 


Dat dan weer niet. 
Alles is strak ingesteld, nog gecontroleerd ook nadien. 
Ze zit wel eens tegen haar bundellimiet aan, einde van de maand. Dit is ongekend. Zeker omdat we verder, bij niemand in huis, internetproblemen hadden. Controle routers en modem: geen storingen of zo. 


Dan zou ik je adviseren om dat bij jullie telefoons alsnog te doen. De telefoon is jullie beste bron.

Dat WiFi assistent uit staat is prima ook de controle of automatische updates, upgrades downloaden via WiFi gebeuren is zinvol.

Controle van instellingen Facebook, data besparen kan ook waardevol zijn. 


Bedankt voor de reactie, ik snap het helemaal. 
Nu nog een reactie van simpel zelf. Ik zie inmiddels al vele malen soortgelijke topics voorbijkomen. 


Onze dochter heeft een iPhone 11 en toen nog geen iOS 18. Deze hebben we daarna er pas op gezet. Wifi assistente stond uit.  En ja het moet 12 gb zijn. We zouden op 10-12 overstappen naar kpn ivm in het gezin verder iedereen kpn heeft. Gelukkig kan dit nu eerder dmv afkopen. Simpel ben ik helemaal klaar mee


Reageer