Beantwoord

Porteren afgewezen, vanwege looptijd contract

  • 28 April 2024
  • 4 reacties
  • 69 Bekeken

Onlangs een Abonnement aangevraagd bij 50plusmobiel,  ik kreeg na een paar uur een afwijzing omdat het nummer nog tot november zou lopen.  Boos omdat ik weet dat het al meer dan 3 jaar oud is gekeken op de (ouderwetse) bankafschrift (de internetversie loopt niet verder dan 1,5 jaar)  en ik zie dat mijn abonnement al werd afgeschreven op 29 september 2021,  dus moet langer dan 2 jaar zijn.

Wij hebben ook tussentijds niets gewijzigd wij zijn bijna 3 jaar geleden verhuist op 2 juni 2021 dus dat is ook al langer dan 2 jaar geleden. 

icon

Beste antwoord door Jahduar 7 May 2024, 10:21

Bekijk origineel

4 reacties

Inmiddels maandag dus zelf even gebeld,  de mevrouw bij Simpel in het Call center gaf aan dat het abonnement in Maart 2023 voor 2 jaar verlengd zou zijn,  online,  zou meteen voor een data verhoging van 7GB naar 14 GB gegaan zijn.  De telefoon heb ik van mijn zoon gekregen omdat ik al naar de 90 loop en dat ik in nood kan bellen,  dan ga je dus geen extra data aanvragen.  Er is na die zogenaamde wijziging nooit een sms of een e-mail gestuurd.  Er is niets online te vinden (mijn zoon heeft destijds dit allemaal geregeld en die heeft natuurlijk ook nooit ingelogd om zomaar 6 gb extra te nemen, zonder korting en dan ook nog eens voor 2 jaar, dat is voor een sim only al heel raar.  Mijn zoon gaat bellen zodra hij terug is.  Anders maar een rechtszaak  aangaan, Logs etc opvragen.  Het is toch te gek dat men simpel kan zeggen u heeft ingelogd en u heeft zomaar een abonnement verlengd?  Zonder korting?  waarom?  een abonnement blijft anders ook wel doorlopen. 

Badge

Goedemorgen @walberg,

Begrijpelijk dat je dit navraagt. 

Als het abonnement wordt verlengd, dan wordt hiervan ook een bevestiging per e-mail gestuurd. Heb je deze niet ontvangen? 

Wij kunnen met je meekijken over wat de situatie precies is en welk e-mailadres bij ons bekend is. Zou je ons hierover willen bellen? 
Wij zijn op werkdagen van 9:00 tot 21:00, en op zaterdag van 10:00 tot 17:00 te bereiken op 088-1005757.

Groeten, Jahduar
Simpel

Nou dat hebben wij dus al een paar keer gedaan,  nee nooit een bericht gehad, geen sms, geen e-mail.  Wij hebben al een paar keer van de week gebeld, eerste keer was de dame aan de lijn het kennelijk zat, en verbrak de verbinding.  Dit nummer is ruim 3 jaar geleden aangevraagd voor mijn oude vader, dat hij in geval van nood kan bellen. Er wordt nooit een sim only afgesloten voor langer dan 1 jaar en wettelijk mag het niet langer zijn dan 2 jaar.  Wij zagen een aanbieding bij de concurrent, voor een paar euro per maand, dus overstappen,  aangevraagd en plots is het abonnement 1 jaar geleden met 2 jaar verlengd en volgens die eerste dame aan de lijn nota bene verhoogd met 6 GB per maand.  Dus ik vragen: kijk eens naar het gebruik,  een paar belletjes per jaar, internet helemaal niets,  nee dat kunnen wij niet zien. Ik dus: u kon ook zien dat er verlengd is, en dan moet er een log staan,  Er staat in het systeem voor wat wij kunnen zien helemaal niets van het abonnement van voor 2023, ook niets van het contract.  Op de vraag of mevrouw alsnog de bevestiging kon sturen  (en ik heb zelf voor meerdere telecombedrijven gewerkt op de helpdesk) bij elke aanpassing komt er een log, en die is ook opnieuw te sturen.  Nee mijnheer wij kunnen niets zien, u zal het zelf wel verlengd hebben.  Zal?  dat is dus gokken, ik bel voor een antwoord, nee mijnheer wij kunnen niets zien,  en verbreekt de verbinding.  Later heeft mijn broer ook nog eens gebeld, en die werd zo snel mogelijk afgescheept. Inmiddels is het nieuwe abonnement al in gegaan dus nummerbehoud gaat waarschijnlijk niet meer. Tja, wij kunnen blijven bellen, is voor ons gratis, ik begrijp het niet, het call center kost  jullie ook een hele hoop geld, waarom dit gebeurd, een wildvreemde hacker heeft niets aan dit abonnement en daarbij hebben wij nooit een melding gehad, ook bij een ander die inlogt moet er een sms of e-mail gestuurd zijn, dat is er niet geweest, wij hebben ook de telefoon doorgekeken, deze oude man is ook niet in staat om smsjes te wissen, en internet is al helemaal geen optie, dus waarom dan 6gb erbij bestellen bij geen gebruik?  dus zal er iets fout bij jullie moeten zijn gegaan.  Wij hebben inmiddels een opzegbrief gestuurd, en de laatste factuur gestorneerd,  komt men toch met het verhaal dat wij moeten betalen, dan gaat het naar de rechtsbijstand, eventueel met een civiele procedure om de kosten te verhalen. 

Badge

Goedemorgen @walberg,

Ik snap dat dit een vervelende situatie is en ik zoek je graag met je naar een oplossing.

Zou je mij anders een privé bericht kunnen sturen? Dan kan ik meekijken naar  het desbetreffende abonnement.

Groetjes, Jahduar
Simpel

Reageer