Hi @Gert Griekspoor
Dit is een voorbeeld van een draaiboek blindelings volgen wat niet perse naar de oplossing leidt. Jij hebt het over het nummer van de berichtencentrale die je heel eenvoudig via de instellingen van je telefoon kunt vinden en controleren. Je krijgt dan ook geen melding van een ongeldige MMI code.
Wat mogelijk ook het probleem kan zijn is dat het postvak in vol is. Dus een aantal berichten verwijderen.
Goedemiddag @Gert Griekspoor en excuses voor de verlate reactie!
Een belangrijke instelling voor de SMS is het SMS-centralenummer. Dit kan je soms instellen via het bellen naar een code, maar er is nog een andere manier om dit in te stellen:
- Je gaat naar de Berichten app, vervolgens naar de Instellingen via de drie zwarte bolletjes naast het loepje en daarna naar Meer instellingen > Sms-berichten > Sms-centrale. Welk nummer staat er bij jou ingevoerd en had je ook gecontroleerd of je inbox niet vol zat + je toestel al opnieuw opgestart?
Groet, Chantal
Simpel
Hallo allen,
Berichtenserver stond ingesld op +31624000000. Dir veranderd in +31624000226 wat de juiste was volgens Simpel. Daarna telefoon opnieuw opgestart en alles schijn nu naar behoren te werken.
Allemaal bedankt voor het meedenken.
Hallo allen,
Berichtenserver stond ingesld op +31624000000. Dir veranderd in +31624000226 wat de juiste was volgens Simpel. Daarna telefoon opnieuw opgestart en alles schijn nu naar behoren te werken.
Allemaal bedankt voor het meedenken.
Hi @Gert Griekspoor
Waar ik in mijn reactie over schreef komt overeen met waar ik op doelde in de reactie van @Chantal L.S.
Het nummer van de berichtencentrale stond dus eerst op dat van Odido..+31624000000
*Nog een kleine aanvulling op Chantal LS..
Mocht dit probleem zich ooit herhalen. Standaard bestaat een SMS uit max 160 tekens. Is/zijn een bericht(en) groter dan wordt dit door de huidige telefoons opgesplitst in meerdere berichten. (controle van postvak in.)