Ik kreeg vandaag via een nieuwsbericht te lezen dat VOLTE “in principe” voor iedereen beschikbaar is.
Vraag: hoe kan ik duidelijkheid krijgen of ik via VOLTE kan bellen en of dat juist is ingesteld op mijn telefoon/ hoe dat te controleren? Ik heb een Samsung Galaxy S9+
Gr,
M.
Bladzijde 1 / 1
Hi @mgroen en @Snowboard,
Bedankt voor jullie reacties.
Na nader inzien was de informatie inderdaad nog niet duidelijk genoeg. Onze excuses hiervoor. Om VolTe te kunnen gebruiken heb je natuurlijk ook een toestel benodigd die dit ondersteunt. Bellen via WiFi hebben wij niet in ons aanbod zitten.
Ps. @mgroen Ik heb je andere topic inderdaad voorbij zien komen en daar ook op gereageerd
Groetjes, Noor Simpel
@Snowboard
ben het met je eens dat er onduidelijk en verwarrend gecommuniceerd wordt.
Gisteren ben ik even door wat forums gebladerd en wat mij opvalt is dat VoLTE en WoWifi in de diverse discussies door elkaar worden gehaald. Ook in de instructies op de simpel ondersteunings pagina's wordt om Volte aan te zetten in de instellingen van je telefoon verwezen naar instellingen om VoWifi aan te zetten.
Bellen over LTE (dus VoLTE) is NIET hetzelfde als Bellen over Wifi (VoWifi)
Daar zit de cruxs van alle slechte communicatie en verwarring als je het mij vraagt.
Ik heb inmiddels een ander forum geopend met de vraag om verduidelijking over de verschillen tussen VoLTE en VoWifi en de ondersteuning hiervan op het Simpel netwerk.
Hi @Simpel
Wat ik niet begrijp is waarom dit nog niet beter gecommuniceerd wordt.
helemaal mee eens
Tevens mijn vraag: kan ik nu, als ik op mijn telefoon "mobiele gegevens gebruiken” uitzet (in het instellingenmenu), uitsluitend via WIFI bellen?
Nee, zoals ik het hier lees is het een ondersteuning van het mobiele netwerk waar minder goed bereik is. Het heeft niks te maken met mobiel internet. (mobiele gegevens)
Hi @Simpel
Wat ik niet begrijp is waarom dit nog niet beter gecommuniceerd wordt.
Ik had toch nog even een vervolgvraag:
hoe kan ik zien of mijn telefoon nu belt met Volte technologie (of niet?)
Ik heb namelijk de instelling op mijn telefoon voor Bellen via Wifi aangezet, maar ik twijfel of dit nu wel effect heeft (heeft namelijk geen verschil).
Tevens mijn vraag: kan ik nu, als ik op mijn telefoon "mobiele gegevens gebruiken” uitzet (in het instellingenmenu), uitsluitend via WIFI bellen?
Hoi @mgroen,
Goed dat je het even navraagt.
Volte is inderdaad vanaf heden voor iedereen beschikbaar. In de meeste gevallen staat dit al ingeschakeld in het abonnement.
Groetjes, Noor Simpel
@Noor
Er is iets wat mist in je reactie. De telefoon van klanten moet ook geschikt zijn voor VoLTE, anders zijn er ook geen instellingen in de telefoon daartoe.
@Noor Super, bedankt voor de extra uitleg. Ik moest nog no wel even aanzetten in de Bellen app (via Instellingen), het stond bij mij dus nog niet aangevinkt.
Hoi @mgroen,
Goed dat je het even navraagt.
Volte is inderdaad vanaf heden voor iedereen beschikbaar. In de meeste gevallen staat dit al ingeschakeld in het abonnement. Je zou dan alleen nog jouw toestel instellingen moeten wijzigen. Voor jouw toestel kan je de volgende instructies volgen. Werkt het nog niet helemaal naar toebehoren? Neem dan even contact met onze klantenservice op zodat wij een reset kunnen uitvoeren en of kunnen controleren en of het juist ingeschakeld staat op jouw abonnement.
Ik wens je een fijne dag.
Groetjes, Noor Simpel
@Karin303 volgens berichtgeving in de simpel.nl mailing van vandaag wel:
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.