Beantwoord

Smsen naar het buitenland

  • 31 October 2020
  • 6 reacties
  • 727 Bekeken

Ik heb een bundel unlimited smsen, kan ik dan gratis naar het buitenland smsen?

Alvast bedankt,

Ice

icon

Beste antwoord door Snowboard 31 October 2020, 22:13

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 2
Badge +8

Goedemorgen @tuupke,

Bedankt voor de toelichting!

Zoals mijn collega @Phil aangaf, werkt sms’en hetzelfde als bellen. Wanneer je naar het buitenland sms’t wordt er gebruik gemaakt van een buitenlands netwerk waardoor er een buitenbundeltarief aan te pas is. 

Ik begrijp dat je deze bundel hebt gekozen doordat je normaliter 2 keer per jaar naar Spanje zou gaan. Ik wil je erop attenderen dat wij de mogelijkheid bieden tot het wijzigen van je bundels binnen contractduur. Je zou kunnen overwegen om de bundels te verlagen, echter blijven de buitenbundeltarieven hetzelfde. 

Mijn collega Robert legt het hier uit. 

Succes en een fijne jaarwisseling gewenst!

Groetjes, 

Milena

hallo phil  ik heb een bundel van 5gb internet, gratis smsen gratis bellen  ik betaal iedere maand 10 ik

verbruik nog geen euro per maand maar voor 1 sms naar spanje moet ik betalen  buiten mijn bundel 

ik vind dit beetje absurd terwijl ik 9 euro eigenlijk schenk aan simpel .en dat maal 12 maanden snel verdiend voor simpel  ik heb deze bundel omdat we normaal 2x per jaar naar spanje gaan ,maar nu wegens de omstandigheden  niet kunnen gaan  

 

Reputatie 4
Badge +8

Goedemiddag @tuupke,

Kan je jouw vraag misschien iets toelichten? Dan kom ik er daarna graag bij je op terug.

Overigens werkt het sms’en in algemene zin hetzelfde als bellen. Binnen Nederland gaat het van je bundeltegoed af, bel of sms je echter vanuit Nederland naar het buitenland, dan gaat het verkeer via buitenlandse netwerken en wordt er voor het gebruik van het buitenlandse netwerk een buitenbundeltarief in rekening gebracht.

Groetjes,

Phil

waarom kunnen jullie (simpel dus) smsen naar buitenland  gewoon uit de bundel doen ,aangezien ik 5gb heb bij jullie en ik niet eens 500 mb verbruik maar wel 13 eurocent voor smsje buiten bundel moet betalen. bellen kan ik begrijpen .dat dat buiten bundel valt. groetjes

Beste @Icebo

Voor het sms’en vanuit Nederland naar het buitenland gelden de reguliere buitenbundeltarieven. 
Voor meer informatie omtrent deze tarieven, verwijs ik je graag door naar onze tarievenpagina

Groetjes,

Lisa

Reputatie 6

Nee, wanneer je vanuit  Nederland sms-jes stuurt (of belt) naar het buitenland geeft buiten bundel kosten. 

Reageer