Beantwoord

Internet tegoed klopt niet

  • 4 May 2021
  • 3 reacties
  • 333 Bekeken

Ik heb een internet bundel van 250 Mb. Mijn nieuwe tegoed ging in op 1 mei en sindsdien is mijn verbruik, volgens de Simpel app, 1,24 Mb. Mijn tegoed is nu, eveneens volgens de simpel app, echter nog maar 24 Mb. Hoe kan dit?

icon

Beste antwoord door Mila 5 May 2021, 10:21

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Badge +8

Goedemorgen @GJTemming,

Welkom op onze Community!

Goed dat je al het een en ander hebt uitgezocht en dit ook duidelijk is. Wat Karin303 klopt!

Overigens zijn e tijden dat je op de specificatie ziet staan, starttijden van datasessies. Dat houdt in dat je enkel de tijd ziet waarop een datasessie is gestart, zo’n sessie kan echter urenlang actief zijn waardoor je verbruik op verschillende momenten na de starttijd is geweest. Op de definitieve specificatie die bij je factuur hoort zie je ook eindtijden genoteerd staan.

Groet,

Mila

 

Inmiddels is mij duidelijk hoe het zit. Als ik nu (veel later dus) in de app naar de verbruiksspecificatie kijk staat om 7:35 een verbruik van 225 Mb geregistreerd. Dit verbruik heeft in werkelijkheid plaatsgevonden om 8:35. Het tijdstip in de verbruiksregistratie loopt dus een uur achter (wintertijd?) op de werkelijkheid. Om 9:15 was dit verbruik nog niet te zien ook al meldde de app dat de registratie tot 9:10 was bijgewerkt. Het internet tegoed wordt blijkbaar veel sneller bijgewerkt waardoor het verschil is verklaard.

Reputatie 6
Badge +9

Het lijkt erop dat je dan internet verbruikt....wacht de factuur of en kijk op de specificaties....100  mb is snel verbruikt. Ik raad je aan mobiele gegevens helemaal uit te zetten wanneer je WiFi gebruikt, zodat je niet ongemerkt data verbruikt. Welk toestel gebruik je? Ook om te voorkomen dat je hoge buitenbundel kosten maakt is het aan te raden een plafond in te stellen...hoop dat je dat gedaan hebt....

Reageer