Opzeggen toch niet zo Simpel 😤

  • 11 March 2024
  • 5 reacties
  • 240 Bekeken

Badge

Opzeggen toch niet zo Simpel 😤

 

De reden zal ik verderop toelichten, waar ik verder geen reactie op hoef. Ik wil gewoon z.s.m. het huidige abonnement opzeggen.

 

Ik wilde mijn telefoonabonnement opzeggen, op uw internetpagina stond aangegeven dat ik mijn telefoonabonnement kon opzeggen via het invulformulier, of telefonisch. 

 

Op donderdag 22 februari 2024 heb ik via uw invulformulier aangeven het telefoonabonnement, behorende bij het mobiele telefoonnummer 06xxxxxxxx, per omgaande stop te zetten en dat het nummer niet behouden hoeft te worden.

Op vrijdag 23 februari 2024 geeft u aan dat u het jammer vindt en geeft u aan dat mijn contract nog loopt tot 23 maart 2024. Daarbij stelt u nog een paar vragen of ik het nummer wil behouden of wil overstappen.

Op vrijdag 23 februari 2024 geef ik aan dat het de eerste optie is, telefoonabonnement opzeggen en geen nummerbehoud.

Op dinsdag 27 februari 2024 heb ik nog een reminder verzonden dat ik nog geen bevestiging heb ontvangen.

Op woensdag 6 maart 2024 heb ik nogmaals gevraagd om een bevestiging.

Op vrijdag 8 maart 2024 heb ik nog steeds geen bevestiging ontvangen en net als de keren ervoor de bovenstaande resumé aangevuld en mee verzonden in de e-mail (op het ticketnummer).

 

(de korte versie)

Op vrijdag 8 maart 2024 omstreeks 17:39 uur maar contact gezocht via Whatsapp, 2 minuten later kreeg ik netjes de vraag: “Goedemiddag, waarmee kan ik je helpen?” Ik stuur direct de bovenstaande resumé. Waarop de reactie na 15 minuten is dat ik maar telefonisch contact moet opnemen. Ik geef aan dat ik het graag schriftelijk afhandel en geef het ticketnummer waar alle e-mailcorrespondentie (de resumé) aan gelinkt is.

Na zo’n 20 minuten kreeg ik reactie met de vraag: “Graag ontvang ik jouw 06-nummer en ter verificatie jouw achternaam, geboortedatum en postcode + huisnummer.”

Ik deelde vervolgens alle gevraagde informatie.

Simpel: “Hi, Ik heb even met je meegekeken. Je abonnement loopt nog tot 23 maart 2024. Je wilt het abonnement opzeggen en het nummer mag kwijt?”

Ik: ”Ja dat had ik op 22 en 23 februari 2024 aangegeven …”

Daarna is het weer bijna een uur stil (19:12) Simpel: “Ik heb zojuist de beĆ«indiging voor je in het systeem gezet, je ontvangt een aparte e-mail ter bevestiging van de opzegging. Het abonnement wordt op 7 april 2024 stopgezet,”

Ik vraag dan nog waarom pas 7 april 2024, ik krijg dan als reactie “Hi, Vanwege de maand opzegtermijn.” Ik geef dan nogmaals aan dat ik op 22 februari 2024 al opgezegd heb, maar er komt dan geen reactie meer.

 

Op zaterdag 9 maart 2024 omstreeks 11:00 uur kreeg een een standaard bericht (wat begon met het woord Engels).

Daarop weer mijn gegevens gedeeld. Dan wordt er door Simpel gevraagd naar bewijs. Ik maak van de e-mails netjes PDF-bestanden en stuur die via de chat (ze hebben deze ook als e-mail via de e-mail ontvangen).

 

Simpel: “Mijn collega heeft 23 Februari je aanvraag in behandeling genomen. Wij vragen altijd eerst of het telefoonnummer wilt behouden. Heb je hier gelijk op geantwoord? Als dat zo is zie ik je mail graag tegemoet.”

 

Ik deel nog meer PDF-bestanden waar de e-mails in staan.

 

Daarna hoor ik niks meer van Simpel!!!

 

 

Waarom opzeggen?

- Simpel verhoogd tot twee keer toe binnen twee jaar de abonnementskosten (van een twee jarig abonnement)

- Simpel verhoogd binnen twee jaar de abonnementskosten met 15%

- Simpel beroept zich op de inflatie-cijfers van het CBS

- Simpel maakt dan gebruik van de CPI van één maand (juni 2023 5,7%) en niet over het hele jaar (gemiddelde 3,8%) van 2023. Ze hadden ook de maand oktober 2023 kunnen pakken, die staat op -0,4, dan zouden de maandelijkse kosten naar beneden gaan.

- O ja en ik had een nieuwe abonnee via de viavia-link aangemeld, dat geld hebben we beiden nooit gekregen.

 

Daarbij was de dekking van het mobiele netwerk goed.

Noor 1 maand geleden

Hi @dvanderberg, jammer om te lezen dat je vanwege bovenstaande redenen wilt opzeggen. 

Graag verwijs ik je door naar de website van het ACM betreft de regels van de inflatie correctie. In onze algemene voorwaarden staat duidelijk aangegeven dat wij jaarlijks een inflatie correctie berekenen en hierbij de maand juni inachtneming wordt genomen voor de percentage. Klanten die tussen januari en oktober verlengen krijgen de inflatie correctie toegepast op de eerstvolgende januari. Indien je tweemaal een inflatie correctie hebt gekregen dan houd dat in dat je in 2022 jouw abonnement hebt verlengd. De inflatie correctie correctie komt tijdelijk te vervallen wanneer je jouw abonnement opnieuw bij ons verlengd. 

Jammer genoeg werken wij zowel op mail en op WhatsApp kanaal op volgorde van binnenkomst van de berichten. De kanalen werken dus niet als een chat functie o.i.d. Indien je ons op 27 februari een mailtje had gestuurd dan is deze helaas weer achteraan in de wachtrij terecht gekomen. Jouw opzegging wordt dan ook pas in behandeling genomen wanneer wij aan jouw mailtje toe zijn gekomen. Je dient dan ook rekening te houden met een verwerkingstijd. Wil je sneller geholpen met iets? Dan kan je beter bellen naar onze klantenservice, want dan staan we namelijk gelijk te woord en kunnen wij jouw verzoek verder in  behandeling nemen. Dit staat ook aangegeven in jouw persoonlijke Mijn Simpel pagina onder het kopje 'Abonnement'  > 'Abonnement beëindigen'. 

Ik wens je desondanks een fijne dag!

Groet, Noor
Simpel

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2
Badge +7

Hi @dvanderberg, jammer om te lezen dat je vanwege bovenstaande redenen wilt opzeggen. 

Graag verwijs ik je door naar de website van het ACM betreft de regels van de inflatie correctie. In onze algemene voorwaarden staat duidelijk aangegeven dat wij jaarlijks een inflatie correctie berekenen en hierbij de maand juni inachtneming wordt genomen voor de percentage. Klanten die tussen januari en oktober verlengen krijgen de inflatie correctie toegepast op de eerstvolgende januari. Indien je tweemaal een inflatie correctie hebt gekregen dan houd dat in dat je in 2022 jouw abonnement hebt verlengd. De inflatie correctie correctie komt tijdelijk te vervallen wanneer je jouw abonnement opnieuw bij ons verlengd. 

Jammer genoeg werken wij zowel op mail en op WhatsApp kanaal op volgorde van binnenkomst van de berichten. De kanalen werken dus niet als een chat functie o.i.d. Indien je ons op 27 februari een mailtje had gestuurd dan is deze helaas weer achteraan in de wachtrij terecht gekomen. Jouw opzegging wordt dan ook pas in behandeling genomen wanneer wij aan jouw mailtje toe zijn gekomen. Je dient dan ook rekening te houden met een verwerkingstijd. Wil je sneller geholpen met iets? Dan kan je beter bellen naar onze klantenservice, want dan staan we namelijk gelijk te woord en kunnen wij jouw verzoek verder in  behandeling nemen. Dit staat ook aangegeven in jouw persoonlijke Mijn Simpel pagina onder het kopje 'Abonnement'  > 'Abonnement beëindigen'. 

Ik wens je desondanks een fijne dag!

Groet, Noor
Simpel

Badge

Deze reactie op de reden van opzeggen had ik ook wel verwacht, ik had daarom ook vermeld ”waar ik verder geen reactie op hoef”.

 

Zal hem nog een keer kort neerzetten.

 

Op 22 februari 2024 geeft ik aan dat ik mijn abonnement zsm wil opzeggen zonder nummerbehoud.
Op 23 februari 2024 vraagt u om bevestiging en geeft u aan dat mijn contract loopt tot 23 maart 2024.
Op 23 februari 2024 (binnen 2 uur) bevestig ik de vraag van u aan u.

Daarna hoor ik niks meer van Simpel.

 

Dan kunt u niet aankomen dat er in eens een wachttijd is van meer dan twee (werk) weken. En dan ook nog eens zeggen dat met lopende correspondentie dit in een wachtrij komt richting de drie weken.
Als er een ticket oppakt wordt, hoort die ook naar alle redelijkheid verwerkt te worden. Desnoods met terugwerkende kracht als er te weinig recources zijn. Maar ook daarin denk Simpel niet te hoeven voldoen.

 

De methode van opzeggen kan telefonisch of via het invulformulier, dat geeft uzelf aan, zie schermafdruk.

Opzeggen kan een maand voor de einddatum van je contract. Dit kan via 088 100 5757 of via het contactformulier op onze website
Hieraan heb ik voldaan. maar toch vindt Simpel van niet.🤢

 


Wat is er dan met der 27ste? Op de 22/23 februari 2024 was mijn aanvraag duidelijk in behandeling gekomen.

 

Reputatie 2
Badge +7

Hi @dvanderberg

Ik heb zo'n vermoeden dat het ondanks mijn uitleg het nog niet helemaal duidelijk is hoe het bij ons werkt. 

Wij werken met verschillende postvakken in onze mailbox. Zo heb je een mailbox voor het contactformulier en een mailbox voor reacties van mails. Wanneer je reactie geeft op een mail van ons dan komt het bij ons in een andere mailbox terecht. Jouw mail komt in dit geval achteraan in deze wachtrij terecht. Hoe snel wij op jouw reactie kunnen reageren hangt ervan of hoe hoog de volume is in onze mailboxen.

Zoals eerder uitgelegd werken onze mailboxen niet als een chat. Wij kunnen helaas niet op een reactie van jou gaan wachten, wij moeten immers ook andere klanten te woord staan. Wie ons als eerste een mail heeft gestuurd, krijgt dan natuurlijk ook voorrang. Hier dien je wel rekening mee te houden wanneer je de optie gebruikt om ons te mailen.

Helaas liepen wij door een systeemstoring en enorme drukte achter op onze e-mails waardoor het helaas wel voor kan komen dat het een week of drie kon duren voordat je een reactie van ons kreeg. Deze achterstand zijn wij met alle medewerkers aan het inhalen. Wij verwachten dat deze achterstand binnenkort is ingehaald. 

Indien je ervoor had gekozen om te bellen naar onze klantenservice dan had je niet zo lang hoeven wachten op een reactie. Telefonisch en of via WhatsApp worden jouw verzoeken dezelfde dag nog in behandeling genomen. Hoe vervelend het ook is, er is helaas niets wat ik in deze situatie kan veranderen. 

Fijne dag! 

Groet, Noor 
Simpel

Badge

Ik heb zo'n vermoeden dat het ondanks mijn uitleg het nog niet helemaal duidelijk is hoe het hoort te werken.

 

Zo’n raar verhaal over verschillende inboxen, wat een simpele organisatie anno 2024 🤣
Ik heb het tijdig gemeld middels de gestelde en daarvoor geldende voorwaarden, de dag erna kreeg ik zelfs nog bevestigende vragen via de mail, waar ik binnen twee uur weer op terug reageerde.
Daarmee is het tijdig gemeld en geverifieerd en is er geen twijfel over bij Simpel! Je zou ervan uit gaan als het door Simpel niet goed verwerkt wordt, dit op een later tijdstip wordt gecorrigeerd en de juiste datum wordt aangehouden. En niet weken later.

Ik snap dit e-mailadres niet “Simpel klantenservice<[email protected]>” er zit namelijk geen service naar klanten achter dit e-mailadres noch vanuit Simpel zelf. Bahhh

 

Op dit forum reageren jullie ook binnen een dag (op een minder positieve berichten).

 

De resumé
Op 22 februari 2024 geeft ik aan dat ik mijn abonnement zsm wil opzeggen zonder nummerbehoud.
Op 23 februari 2024 vraagt u om bevestiging en geeft u aan dat mijn contract loopt tot 23 maart 2024.
Op 23 februari 2024 (binnen 2 uur) bevestig ik de vraag van u aan u.

Daarna hoor ik weken lang niks meer van Simpel.

 

Onderstaande hoef ik geen reactie op.
(ook blijft het oneerlijk dat de totaal € 20,- via via voordeel vergoeding niet uitgekeerd is, ondanks ik de volledige HTML-pagina met daarin de viavia-referer-url heb gedeeld)

 

Reputatie 2
Badge +7

Hoi @dvanderberg

Jammer om te lezen dat je dit als een raar ervaart. Echter, is dit nou eenmaal hoe dit werkt in het systeem waarmee providers mee werken. Ik kan het dan ook jammer genoeg niet veranderen in een ander verhaal. 

Er is inmiddels meerdere keren aangegeven dat het mailverkeer niet als een chatfunctie o.i.d. werkt waarbij wij op een reactie van de klant kunnen gaan wachten. Dit is helaas niet haalbaar gezien de hoeveelheid klanten Simpel heeft. Het kan altijd voorkomen dat je binnen een dag een reactie kan krijgen, dit is echter afhankelijk hoe druk het is in onze eerste mailbox. Nogmaals had je per direct geholpen willen worden? Dan kon je het beste telefonisch contact met ons opnemen en of via WhatsApp. 

Ik wens je een fijne dag. 

Groet, Noor 
Simpel
 

Reageer