Opzeggen toch niet zo Simpel
De reden zal ik verderop toelichten, waar ik verder geen reactie op hoef. Ik wil gewoon z.s.m. het huidige abonnement opzeggen.
Ik wilde mijn telefoonabonnement opzeggen, op uw internetpagina stond aangegeven dat ik mijn telefoonabonnement kon opzeggen via het invulformulier, of telefonisch.
Op donderdag 22 februari 2024 heb ik via uw invulformulier aangeven het telefoonabonnement, behorende bij het mobiele telefoonnummer 06xxxxxxxx, per omgaande stop te zetten en dat het nummer niet behouden hoeft te worden.
Op vrijdag 23 februari 2024 geeft u aan dat u het jammer vindt en geeft u aan dat mijn contract nog loopt tot 23 maart 2024. Daarbij stelt u nog een paar vragen of ik het nummer wil behouden of wil overstappen.
Op vrijdag 23 februari 2024 geef ik aan dat het de eerste optie is, telefoonabonnement opzeggen en geen nummerbehoud.
Op dinsdag 27 februari 2024 heb ik nog een reminder verzonden dat ik nog geen bevestiging heb ontvangen.
Op woensdag 6 maart 2024 heb ik nogmaals gevraagd om een bevestiging.
Op vrijdag 8 maart 2024 heb ik nog steeds geen bevestiging ontvangen en net als de keren ervoor de bovenstaande resumé aangevuld en mee verzonden in de e-mail (op het ticketnummer).
(de korte versie)
Op vrijdag 8 maart 2024 omstreeks 17:39 uur maar contact gezocht via Whatsapp, 2 minuten later kreeg ik netjes de vraag: “Goedemiddag, waarmee kan ik je helpen?” Ik stuur direct de bovenstaande resumé. Waarop de reactie na 15 minuten is dat ik maar telefonisch contact moet opnemen. Ik geef aan dat ik het graag schriftelijk afhandel en geef het ticketnummer waar alle e-mailcorrespondentie (de resumé) aan gelinkt is.
Na zo’n 20 minuten kreeg ik reactie met de vraag: “Graag ontvang ik jouw 06-nummer en ter verificatie jouw achternaam, geboortedatum en postcode + huisnummer.”
Ik deelde vervolgens alle gevraagde informatie.
Simpel: “Hi, Ik heb even met je meegekeken. Je abonnement loopt nog tot 23 maart 2024. Je wilt het abonnement opzeggen en het nummer mag kwijt?”
Ik: ”Ja dat had ik op 22 en 23 februari 2024 aangegeven …”
Daarna is het weer bijna een uur stil (19:12) Simpel: “Ik heb zojuist de beĆ«indiging voor je in het systeem gezet, je ontvangt een aparte e-mail ter bevestiging van de opzegging. Het abonnement wordt op 7 april 2024 stopgezet,”
Ik vraag dan nog waarom pas 7 april 2024, ik krijg dan als reactie “Hi, Vanwege de maand opzegtermijn.” Ik geef dan nogmaals aan dat ik op 22 februari 2024 al opgezegd heb, maar er komt dan geen reactie meer.
Op zaterdag 9 maart 2024 omstreeks 11:00 uur kreeg een een standaard bericht (wat begon met het woord Engels).
Daarop weer mijn gegevens gedeeld. Dan wordt er door Simpel gevraagd naar bewijs. Ik maak van de e-mails netjes PDF-bestanden en stuur die via de chat (ze hebben deze ook als e-mail via de e-mail ontvangen).
Simpel: “Mijn collega heeft 23 Februari je aanvraag in behandeling genomen. Wij vragen altijd eerst of het telefoonnummer wilt behouden. Heb je hier gelijk op geantwoord? Als dat zo is zie ik je mail graag tegemoet.”
Ik deel nog meer PDF-bestanden waar de e-mails in staan.
Daarna hoor ik niks meer van Simpel!!!
Waarom opzeggen?
- Simpel verhoogd tot twee keer toe binnen twee jaar de abonnementskosten (van een twee jarig abonnement)
- Simpel verhoogd binnen twee jaar de abonnementskosten met 15%
- Simpel beroept zich op de inflatie-cijfers van het CBS
- Simpel maakt dan gebruik van de CPI van één maand (juni 2023 5,7%) en niet over het hele jaar (gemiddelde 3,8%) van 2023. Ze hadden ook de maand oktober 2023 kunnen pakken, die staat op -0,4, dan zouden de maandelijkse kosten naar beneden gaan.
- O ja en ik had een nieuwe abonnee via de viavia-link aangemeld, dat geld hebben we beiden nooit gekregen.
Daarbij was de dekking van het mobiele netwerk goed.