Hoe pak ik de overstap aan?

  • 15 June 2023
  • 4 reacties
  • 296 Bekeken

Ik wil overstappen naar een Simpel abonnement. Alleen resteerd er nog een jaar van een tweejarig abonnement bij mijn huidige provider. Ik ben niet tevreden over de huidige provider (kosten contract ontbinding en kosten buiten de bundel). Ik ga op vakantie en wil wat meer data hebben, bij voorkeur via een Simpel abonnement. Vragen:

Kan ik een abonnement nemen met een nieuw nummer en over een jaar mijn oude nummer overzetten?

Dit is wel ingewikkeld via een tweede telefoon en die als hotspot instellen.

Wellicht zijn er andere opties mogelijk om op een voordelige overzichtelijke manier om over wat meer data te beschikkeen.

MVG, A3aan.

Damien 10 maanden geleden

Hi @Hoedje 

 

Welkom op ons forum!

 

Leuk dat je naar ons wil overstappen, maar vervelend dat je zo een slechte ervaring hebt bij de oude provider! Je kan bij ons op 3 verschillende manieren nummerbehoud aanvragen. De manieren zijn: Einddatum contract, Afkoopsom of Contract voortzetting. Ik zal hieronder alle opties even toelichten.

  1. Einddatum contract: Hierbij stap je óf over per de einddatum van jouw contract, óf met 30 dagen opzegtermijn. Dat ligt er aan of je wel of niet contractvrij bent bij je oude provider. Dit is bij jou dus niet van toepassing.
  1. Afkoopsom: Je stapt binnen 5 werkdagen over, en betaald aan je oude provider alle resterende maanden tot de einddatum van het contract. 
  1. Contract voortzetting: Je stapt binnen 5 werkdagen over naar Simpel met jouw eigen nummer. Het abonnement bij de andere provider blijft ook doorlopen, maar met een nieuw telefoonnummer. Je kan dan dat abonnement bij de andere provider opzeggen per de einddatum, of weggeven aan een ander persoon d.m.v. een contractovername.

Je kan op een lopend abonnement bij Simpel geen nummerbehoud aanvragen. Dus als je een abonnement start bij ons met een nieuw nummer, heb je dat nummer zo lang je bij ons blijft.

 

Hopelijk heeft dit wat meer duidelijkheid geschept om je te helpen bij je keuze, en we zien je graag tegemoet als klant :)

 

Groet, Damien
Simpel

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6

Hi @Hoedje 

Ik begrijp wat je wilt en er zijn zelfs goede opties, alleen snap ik niet waarom je een tweede telefoon als hotspot zou gebruiken. Graag een reactie hierop.

Reputatie 1
Badge +8

Hi @Hoedje 

 

Welkom op ons forum!

 

Leuk dat je naar ons wil overstappen, maar vervelend dat je zo een slechte ervaring hebt bij de oude provider! Je kan bij ons op 3 verschillende manieren nummerbehoud aanvragen. De manieren zijn: Einddatum contract, Afkoopsom of Contract voortzetting. Ik zal hieronder alle opties even toelichten.

  1. Einddatum contract: Hierbij stap je óf over per de einddatum van jouw contract, óf met 30 dagen opzegtermijn. Dat ligt er aan of je wel of niet contractvrij bent bij je oude provider. Dit is bij jou dus niet van toepassing.
  1. Afkoopsom: Je stapt binnen 5 werkdagen over, en betaald aan je oude provider alle resterende maanden tot de einddatum van het contract. 
  1. Contract voortzetting: Je stapt binnen 5 werkdagen over naar Simpel met jouw eigen nummer. Het abonnement bij de andere provider blijft ook doorlopen, maar met een nieuw telefoonnummer. Je kan dan dat abonnement bij de andere provider opzeggen per de einddatum, of weggeven aan een ander persoon d.m.v. een contractovername.

Je kan op een lopend abonnement bij Simpel geen nummerbehoud aanvragen. Dus als je een abonnement start bij ons met een nieuw nummer, heb je dat nummer zo lang je bij ons blijft.

 

Hopelijk heeft dit wat meer duidelijkheid geschept om je te helpen bij je keuze, en we zien je graag tegemoet als klant :)

 

Groet, Damien
Simpel

Reputatie 6

Hi @Damien opzich is je reactie goed maar misschien is een andere oplossing voor Hoedje beter. Hoge kosten afkoop en buitenbundel. 

@Hoedje zou het een idee zijn om een 1 jarig abonnement af te sluiten bijvoorbeeld met een nieuw 06 nummer?

En dan je huidige abonnement een kleinere internet bundel kiezen met wel bellen en sms. 

Wanneer je een dual sim Android telefoon koopt met ruim intern geheugen en als optie 2 Simkaarten en een SD kaartje. 

Dan kun je het nieuwe simkaart je en het huidige plaatsen. Via instellingen zet je internet via de simkaart van Simpel. 

Op die manier hoef je niet onnodig 2 telefoons te gebruiken.  Later kun je dan overstappen naar Simpel en ook een gunstig abonnement kiezen en het eerder bestelde abonnement opzeggen. 

 

Reputatie 1
Badge +8

Hi @Snowboard 

 

Dit is inderdaad ook en goede optie, mits @Hoedje het okay vindt om het nummer nog een jaar bij de andere provider te laten. Als het nummer direct overgezet moet worden naar Simpel kan je het beste kiezen voor bovenstaande optie 3. Dan heb je het zelfde idee, maar dan met het oude nummer alvast omgezet naar Simpel. Wellicht dat de oude provider de bundel omlaag kan zetten na de overstap, dan is het ook opgelost :) Maar dit ligt natuurlijk allemaal aan wat @Hoedje graag wil.

 

Een hele mooie dag verder!

 

Groet, Gerrit
Simpel

Reageer