Beantwoord

Inflatiecorrectie

  • 11 January 2023
  • 63 reacties
  • 4294 Bekeken


Toon eerste bericht

63 reacties

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Dirk Merkus,

 

De community is opgericht met het doel om informatie en kennis te delen ten aanzien van Simpel diensten. Even een verwijzing naar de voorwaarden van de Simpel community: “De Simpel Community mag niet worden gebruikt als persoonlijk klachtportaal of om eigen diensten of producten aan te bieden of hiervoor reclame te maken. Het is eveneens niet toegestaan om spam of phishingsberichten te plaatsen en/of schade toe te brengen aan de infrastructuur van de Simpel Community.” (zie deze website). 

 

Je hebt nu meerdere malen laten weten het niet eens te zijn met de inflatiecorrectie, waarvan ik begrijp dat het niet leuk is dat je deze ontvangt. Maar je blijft hetzelfde herhalen, wat het topic onoverzichtelijk maakt voor anderen. Mocht je nog andere vragen hebben over de inflatiecorrectie, dan verneem ik het graag. Ik wil je verder verzoeken te stoppen met het herhalen van jouw opmerkingen. 

 

Groet, Charlie

Simpel

Reputatie 2

Kun je niks beters verzinnen dan medewerkers van Simpel te beledigen? 

Wie beledig ik dan? Of werk jij ook voor simpel?

Het is algemeen bekend dat ze nooit een eigen naam gebruiken. Maar jij het het niet met mij eens te zijn, maar reageer hier dan niet.

Het is mijn mening🤔

Reputatie 6
Badge +9

Wat een onzin, maar ik heb geduld en dan nooit weer bij jullie. Oplichters eerste klas 

Zelfs je naam klopt niet.

 

Reputatie 6

Kun je niks beters verzinnen dan medewerkers van Simpel te beledigen? 

Reputatie 2

Wat een onzin, maar ik heb geduld en dan nooit weer bij jullie. Oplichters eerste klas 

Zelfs je naam klopt niet.

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Dirk Merkus,

Ik sluit me in deze aan bij wat @Snowboard eerder heeft aangegeven. Het doornemen van de algemene voorwaarden voordat je hier een akkoord op geeft is je eigen verantwoordelijkheid. Wij stellen deze ter beschikking, zowel op voorhand, als in de orderbevestiging die naar jouw e-mailadres wordt verstuurd als op onze website. Dat lijkt mij transparant genoeg. 

Verder bedraagt de algemene voorwaarden 19 punten, waarvan de één vrij kort is en de ander iets langer. Langer dan 5 minuten heb je niet nodig om deze volledig door te lezen. 

 

Mocht je nog vragen hebben met betrekking tot de inflatiecorrectie die nog niet eerder zijn beantwoordt, dan verneem ik het graag van je! 

 

Groet, Charlie

Simpel

Reputatie 2

Jullie veranderen de voorwaarden zonder dit te vermelden, had ik dit geweten dan had ik net maar 1 jaar verlengd.

Tevens vind ik het nog steeds vreemd dat jullie mij niet gemeld hebben dat de voorwaarden waren veranderd. Bijvoorbeeld een verzekering of bank meld dit.

Ik zit nu 2 jaar aan jullie vast, waar ik verschrikkelijk van baal.

Tevens vindt ik het ook vreemd, dat jullie niet aan je klanten hebt gemeld dat je overgenomen bent door t-mobile.

Dus kortom jullie zijn niet transparant en dat valt bij mij persoonlijk onder het hoofdstuk creatief oplichten.

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Dirk Merkus

Voordat je een bestelling of verlenging bij ons kan indienen wijzen we jou erop om de voorwaarden door te lezen en pas na het aanvinken van het akkoord kan je verder met de bestelling of verlenging. Onze taak om jou te informeren hierover hebben wij in dit geval gedaan, dit is dan het stukje transparantie waarover je hebt. Indien je ervoor kiest om niet de voorwaarden te lezen, dan is dit toch wederom jouw eigen verantwoordelijk en niet die van Simpel. 

Helaas kan ik jou niet de reactie geven die jij hoogstwaarschijnlijk van mij wilt lezen. Als klant zijnde ben je zelf verantwoordelijk voor het lezen van de regels omtrent het abonnement. Mocht je de voorwaarden toch nog een keer willen doorlezen dan kan je dat uiteraard doen via onze website. Dit waren de voorwaarden die voor jou abonnement gelden toen je jouw abonnement had verlengd.  Onder punt 16 vind je de informatie terug omtrent de inflatie correctie. 

Groet, Noor 
Simpel

Reputatie 2

??????

Reputatie 2

Noor, zoals ik al vertelde heb ik mijn contract in augustus verlengd, hierbij heeft u mij niet verteld dat er in de voorwaarden iets was veranderd. Dus pas in december een bericht geven? Dus hoezo transparant.

Tevens geeft u steeds geen antwoord maar steeds het zelfde riedeltje.

Tevens gebruik aub uw eigen naam

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Dirk Merkus

Zoals je voorafgaande berichten hebt kunnen lezen hebben wij dit ruim een maand van te voren kenbaar gemaakt in onze e-mail. Je bent natuurlijk als klant zijnde wel zelf verantwoordelijk of je onze mails door leest of niet. Kies je ervoor om onze mails niet te lezen? Dan kan het in dit geval voorkomen dat je belangrijke informatie mist. Echter, is dit dan niet een fout van Simpel en of van een ander geweest. Hetzelfde geldt voor het doorlezen van de Algemene Voorwaarden.

Wij hebben in dit geval voldoende geïnformeerd hierover en zijn hier dan ook transparant mee geweest. Als het niet in de voorwaarden stond beschreven en je kreeg ineens te maken met de inflatie correctie, dan was het een heel ander verhaal geweest. Alleen dit laatste is in dit geval niet van toepassing. 

Groet, Noor 
Simpel

Reputatie 2

Ben ik niet met je eens ik heb namelijk mijn abonnement verlengt er van uitgaande dat er geen aanpassingen zouden plaats vinden

Hebben ze me ook niet vermeld. Maar als jij er zo gemakkelijk over denkt waarom reageer je dan.

Reputatie 6

Natuurlijk lees ik niet alles door, ook niet van de community. Dan zou ik zeker heel veel tijd te kort komen. Maar de belangrijke dingen lees ik wel, zoals waar ik mee akkoord ga (algemene en aanvullende voorwaarden) en de belangijke informatie​​​​​​ die ook verschijnt op de pagina bij het bestellen. De jaarlijkse indexatie wordt daar ook vermeld. 

Simpel heeft gewoon als bedrijf voldaan aan de regels, wetgeving van duidelijk informeren van de klanten (transparantie).

Afspraken zijn er nu eenmaal, ook in het dagelijks leven. 

Reputatie 2

De meeste bedrijven geven aan wat er veranderd is, zodat je niet alles weer moet doorlezen. Tevens ben ik van mening dat een bedrijf transparant moet zijn en dus elke verandering duidelijk moet onder bouwen. Tevens weet ik het wel zeker dat jij ook niet alles door leest, dan ben jij een uitzondering op de rest.

Reputatie 6

@Dirk Merkus ik snap dat de meeste mensen niet alles doorlezen maar het punt is dat de voorwaarden wel openbaar zijn gemaakt. Of jij (of iemand anders) er dan tijd voor maakt om de voorwaarden te lezen is jouw keuze. Alle regeltjes hoef je niet te lezen en te laten keuren door een advocaat daar gaat het hier niet om. 

Reputatie 2

@Snowboard dit is het nieuwe oplichten gebruik maken van de kleine lettertjes als je die niet gelezen hebt heb je pech. Volgens mij is het eerlijker dat je aangeeft wat er precies in de regeltjes is veranderd. Is volgens mij eerlijker. Ik heb geen tijd om alle regeltjes door te lezen en te laten keuren door een advocaat. Jij blijkbaar wel

Reputatie 3
Badge +8

Goedemiddag @Snowboard,

Simpel past hierbij de richtlijnen van T-Mobile toe, gezien wij nu dezelfde eigenaar hebben. 

Reputatie 6

Janine schreef:

Het wijzigen van de voorwaarden staat dus los van het bericht over de overname door T-Mobile, al snap ik je punt hierbij!

Kan best zijn dat de overname los staat van het wijzigen van de voorwaarden. Maar door de overname zal er wel een stem extra zijn in het gevoerde beleid en dus ook de nieuwe inflatiecorrectie. 

Reputatie 2
Badge +7

Hey @Snowboard,

Goed dat je hier even op inhaakt!

Dit bericht is destijds naar buiten gebracht om aan te geven dat er niets veranderd voor de huidige abonnementen. Wat hier los van staat is het wijzigen van de Algemene voorwaarden en/of aanvullende voorwaarden. Dit wijzigen we regelmatig jaarlijks. Vaak ook in het voordeel van onze klanten. Bijvoorbeeld hebben we de voorwaarde aangepast waarbij een klant één maand de tijd had om opmerkingen door te geven over een factuur. Dit hebben we gewijzigd naar 6 maanden, om zo klanten langer de tijd te geven om facturen te laten nakijken. 

Het wijzigen van de voorwaarden staat dus los van het bericht over de overname door T-Mobile, al snap ik je punt hierbij!

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

Reputatie 6

@Charlie of @Noor 

Wat ik niet begrijp is waarom Simpel dit schreef bij https://www.simpel.nl/nieuws

 

Voorgenomen verkoop T-Mobile

07-09-2021

Vandaag is de voorgenomen verkoop van T-Mobile aangekondigd. Fondsen van Apax en Warburg Pincus nemen T-Mobile over van Deutsche Telekom en Tele2. T-Mobile zal onder de nieuwe eigenaar haar koers als uitdager op de Nederlandse telecommunicatiemarkt voortzetten. De wijziging moet nog goedgekeurd worden door diverse  autoriteiten en de verwachting is dat de overdracht voor het einde van dit jaar zal plaatsvinden. Het bedrijf zal de vier merken T-Mobile, Tele2, Ben en Simpel blijven voeren.

Voor klanten van Simpel verandert er niets. Je abonnement blijft ongewijzigd en we blijven je op dezelfde manier van dienst zijn zoals je van ons gewend bent.

Simpel is sinds 1 december 2020 onderdeel van T-Mobile Nederland. Lees meer

Reputatie 6

Dirk Merkus schreef:

 

Hou aub op met die standaard antwoorden van het staat in de kleine letters en daarom kunnen jullie er niks aan doe. Vraag wie heeft dit toegevoegd aan de regels, juist jullie.

 

Waarom stel je een vraag als je denkt het antwoord te weten? T-mobile heeft Simpel overgenomen. Kan toch zijn dat T-mobile dat heeft beslist. En je bent akkoord gegaan met de voorwaarden. Je hebt zelf de mogelijkheid om die te lezen voordat je akkoord gaat. Het is toch ook belangrijk om een document door te lezen als je onder een overeenkomst een handtekening zet

Reputatie 2

Hi allen! 

 

Ik begrijp zeker dat je niet blij bent met de inflatiecorrectie, want hierdoor betaal je toch weer een paar cent meer per maand. Echter staat dit benoemd in de voorwaarden, waar we vanuit gaan dat je deze leest, voordat je hiermee akkoord gaat. Hierin staat benoemd dat Simpel ieder jaar in januari gemachtigd is om de inflatiecorrectie door te voeren. 

Verder wordt de inflatiecorrectie alleen toegepast op nieuwe abonnementen / verlengingen die tussen 6-1-2022 en 1-10-2022 zijn aangevraagd. Nieuwe klanten die het nu voor het actietarief krijgen, krijgen daar net zoals jij, volgend jaar mee te maken. Destijds heb jij ook gebruik gemaakt van de actiebundels met meer voordeel op huidige klanten. Nu hebben anderen een actiebundel en even iets meer voordeel op jou. Tegen de tijd dat je kunt verlengen, kun jij ook weer over naar een betere bundel en het actietarief. 

Nog even ingaand op @Dirk Merkus: het staat in de e-mail die jij ontvangt voor de factuur van december. Hierin kondigen wij aan dat de factuur online staat, waarvoor je kunt inloggen. Inloggen is daar niet benodigd, want je ontvangt deze per e-mail. 

 

Groet, Charlie

Simpel

Ten eerste even vooraf gebruik je eigen naam eens voor het ondertekenen.

Als jullie (zogenaamd)klant vriendelijk dan zet je mijn abonnement welke ik in augustus verlengd heb met 2 jaar om in een 1 jarige abonnement( leuk dat jullie pas in december een mail sturen met de verhoging) zodat ik weer een abonnement kan uit zoeken voor 10€ bij jullie of een ander. Hou aub op met die standaard antwoorden van het staat in de kleine letters en daarom kunnen jullie er niks aan doe. Vraag wie heeft dit toegevoegd aan de regels, juist jullie.

 

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Dirk Merkus,

 

Wij sturen je maandelijks een e-mail dat de factuur klaar staat. Wil je de factuur zelf inzien, dan moet je wel inloggen in de Mijn Simpel pagina, correct. Maar de inflatiecorrectie staat in de e-mail benoemd, niet op de Mijn Simpel pagina. 

 

Groet, Charlie

Simpel

Reputatie 2

Hi @Tosca van der Sloot en @Vincent 10

In de decembermail hebben wij dit ruim een maand van te voren aangekondigd. Mocht je deze mail niet hebben ontvangen dan raad ik je aan om jouw mailadres te controleren die in Mijn Simpel staat. 
De mail kon natuurlijk ook terecht zijn gekomen in jouw ongewenste postvak. 

Nieuwe klanten kunnen eenmalig gebruik maken van een actie tarief, net zoals jij in het verleden toen je het abonnement hebt aangesloten, vervolgens zullen zij ook te maken krijgen met inflatie correcties.
Er wordt dus geen uitzondering gemaakt. Jij hebt als bestaande klant zelfs veel langer gebruik kunnen maken van jouw gekozen actie tarief dan onze nieuwe klanten. Daarnaast zoals @Zoutje45 aangeeft worden inflatie correcties bij elke provider toegepast, wij zijn dus niet de enige provider die dit hanteren. 🙂

Groet, Noor 

Simpel

Als ik dit geweten had, had ik geen 2 jaar afgesloten, immers ik kan dan elk jaar opnieuw afsluiten voor 10€ of zelfs minder.

De mail hebben jullie niet verstuurd, deze zat volgens jullie bij de factuur, maar ja dan moet je eerst inloggen op jullie site.

Jullie weten wel hoe je dit moet verbergen.

Dus hou aub met die mooi weer antwoorden

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Brigitta,

Jammer om te lezen dat je het zo ervaart.

Zoals je misschien al in deze topic hebt gelezen hebben wij deze inflatie correctie niet zomaar toegepast. 
Mocht je de algemene voorwaarden niet hebben gelezen dan raad ik je graag aan om dat toch nog even te doen. Daarin staat precies hoe en waarom. 

Daarnaast is het niet mogelijk om een restitutie te krijgen op diensten die je niet hebt gebruikt. Je bepaald als klant zelf welke bundel je uitkiest en of er gebruik van maakt of niet. 
Mocht jouw huidige bundel niet bij jouw gebruik passen? Dan kan je jouw bundel via jouw persoonlijke Mijn Simpel pagina eventueel aanpassen. 

Groet, Noor 
Simpel
 

Reageer