Beantwoord

Inflatiecorrectie

  • 11 January 2023
  • 63 reacties
  • 4294 Bekeken


Toon eerste bericht

63 reacties

Ik voel mij ontzettend opgelicht ! Als simpel dit dus zomaar stiekem eenzijdig doet bij iedere abbonement verlenging , zomaar een contract aanpassing maken onder het mom van de zogenaamde inflatiecorrectie en als ze dit doen bij 1 miljoen klanten ..dan maken ze over de rug van hun eigen klanten fff ruim 860000 winst per maand!!! En dat is ruim 10 miljoen winst per jaar!! Voor zogenaamde inflatiecorrectie! Ik gebruik vaak nog niet eens de helft aan MB,s /belminuten per maand van mijn abonnement..krijg ik nu ook mijn geld terug voor de niet geleverde gebruikte diensten van simpel????Simpele vraag ik wil een restitutie ontvangen van mijn niet gebruikte producten! 

Simpel houdt het simpel gewoon verhogen, stelletje oplichters zijn het…

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Tosca van der Sloot en @Vincent 10

In de decembermail hebben wij dit ruim een maand van te voren aangekondigd. Mocht je deze mail niet hebben ontvangen dan raad ik je aan om jouw mailadres te controleren die in Mijn Simpel staat. 
De mail kon natuurlijk ook terecht zijn gekomen in jouw ongewenste postvak. 

Nieuwe klanten kunnen eenmalig gebruik maken van een actie tarief, net zoals jij in het verleden toen je het abonnement hebt aangesloten, vervolgens zullen zij ook te maken krijgen met inflatie correcties.
Er wordt dus geen uitzondering gemaakt. Jij hebt als bestaande klant zelfs veel langer gebruik kunnen maken van jouw gekozen actie tarief dan onze nieuwe klanten. Daarnaast zoals @Zoutje45 aangeeft worden inflatie correcties bij elke provider toegepast, wij zijn dus niet de enige provider die dit hanteren. 🙂

Groet, Noor 

Simpel

Badge

Hallo 

Bij de concurrent gaat t idem ..

Mijn man betaald nu 10,20 euro en zoon (die langer bij deze provider zit) betaald 10,40 euro.

Alle providers doen dit!

*Kom je niet onderuit*

 

 

 

Reputatie 1

Dit verhaaltje van simpel is echt zo ' Simpel '. Nu weet ik waar de naam van het bedrijf op gebaseerd is.....  Bij de  trouwe klant er een prijsverhoging door de strot heen duwen... Maar een nieuwe klant.... Die krijgt geen prijsverhoging die mag het lage tarief hebben...Simpel!! Hartelijk welkom!!! Oja als je nog een nieuwe klant weet krijg je 10 euro korting!! Heb je de prijsverhoging van 1 jaar al bijna terug verdiend... Echt heel simpel!!! Maar Simpel... Wat gaan wij hier aan doen want zelfs voor jullie is deze oplossing toch echt te  'simpel'.... Als jullie zo doorgaan met trouwe klanten zo simpel te behandelen ben ik bang dat er over een paar jaar toch echt geen simpel meer is.....

  •  

Er is niks aangekondigd! Geen email, niks op de factuur of specificatie! Jammer, dan maar naar een andere provider.

Reputatie 2

Je moet.inloggen en niet inloggen?

Volgens mij begrijpen jullie het zelf niet

Reputatie 3
Badge +8

Hi allen! 

 

Ik begrijp zeker dat je niet blij bent met de inflatiecorrectie, want hierdoor betaal je toch weer een paar cent meer per maand. Echter staat dit benoemd in de voorwaarden, waar we vanuit gaan dat je deze leest, voordat je hiermee akkoord gaat. Hierin staat benoemd dat Simpel ieder jaar in januari gemachtigd is om de inflatiecorrectie door te voeren. 

Verder wordt de inflatiecorrectie alleen toegepast op nieuwe abonnementen / verlengingen die tussen 6-1-2022 en 1-10-2022 zijn aangevraagd. Nieuwe klanten die het nu voor het actietarief krijgen, krijgen daar net zoals jij, volgend jaar mee te maken. Destijds heb jij ook gebruik gemaakt van de actiebundels met meer voordeel op huidige klanten. Nu hebben anderen een actiebundel en even iets meer voordeel op jou. Tegen de tijd dat je kunt verlengen, kun jij ook weer over naar een betere bundel en het actietarief. 

Nog even ingaand op @Dirk Merkus: het staat in de e-mail die jij ontvangt voor de factuur van december. Hierin kondigen wij aan dat de factuur online staat, waarvoor je kunt inloggen. Inloggen is daar niet benodigd, want je ontvangt deze per e-mail. 

 

Groet, Charlie

Simpel

Reputatie 2

Het is toch vreemd dat jullie dit vermelden bij de factuur van december, waarvoor ik eerst op jullie site moet inloggen. Jullie hadden ook rechtstreeks een mail kunnen sturen. Als iemand zo omgaat met zijn klanten, neigt het volgens mij naar oplichting.

Na jaren een abonnement te hebben bij Simpel van 10€ welke ik in augustus 2022 weer verlengd heb, moet ik in 2023 ineens 8,6 % meer betalen. Tevens heb ik een 2e abonnement afgesloten waar ik maar 6€ voor betaal. Dit klopt toch niet?

Goedemiddag @Dirk Merkus,

 

Vervelend dat je de inflatiecorrectie als oplichting ervaart!

 

De inflatiecorrectie hebben wij aangekondigd in de e-mail van de factuur van december. De inflatiecorrectie wordt toegepast op nieuwe abonnementen / verlengingen die tussen 6-1-2022 en 1-10-2022 zijn aangevraagd. Zodoende is er een verschil tussen het tarief van het bestaande abonnement en nieuwe abonnement. Nieuwe klanten die het nu voor het actietarief krijgen, krijgen daar net zoals jij, volgend jaar mee te maken. 

 

Lees even deze website door, daar staan de meest gestelde vragen over de inflatiecorrectie beantwoordt: https://www.simpel.nl/inflatiecorrectie.

 

Groet, Charlie

Simpel

 

Jullie verhogen de abonnementskosten wel zomaar, maar wij kunnen het abonnement niet tussentijds stopzetten vanwege “inflatie"…. dat is toch niet eerlijk?? :/ 

Ik heb 2 abonnementen lopen die allebei in 2024 verlopen 1 in april en 1 in maart.

Die van april is verhoogd en die van maart niet🤔

Echt heeeeel vreemd!

Reputatie 2

Fantastische verhalen schrijf je bij mensen die over de verhoging klagen, Charlie. 

Als het nu allemaal zo duur is geworden, waarom blijven jullie dan die aanbiedingen aanbieden. In mijn geval krijg je nu zelfs 2 gb meer voor €10, dus vaste klanten benadelen en de nieuwe belonen. Trek dan één lijn en zegt dat, door de inflatie, dit niet meer te doen is en we laten nieuwe klanten ook €10,86 betalen. Meerdere malen kennissen en vrienden op jullie geattendeerd en dat heeft zeker wat klanten opgeleverd, maar je begrijp dat ik daar nu heel veel spijt van hebt. 1 abo kan ik gelukkig bij jullie wegtrekken en helaas die andere niet, maar dat gaat ook komen. 

O ja en voordat je met het verhaaltje komt je mag je abonnement altijd naar beneden stellen, maar daar heeft Simpel natuurlijk goed bij nagedacht, want die keuzes zijn natuurlijk niet waarmee geadverteerd wordt. Nee, natuurlijk niet, want een vaste klant moet je natuurlijk benadelen, Charlie. Het zijn voorstellen die totaal niet van deze tijd zijn. O het is zo SIMPEL

 

Een Simpel(e) klant

Reputatie 3
Badge +8

Goedemiddag @Dirk Merkus,

 

Vervelend dat je de inflatiecorrectie als oplichting ervaart!

 

De inflatiecorrectie hebben wij aangekondigd in de e-mail van de factuur van december. De inflatiecorrectie wordt toegepast op nieuwe abonnementen / verlengingen die tussen 6-1-2022 en 1-10-2022 zijn aangevraagd. Zodoende is er een verschil tussen het tarief van het bestaande abonnement en nieuwe abonnement. Nieuwe klanten die het nu voor het actietarief krijgen, krijgen daar net zoals jij, volgend jaar mee te maken. 

 

Lees even deze website door, daar staan de meest gestelde vragen over de inflatiecorrectie beantwoordt: https://www.simpel.nl/inflatiecorrectie.

 

Groet, Charlie

Simpel

Reageer