Beantwoord

Inflatiecorrectie

  • 11 January 2023
  • 63 reacties
  • 4296 Bekeken


Toon eerste bericht

63 reacties

Reputatie 3
Badge +8

Goedemiddag @Dirk Merkus,

 

Vervelend dat je de inflatiecorrectie als oplichting ervaart!

 

De inflatiecorrectie hebben wij aangekondigd in de e-mail van de factuur van december. De inflatiecorrectie wordt toegepast op nieuwe abonnementen / verlengingen die tussen 6-1-2022 en 1-10-2022 zijn aangevraagd. Zodoende is er een verschil tussen het tarief van het bestaande abonnement en nieuwe abonnement. Nieuwe klanten die het nu voor het actietarief krijgen, krijgen daar net zoals jij, volgend jaar mee te maken. 

 

Lees even deze website door, daar staan de meest gestelde vragen over de inflatiecorrectie beantwoordt: https://www.simpel.nl/inflatiecorrectie.

 

Groet, Charlie

Simpel

Reputatie 2

Sowboard, dom antwoord ik zoek een betrouwbare provider die niet sneaky zijn voorwaarden veranderd

Ik heb 2 abonnementen lopen die allebei in 2024 verlopen 1 in april en 1 in maart.

Die van april is verhoogd en die van maart niet🤔

Echt heeeeel vreemd!

Reputatie 3
Badge +8

Hi allen! 

 

Ik begrijp zeker dat je niet blij bent met de inflatiecorrectie, want hierdoor betaal je toch weer een paar cent meer per maand. Echter staat dit benoemd in de voorwaarden, waar we vanuit gaan dat je deze leest, voordat je hiermee akkoord gaat. Hierin staat benoemd dat Simpel ieder jaar in januari gemachtigd is om de inflatiecorrectie door te voeren. 

Verder wordt de inflatiecorrectie alleen toegepast op nieuwe abonnementen / verlengingen die tussen 6-1-2022 en 1-10-2022 zijn aangevraagd. Nieuwe klanten die het nu voor het actietarief krijgen, krijgen daar net zoals jij, volgend jaar mee te maken. Destijds heb jij ook gebruik gemaakt van de actiebundels met meer voordeel op huidige klanten. Nu hebben anderen een actiebundel en even iets meer voordeel op jou. Tegen de tijd dat je kunt verlengen, kun jij ook weer over naar een betere bundel en het actietarief. 

Nog even ingaand op @Dirk Merkus: het staat in de e-mail die jij ontvangt voor de factuur van december. Hierin kondigen wij aan dat de factuur online staat, waarvoor je kunt inloggen. Inloggen is daar niet benodigd, want je ontvangt deze per e-mail. 

 

Groet, Charlie

Simpel

Reputatie 2
Badge +7

Hey @Nlniels 

Gezellig dat jij ook even aansluit!

Vervelend dat je er zo over denkt. Ik kan begrijpen dat jij je misschien benadeeld voelt of ontevreden bent over onze transparantie, dat mag beide en kan ik goed begrijpen. Providers wijzigen jaarlijks de voorwaarden en het is aan jezelf om dit door te nemen bij een contractvernieuwing. We vragen natuurlijk niet zomaar opnieuw voor een akkoord :)

Ik begrijp dat het een principe kwestie is en niet om de paar cent gaat, toch kan je deze berekening geen oplichting noemen omdat we wel aan alle voorwaarden hebben voldaan. Eventueel zou je dit artikel kunnen doornemen, hierbij geeft het ACM uitleg over inflatie en wanneer het terecht is.

Hele fijne dag gewenst!

Groetjes,

Janine

Simpel

 

Reputatie 2

Ik kan het wel oplichting noemen omdat ik als vaste klant benadeeld ben door jullie.

Door dat jullie tussentijds de regeltjes veranderen, zonder overleg met mij.

Dus ik ben opgelicht door een niet transparant bedrijf.

Reputatie 2
Badge +7

Hey @Dirk Merkus 

Ik kan begrijpen dat jij je zo voelt.

Algemene voorwaarden en Aanvullende voorwaarden worden echter jaarlijks aangepast. Hier hoeven we niet over te overleggen met onze klanten, het is aan jezelf om de voorwaarden door te nemen bij het opnieuw afsluiten van een contract. 

Alles is zo'n beetje wel gezegd, toegelicht of uitgelegd richting jou, ik weet niet wat ik hier voor anders van kan maken.

Desondanks een fijne dag gewenst!

Groetjes,

Janine

Simpel

 

Reputatie 3
Badge +8

Hi @JSchoenmakers001

Heb je het topic al doorgelezen? We hebben jouw vragen namelijk eerder beantwoordt in dit topic.

Na jaren een abonnement te hebben bij Simpel van 10€ welke ik in augustus 2022 weer verlengd heb, moet ik in 2023 ineens 8,6 % meer betalen. Tevens heb ik een 2e abonnement afgesloten waar ik maar 6€ voor betaal. Dit klopt toch niet?

Beste Simpel.

 

U maakt gebruik van het fijt dat men niet alle pagina's van de nieuwe voorwaarden leest , dat heet oplichting.

inflatie verhoging mag, JA maar ALLEEN op nieuwe contracten en prepaid. een klant met een contract is een contract, en prijs afspraak is prijs afspraak.

U hoort dit duidelijk te communiceren dan wel de klanten vertellen dat er verhoogd gaat worden of dat men kostenloos het contract mag gaan ontbinden.

U kent toch OOK de EU regels en wetten neem ik aan 

 

Reputatie 6

Hi @JSchoenmakers001

Heb je het topic al doorgelezen? We hebben jouw vragen namelijk eerder beantwoordt in dit topic.

 

Zeker maar het betekend niet dat de frustratie blij klanten verdwijnt op het moment dat jullie de algemene voorwaarden verder toelichten.

Er is ook niemand die dat verlangt. 

 

Reputatie 2
Badge +4

Beste @Mrah Wieringa,

Zoals je hierboven een aantal keer hebt kunnen lezen, hebben wij ons netjes aan de regels gehouden. 

Je bent akkoord gegaan met de algemene voorwaarden en wij hebben de correctie in zowel december als januari aangekondigd.

Mocht je toch nog de behoefte voelen om dit verder uit te zoeken, dan raad ik je aan om hier te kijken (website consumentenbond).

Ik wens je een mooie dag toe.

Met vriendelijke groet,

Jasper

Simpel

Badge

Hallo 

Bij de concurrent gaat t idem ..

Mijn man betaald nu 10,20 euro en zoon (die langer bij deze provider zit) betaald 10,40 euro.

Alle providers doen dit!

*Kom je niet onderuit*

 

 

 

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Tosca van der Sloot en @Vincent 10

In de decembermail hebben wij dit ruim een maand van te voren aangekondigd. Mocht je deze mail niet hebben ontvangen dan raad ik je aan om jouw mailadres te controleren die in Mijn Simpel staat. 
De mail kon natuurlijk ook terecht zijn gekomen in jouw ongewenste postvak. 

Nieuwe klanten kunnen eenmalig gebruik maken van een actie tarief, net zoals jij in het verleden toen je het abonnement hebt aangesloten, vervolgens zullen zij ook te maken krijgen met inflatie correcties.
Er wordt dus geen uitzondering gemaakt. Jij hebt als bestaande klant zelfs veel langer gebruik kunnen maken van jouw gekozen actie tarief dan onze nieuwe klanten. Daarnaast zoals @Zoutje45 aangeeft worden inflatie correcties bij elke provider toegepast, wij zijn dus niet de enige provider die dit hanteren. 🙂

Groet, Noor 

Simpel

Reageer