Beantwoord

Bereik nabijheid grens NL/BE en kosten



Toon eerste bericht

36 reacties

Verdomme wanneer word het opgelost , ik heb vanmorgen geprobeerd de doktor te bellen maar tevergeefs.

Ik heb hier op postcode al 4 weken geen netwerk dit kan toch niet waar is simpel en t-online in godsnaam mee bezig

Ik ben al 4 weken mails aan het sturen en moet telkens opgeven de nrs die ik bel en de datums en tijden.

Nou dat heb ik in die 4 weken dus elke dag gedaan maar er word niets aan gedaan.

Ik storneer de komende afboeking ik ben het goed zat op 10 maart is de volgende afschrijving en heb dan 1 maand niets me de mobiel kunnen doen alleen via de internet provider router maar met simpel(t-online) helemaal 0,00

Reputatie 4
Badge +8

Beste @Frans Janssen ,

Zojuist heb ik in het door jou gestarte topic op je situatie gereageerd.

Groetjes,

Phil

Bij ons vlak aan de grens met duitsland volgens de kaart zeer goede ontvangst maar in de praktijk helemaal niets.

als we naar duitsland rijden hebben we goede ontvangst

 

ik woon sinds 3 weken in postcode 5853  en kan vanaf die tijd niet meer bellen en internetten.

als ik 3 km richting 5854 rij kan ik weer alles.

de kaart voor bereik geeft aan dat ik alles moet kunnen maar helaas niet dus.

ik heb al zeker 10 email gestuurd hierover en telkens moste ik de postcode en de nrs en loctaie van nrs en de tijd doorgeven .

ik begin het zo langzaam goed zat te worden en ga overwegen i.v.m dat ze niet kunnen leveren waar ik voor betaal om weg te gaan bij simpel.

kennissen van mij met een kpn abonnement kunnen wel alles en wonen in zelfde postcode 75 meter van ons vandaan .

ook kan ik daar niet bellen met hun mobieltje met mijn simkaart erin.

als ik daar heen ga met mijn mobieltje kan ik ook niet bellen en internetten gewoon waardeloos dus.

wanneer word dit opgelost want ik heb alleen een mobieltje om te bellen en moet nu naar vrienden en bekenden om te kunnen bellen .

ik zou snachts maar een doktor nodig hebben dan heb ik en groot probleem.

hopende dat het binnen 1 week opgelost word anders zeg ik alles op van mijn en mijn echtgenote die ook van simpel heeft

Ga mijn best doen.

Groeten
Reputatie 6
Hoi Marc.

Nadat jij na mijn reactie informatie gaf over het postcodegebied, zonder de ** achter de 4 cijfers maar 2 letters heb ik op alle 3 de dekkingskaarten gekeken en vergeleken wat ik zag. (Vodafone, T-Mobile en KPN)

Ook ik zag dat de dekking "zeer" goed is met wel verderop het kaartje een paar witte vlekken om aan te geven dat daar de dekking minder is/kan zijn zoals ook o.a. bijvoorbeeld het grensgebied.

Heb je misschien kennissen, familie die gebruik maken van de verschillende netwerken en wat zijn hun ervaringen, als je die weet, 'm.b.t. Belgische grens en bij je ouders?

Kun je hier informatie over delen met ons als klanten dan is dat niet alleen voor ons fijn.
Kijk, dat is een reactie waar we wat aan hebben!
Bedankt.
We gaan het op die manier doen.

Groeten

Marc
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Marc,

De kaart is een weergave van de zendmasten en ons netwerk.
Het bereik is ook afhankelijk van diverse andere factoren, zoals de bouw, omgeving en isolatie.
Bij Simpel mag je binnen 2 weken na je bestelling je abonnement annuleren, wat je kunt doen is, is kijken of dit goed genoeg voor je is, mocht dit niet naar wens zijn, dan annuleer je deze.
Je krijgt dan alle kosten, op je gebruik na, terug.

Ilan
Tsja, volgens het kaartje wel. In de praktijk blijkt het bereik slecht.
Dus houden we dan vast aan het kaartje?
Groeten
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Marc,
Wat leuk dat je ouders overwegen om een abonnement bij Simpel te nemen!
Ik heb in je reactie even je postcode aangepast, dit is om je privacy te waarborgen.

Simpel maakt gebruik van het T-Mobile netwerk en volgens de dekkingskaart heb je op de opgegeven postcode "Zeer" goed bereik.
Tip is om het netwerk op "handmatig" te zetten, dit is om te voorkomen dat je gaat roamen aan de grens.

Avast welkom bij Simpel ;)

Ilan
Hoi,

Postcode is 6245 **
Vreemd is dat telecombedrijf A3BC, ook gebruik makend van het T Mobile netwerk, een aanzienlijk beter ontvangst biedt op dezelfde locatie.
Zij leveren echter niet aan particulieren.
Andere netwerken ben ik niet mee bekend.

Groeten

Marc
Reputatie 6
Hallo @Marc.

Het wel/niet kunnen zal niet de enige vraag zijn maar of het allemaal wel gunstig is is een ander hoofdstuk.

Zou je wat meer kunnen vertellen over postcodegebied en dekking grens andere NL netwerken?

Groetjes.
S.

Reageer