Beantwoord

Bereik nabijheid grens NL/BE en kosten


Hallo,

Mijn ouders overwegen een abo van Simpel te nemen. Ze wonen echter heel dicht bij de Belgische grens waar Simpel heel slecht bereik heeft. De Belgische provider heeft perfect bereik
Kunnen zij toch een Simpel abo nemen en dan roamen? (zowel bellen als internet)

Met groeten

Marc
icon

Beste antwoord door Ilan 22 July 2019, 15:25

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 2
Badge +8

Hai @Frans Janssen

Wat een vervelende situatie voor jullie :(
Is het een idee om via WhatsApp contact te houden? Dat kan gewoon via je WiFi thuis :+1:. Je vindt het nummer hier

Groetjes, Alexandra

ik wil geen 2 simkaarten ik wil er 1 die goed werkt anders moeten ik en mijn echtnote 2 abonnementen hebben

dat ga ik niet doen.

dus weg bij simpel per direct en naar simyo met nummerbehoud

 

 

 

Reputatie 6

Ik heb de informatiepagina gelezen van Simyo. Kijk maar eens bij overstappen - van prepaid Simyo naar sim only Simyo - je bespaart op administratiekosten. En aangezien je een dual-sim telefoon gebruikt kun je dan geleidelijk een ander nummer gebruiken wanneer je daar geen moeite mee hebt. Maar dat is jouw/jullie keuze.

Tele2 gaat verdwijnen, wordt T-Mobile.

 

Waarom prepaid heel siebengewald belt met Tele2 en KPN en Simyo en werkt voor 100%

Reputatie 6

Tele2 is een verhaal apart. Simyo is goed te noemen. Ik zou je aanraden eerst prepaid te nemen.

Dual sim zit erop maar ik heb maar 1 simkaart dus dat werkt niet

 

Wij hebben Xiaomi redmi note 4 en is officieel erkend door Nederlandse providers

Niet in postcode 5853 met t- mobile waar simpel onder valt wel iedereen die Tele2 en Simyo en KPN heeft kunnen bellen dus ik zou per direct mijn abonnement op kunnen zeggen dus ga nu een nieuw aanvragen bij Simyo zelfde kosten en 100% berijk

Reputatie 6

Beste Frans,

Ik begrijp dat het vervelend is op z'n zachtst gezegd, maar is er verder in je regio geen bereik?

Edit.

Wat voor telefoon hebben jullie, merk en type?Een dual-sim telefoon biedt in de tussentijd mogelijkheden qua simkaarten/netwerken.

Ik kan overal bellen ook als we zwinters 5 maanden gaan overwinteren in Portugal en als we in Duitsland zijn ook en België ook en Frankrijk ook en Spanje ook als we daar doorheen rijden richting Portugal kan alles internetter en bellen overal heen.

Behalve in Siebengewald 5853 BR daar kan niets te zwakke zendmast geen netwerk dus doktor nodig dan kun je het schudden

Reputatie 6

Zijn er verder nergens ter wereld telefoons of locaties waar je wel kunt bellen?

En die goede raad is bellen wat ik niet kan omdat er geen netwerk is vaste telefoon heb ik niet

Reputatie 6

@robertvanweersch heeft je al meerdere keren een goede raad gegeven.

Je 2 jarig sim only abonnement loopt van 1 februari 2019 tot en met 31 januari 2021

Maar kan mijn mobieltje niet meer gebruiken sinds 7 februarie 2020 vanwege geen netwerk.

Dus kan ik per direct opzeggen dit heb ik geïnformeerd bij de condumentenbond.

Dit zelfde gelt voor mijn echtgenote

Reputatie 6

Welke informatie staat er bij jullie, ieders, abonnement hoelang de looptijd van het abonnement is? Dus welke einddatum(s) zie je?

Ik kreeg van simpel door dat ik dergelijke bericht hier moest posten.

Ik heb het idee dat simpel bezig is met een afschuifsysteem

Reputatie 4
Badge +4

Het heeft geen zin om hier berichten met dit soort problemen te plaatsen. Ik citeer mezelf nog maar eens:

Frans, ik raad je aan om te bellen met de servicedesk, want die hebben meer mogelijkheden dan de medewerkers hier op het forum (die mogen bijna niks).

 

Kan ik dan zo onder simpel uit dan doe ik dat evenals mijn echtgenote die ook simpel heeft

Reputatie 4
Badge +4

Simyo gebruikt ook het KPN netwerk. Blijkbaar heeft KPN bij jullie een betere dekking dan T-Mobile (waar Simpel op zit).

Ik heb toch nog een vraag waarom kunnen mensen die een abo van kpn en Simyo wel bellen in mijn huis en ik met simpel niet.

Er waren vanmorgen 2 mensen op bezoek 1 met Simyo en 1 met KPN abo.

Die vrienden mijn huis en ging prima net bellen en internetten

Daarna ging ik ook bellen maar niets he geen netwerk  ik heb daarop meteen een mail gestuurd tot 2x toe met de brs en het tijdstip ook niet toen ik mijn sim kaart in de foon doe met KPN en ook niet bij die van Simyo beide geen netwerk gaf hij aan het ligt vast en zeker aan de mast van T-Mobile

Is het de bedoeling dat ik overstap naar of KPN of Simyo.

MvG Frans Janssen

Reputatie 4
Badge +4

Frans, ik raad je aan om te bellen met de servicedesk, want die hebben meer mogelijkheden dan de medewerkers hier op het forum (die mogen bijna niks). Ook zou ik niet zomaar storneren zonder een formele ingebrekestelling van jou naar Simpel (schriftelijk!!), want anders is de kans groot dat je een incassobureau op je dak krijgt.

Dit alles geld tevens voor mijn echtgenote die ook van simpel heeft en niets met het mobieltje kan niet bellen en ook niet internetten.

Ook haar abonnement word bij afboeking gestorneerd omdat ze al 1 maand niets kan met haar mobieltje op 5853br nr 7

Vandaag naar de doktor moeten rijden 8 km en weer terug voor een afspraak.

Word dit in kmrs betaald door simpel want bellen kan ik niet op 5853br nr7

Ik ben inmiddels 12 jaar bij simpel maar in die tijd woonden wij in Duitsland en daar ging alles goed.

Vanaf 7 februarie wonen we weer in Nederland en het netwerk is ronduit klote.

Heb al 1 maand niet kunnen bellen en als ik de router uitzet ook geen internet.

Wel krijg ik als we weer naar Duitsland gaan voor inkopen de melding ook in Duitsland kun je de bundel gebruiken maar in Nederland op postcode 5853br niet het gaat me de keel uithangen zo langzamerhand

Ik ga overstappen naar Simyo die werken het KPN en die hebben wel goede verbinding hier op postcode 5853br.

Simpel kan niet leveren wat ze beloven en waar ik voor betaal en dan kan bij volgens de Consumentenbond per direct weg

Reageer