Beantwoord

Samsung s8+ bellen werkt niet

  • 9 January 2022
  • 44 reacties
  • 1825 Bekeken

Ik heb een samsung s8+ met simpel abonnement

Echter kan ik niet bellen of gebeld worden.

Via whatsapp werkt wel, internet via de gsm masten ook.

Ik heb een youfone sim van iemand geleend en daarmee kan ik wel bellen en gebeld worden.

Andersom werkt mijn sim ook weer in zijn toestel oke.

Het is dus de combinatie simpel met mijn s8+ die niet werkt.

Na contact met de telefonische klantenservice een nieuwe simkaart van simpel gekregen maar geeft hetzelfde probleem.

Wat nu?

icon

Beste antwoord door Phil 14 January 2022, 16:32

Bekijk origineel

44 reacties

hallo zie mijn bericht 26 dagen geleden alles feed het , ik kon alleen niet gebeld worden  : kristine

 

ik heb dit onderstaande net naar vodofonecommunity gestuurd :

Het lijkt een klein wonder:

 

ik had nog niet de tijd om alles op een ander mobiel over te zetten, dus gebruikte nog oude mobiel , met doorschakeling naar mijn mans toestel als mijn nummer niet bereikbaar was

27 juni had  mijn nummer kennelijk opeens weer bereik en  werd ik opeens weer gewoon gebeld om mijn eigen  Samsung S8+  !

Sindsdien kan ik weer gebeld worden.

 

Dit is precies een maand nadat het bereik uitviel (vrijdag 27 mei ,mijn reisdag via Belgie naar Frankrijk)

De 26e juni was ik toevallig (?) ook naar Belgie op en neer geweest, voor zover ik weet heeft niemand mij toen proberen te bereiken , ik heb zelf gebeld vanuit Belgie naar Nederland op de 26e. Ik ben vaker in Juni  in Belgie geweest maar heb toen mogelijk niet gebeld

 

Ik kan me niet herinneren 26e/27e juni iets aan instellingen gewijzigd te hebben en er is ook geen nieuwe update vanuit Samsung gekomen.

 

1/Misschien heb jij een verklaring voor dit raadsel?

 

 

====

misschien jullie? 

groeten Kristine 

 

Reputatie 3
Badge +8

Goedemiddag @Samm,

 

Wat vervelend dat je problemen ervaart met het bellen en gebeld worden! 

 

Jouw situatie klinkt niet gerelateerd aan de problemen die andere personen in dit topic ervaren/ervaarden. Daarom wil ik je vragen contact op te nemen met de klantenservice, zodat wij een aantal stappen met je kunnen doorlopen.

Hopelijk zijn de problemen snel opgelost!

 

Groet, Charlie

Simpel

Ik heb hetzelfde probleem, wat ontstaan is ergens afgelopen anderhalve week tijdens mijn verblijf in Bulgarije.

Met als verschil dat ik een Samsung A50 heb. Heb deze inmiddels een paar jaar, maar volgens mij gewoon nog een ondersteund toestel. Ik krijg nog regelmatig updates.

Ik kon vanuit Bulgarije zelf niet kunnen bellen naar Nederland, maar wel nog gebeld worden vanuit NL, maar ze moesten het een paar keer proberen.

Nu ben ik terug in NL en kan ik niet bellen naar NLse nummers of gebeld worden?!??!

Internet werkt wel.

Wat is er aan de hand?

Ik las in een andere topic dat iemand ook een probleem heeft vanuit Denemarken.

 

Hallo

ik kwam op deze site omdat ik een oplossing zocht voor hetzelfde probleem 

toevallig -of niet- is het m.i. ontstaan toen ik van Nederland naar Frankrijk reisde 

Toen kon ik opeens niet gebeld worden, wel internetten en sms  ontvangen en whatsappen natuurlijk; 

teruggekomen in Nederland blijft het probleembestaan

ik heb een Samsung 8+ en  een Vodafone abonnement het probleem bestaat sinds 20 mei nu

Vodafone  en samsung site heeft ook geen oplossing

 

Simkaart werkt wel in nieuwere Samsungs 9+ bv, daarmee krijg ik wel signaal als ik wordt gebeld

de lijst van recente belcontacten vermeld geen ingekomen gekomen/gemiste nummers meer sinds 20 mei

ik kan we instellen dat mijn nummer bij geen bereik wordt doorgeschakeld naar een het nummer van mijn partners mobiel, via mijn partner hoor ik dan wie mij heeft geprobeerd te bereiken. (tijdelijke oplossing) en kan ik mijn eigen toestelling nog voor whats app internet gebruiken

 

Het ligt dus mogelijk bij Samsung, daar zoek ik volgende week contact mee, maar ik ben pessimistisch gezien jullie berichten

 

graag hoor ik als iemand een oplossing krijgt 

groeten Kristine 

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Dorus & @Chiely Dierckxsens Vink,

 

Zoals in het privé bericht aangegeven, is de issue vanuit onze kant opgelost. Daarom is er geen andere oplossing die ik jullie kan aanbieden, mochten de eerder benoemde tips niet helpen.

 

Zouden jullie op mijn privé bericht kunnen reageren en aangeven wat jullie zelf voorstellen? 

 

Groet, Charlie

Simpel

Hi @Dorus,

Om tot een oplossing te komen, heb ik jullie beide een privé bericht verstuurd. Kunnen jullie hierop antwoorden?

Groet, Charlie

Simpel

 

Je hebt er een terug.

Je schrijft het woord ¨oplossing¨ maar in je privé bericht schrijf je contract ontbinding.

Dat is misschien voor jullie de oplossing want jullie hebben dan een klager minder maar werkelijk dat kan toch niet als oplossing bestempeld worden.

Zeg eens eerlijk. is er wel echt een oplossing voor anderen of worden we voor de gek gehouden?

Indien er geen oplossing is of komt dan is dat jammer maar dan kunnen we met z´n allen verder.

Maar geef dat dan transparant aan.

Dank!

 Helemaal mee eens

Ik denk ook niet dat dat de oplossing is als jullie het op gelost hebben waarom ben ik de enige met een Samsung s8+ waarbij de oplossing niet werkt ?

Hi @Dorus,

Om tot een oplossing te komen, heb ik jullie beide een privé bericht verstuurd. Kunnen jullie hierop antwoorden?

Groet, Charlie

Simpel

 

Je hebt er een terug.

Je schrijft het woord ¨oplossing¨ maar in je privé bericht schrijf je contract ontbinding.

Dat is misschien voor jullie de oplossing want jullie hebben dan een klager minder maar werkelijk dat kan toch niet als oplossing bestempeld worden.

Zeg eens eerlijk. is er wel echt een oplossing voor anderen of worden we voor de gek gehouden?

Indien er geen oplossing is of komt dan is dat jammer maar dan kunnen we met z´n allen verder.

Maar geef dat dan transparant aan.

Dank!

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Chiely Dierckxsens Vink en @Dorus,

 

Wat vervelend dat jullie nog steeds problemen ervaren! 

 

Zoals eerder aangegeven, is het probleem voor zover bekend opgelost en komt dit nog sporadisch voor. 

 

Om tot een oplossing te komen, heb ik jullie beide een privé bericht verstuurd. Kunnen jullie hierop antwoorden?

 

Groet, Charlie

Simpel

Ik heb gisteren Simpel gebeld en deze bevestigde dat het probleem opgelost zou zijn.

Indien dat bij mij niet zo zou zijn moest ik Samsung maar weer bellen.

Het nummer moest ik zelf maar opzoeken want dat wist ze niet.

 

Uiteraard heb ik Samsung weer gebeld….. en wat denk je ………

De  problemen met de S8 en S8+ toestellen, in combinatie met Simpel, liggen aan Simpel volgens Samsung.

De toestellen doen het immers wel met sim kaarten van andere providers.

Kastje naar de muur…..

 

@Simpel 

Gaan jullie zo met alle klanten om die een S8 of S8+ hebben?

Is er nou niemand bij Simpel die dit coördineren kan?

Dat wil zeggen inventariseren welke klanten het betreft (mensen die zich gemeld hebben telefonisch, Whatsapp, Forum, whatever) en kan helpen dit debacle op te lossen.

Gebruik mij en m´n S8+ als proefkonijn, maakt mij niet uit, als het maar opgelost wordt.

Maar die radiostilte vanuit Simpel is gewoon onbeschoft.

 

Ik vind het ook wel heel erg lang duren wat heb je aan een telefoon abbonement als je niet gebeld of bellen kan het is nu al een aardig tijdje zo wanneer word het echt opgelost?

Reputatie 6

Hi @Dorus  

Zoals ik al eerder aangaf in mijn reactie in dat topic geloof ik niet dat het wordt opgelost door een update van Samsung, telefoons van 2017 worden niet meer geüpdatet.

Verder ben ik dezelfde mening toegedaan als u.

@Simpel 

Je zou verwachten dat vragen van klanten een antwoord krijgen maar dat gebeurt niet zoals in dat topic. Ook zo vreemd als werkwijze.

@Simpel waarom wordt het antwoord niet geüpdatet in dit topic. 

Hi @Dorus,

Voor zover bekend is er nog geen oplossing voor het probleem gerelateerd aan de Samsung S8(+).

 

Dit is wat je zelf schreef ´n maand geleden.

En nu zou het opgelost zijn zonder dat bekend te maken bij al diegene die dat bij jullie hebben gemeld.

Ook hier in dit topic niet!

En dan een ¨Beste antwoord door Phil¨ als oplossing selecteren waarin geen oplossing staat!

Schandalig manier van doen.

Maar het probleem mijnheer dat is gebleven daar verandert een telefoontje aan Simpel niks aan.

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Dorus,

 

Erg veel problemen met de Samsung S8 (Plus) zijn er niet meer. Als deze er zijn, dan zijn deze er sporadisch. Vandaar dat het topic als beantwoordt staat. 

 

Indien jij nog steeds problemen ervaart, raad ik je aan opnieuw contact op te nemen met de klantenservice. Zij kunnen nagaan wat er voor jou mogelijk is.

 

Groet, Charlie

Simpel

@Simpel

Is er nieuws te melden over de oplossing of een tijdpad zodat we meer vernemen?

Dit duurt veel te lang allemaal.

Jullie hebben dit topic als beantwoordt gezet maar daar kan ik me niet in vinden.

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Dorus en @Karin van Houten,

 

Ik begrijp zeker dat het erg vervelend is dat jullie niet bereikbaar zijn.

 

Net zoals jullie, willen wij dat je snel weer gebruik kunt maken van het abonnement. Echter zijn wij hierbij afhankelijk van Samsung, die het probleem onderzoekt. Op dit moment hebben zij hier nog geen oplossing voor en is er niet bekend hoe lang dit nog kan duren. Zodra hier meer over bekend is, zullen wij dit uiteraard communiceren. 

De compensatie is afhankelijk van de duur en het abonnement. Daarom raad ik je aan contact op te nemen wanneer je abonnement weer werkzaam is, zodat wij kunnen nagaan welke compensatie er in jouw geval mogelijk is.

 

Nogmaals excuses voor het ongemak. Ik duim voor een snelle oplossing!

 

Groetjes, Charlie

Simpel

Ik vind het ook steeds vervelender worden dat er na zo lang nog steeds geen oplossing is voor dit probleem.

Hoe lang gaat dit nog duren.

 

Krijg wel mailtjes om mijn abonnement te verlengen straks maar jullie begrijpen wel dat al dit niet opgelost Word ik genoodzaakt ben om een ander abonnement te nemen terwijl ik hiervoor tevreden was.

Ik begrijp wel dat het bij Samsung ligt maar ze verkopen nog wel deze telefoons. Ik heb deze vorig jaar mei gekocht.

Jullie hebben het ook over een compensatie hoe gaat dat eruit zien want ik neem aan dat jullie na dit er toch over nagedacht hebben.

Ik heb zojuist weer contact gehad met uw telefonische klantenservice.

EN ik ben weer erg onbeschoft te woord gestaan door Angelique.

Wat een drama!

Niet luisteren en maar blijven herhalen van woorden die geen antwoord zijn.

Niet te doen, haar heb ik eerder aan de telefoon gehad en daarover heb ik in deze draad al eerder over bericht.

 

 

 

@Simpel; @Charlie,

¨

Bedankt voor je reactie.

Vervelend om te lezen dat de suggesties niet tot een oplossing leiden.
Zoals eerder aangegeven kan de betreffende afdeling geen afwijkingen of problemen vinden.
Wij kunnen je in dit geval dan ook geen andere oplossing aanbieden.

Ik wens je een fijne dag.

Met vriendelijke groet,

Donovan

Simpel¨

 

Hou eens op Simpel met dit soort non berichten.

Ieder mailtje van jullie zijde eindigt met een toon van ¨zoek het maar uit¨.

Zijn jullie nu wel of niet bezig om samen met Samsung een oplossing te zoeken voor de S8 en S8+ gebruikers van JULLIE netwerk?

 

 

 

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Dorus,

 

Voor zover bekend is er nog geen oplossing voor het probleem gerelateerd aan de Samsung S8(+). 

 

De tips in de e-mail bieden voor sommige klanten een oplossing, vandaar dat wij dit meegeven. Indien deze tips voor jou niet helpen, is jouw probleem complexer en is de uitkomst van het onderzoek van Samsung benodigd voor een oplossing. Jouw eerdere vragen kunnen wij niet beantwoorden op dit moment, hopelijk heb je hier begrip voor. Wij doen er alles aan om de abonnementen zo snel mogelijk weer werkend te krijgen! 

 

Groet, Charlie

Simpel

Deze mail stuur ik naar aanleiding van het onderzoek.

 

Daaruit is gebleken dat er geen onregelmatigheden zijn aangetroffen op het netwerk. 

Enkele suggesties vanuit T-mobile zijn:

 

Wij adviseren de VoLTE/VoWIFI settings te controleren: 

 

1. Is bellen via 4G, bellen via Wifi turned ON in the handset , if so disable the settings and retest.

2. If above options are disabled  and the issue remains, force the handset on 2G/3G  and retest. 

 

Succes en een fijne avond gewenst!

 

Zojuist bovenstaande tekst in een mail van u ontvangen.

Daarvoor dank maar de afsluiter suggereert dat daarmee het probleem verholpen is en dat is zeker niet zo.

Voorgestelde punten heb ik minimaal een maand geleden al getest op verzoek van uw klantenservice.

Hi @Dorus

Ik begrijp dat je hier meer duidelijkheid over wil, alleen kunnen wij nog niets met zekerheid toezeggen. 

Op de gestelde vragen kan ik op dit moment daarom nog geen antwoord geven.
In sommige gevallen wil het wel eens helpen om het 2G of 3G netwerk te gebruiken. Het betreffende netwerk dien je te selecteren via de instellingen van je toestel. 

Ik kan je enkel meegeven dat Samsung er mee bezig is om dit probleem op te lossen. Wij hopen dan ook dat deze storing spoedig is opgelost en onze klanten het abonnement weer kunnen gebruiken. 

Groet, 

Lisa
 

 

Die test is mij minimaal een maand geleden aangeraden en dat biedt geen oplossing.

Maar wederom krijg ik geen antwoorden op de door mij gestelde vragen.

 

Hi @Dorus

Ik begrijp dat je hier meer duidelijkheid over wil, alleen kunnen wij nog niets met zekerheid toezeggen. 

Op de gestelde vragen kan ik op dit moment daarom nog geen antwoord geven.
In sommige gevallen wil het wel eens helpen om het 2G of 3G netwerk te gebruiken. Het betreffende netwerk dien je te selecteren via de instellingen van je toestel. 

Ik kan je enkel meegeven dat Samsung er mee bezig is om dit probleem op te lossen. Wij hopen dan ook dat deze storing spoedig is opgelost en onze klanten het abonnement weer kunnen gebruiken. 

Groet, 

Lisa
 

@Charlie, @Simpel 

Je geeft geen enkel antwoord op de door mij gestelde vragen.

Het moet toch mogelijk zijn voor jullie om een paar simpele vragen te beantwoorden.

Dus nogmaals;

Is Samsung uberhaupt al begonnen aan een oplossing van de storing?

Zoja, wat is de planning?

Zo nee, wanneer wordt duidelijk wat de planning is?

Wat vindt u zelf dat een acceptabele termijn is dat dit opgelost is?

Wat voor compensatie mag ik verwachten per storingmaand en vanaf welke datum telt u dan?

Ik ben al jaren een tevreden klant maar dit begint toch wel te wringen eerlijk gezegd.

Graag een reactie.

B.v.d.

 

 

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Dorus,

 

Begrijpelijk dat je een update wenst. Echter, meer dan de andere berichten kan ik je niet melden. Er is nog geen oplossing bekend, waarbij wij afhankelijk zijn van Samsung. Omdat de duur van het probleem onbekend is, kan ik je ook nog geen toezegging doen over een compensatie. Zodra het probleem is opgelost, kunnen we nagaan welke compensatie er mogelijk is voor jouw abonnement. 

 

Groetjes, Charlie

Simpel

Reageer