Beantwoord

Samsung s8+ bellen werkt niet

  • 9 January 2022
  • 44 reacties
  • 1825 Bekeken

Ik heb een samsung s8+ met simpel abonnement

Echter kan ik niet bellen of gebeld worden.

Via whatsapp werkt wel, internet via de gsm masten ook.

Ik heb een youfone sim van iemand geleend en daarmee kan ik wel bellen en gebeld worden.

Andersom werkt mijn sim ook weer in zijn toestel oke.

Het is dus de combinatie simpel met mijn s8+ die niet werkt.

Na contact met de telefonische klantenservice een nieuwe simkaart van simpel gekregen maar geeft hetzelfde probleem.

Wat nu?

icon

Beste antwoord door Phil 14 January 2022, 16:32

Bekijk origineel

44 reacties

Mijn moeder heeft een Samsung S8+ en ondervind hetzelfde probleem als Dorus. Gebeld met simpel. Het blijkt een bekend probleem en zou opgelost moeten worden met een Samsung patch van sumsung zelf. 

De medewerker gaf aan dat dit alle S8 en S8+ toestellen betreft. Overigens kan mij moeder soms wel bellen en heel soms gaat de telefoon als je er naar belt na een paar seconde stilte wel over. De proef op de som genomen en inderdaad haar sim kaart werkt wel in mij telefoon (Galaxy a51).

Anyway, ik kreeg het telefoonnummer van Samsung en moest daar maar naar de patch vragen. Het nummer van samsung kost wel 18ct/pm. Toch maar bellen naar Samsung voor die patch dan. Enkele euro,s aan belkosten verder had ik het volgende antwoord van de Samsung medewerker.

"Het klopt dat er problemen zijn met de provider simpel en de Galaxy S8 en S8+" gaf de medewerker aan. Hun development team heeft hierover contact met simpel en dit loopt achter de schermen, echter is er nog geen patch ontwikkeld! Dit kan een week duren maar ook een maand, zelfs of ze het überhaupt gaan oplossen is onzeker aangezien Samsung officieel geen ondersteuning meer biedt voor de S8. Samsung zou bij bellen wanneer er meer bekend is, eerlijk gezegd heb ik er een hard hoofd in dat het spoedig wordt opgelost. De communicatie vanuit simpel laat ten wensen over aangezien dit probleem al enkele tijd loopt alleen mijn moeder is er pas gisteren achter gekomen. Het ergste is nog dat ze zeggen dat het alle S8 en S8+ toestellen treft.…

 

Ik vraag me af, waarom wordt dit niet vermeld in de FAQ? Halve dag aan verspild en mijn moeder overweegt nieuwe telefoon te kopen, want oplossing blijft uit. Ze kan ook niet naar een andere provider (probleem is alleen met simpel blijkbaar) aangezien ze nog aan een abonnement van 2 jaar vast zit.

Belachelijke situatie, maar Dorus, je bent slecht geïnformeerd door de medewerker want bovenstaande is aan de hand en nieuwe simkaart gaat niets oplossen helaas.

 

 

 

De medewerkster die ik gesproken had was inderdaad heel meelevend en wist ook meteen waar ik het over had. En gaf aan dat ze er ook mee bezig waren.

Ik hoop ook dat ze snel met een update kunnen komen omdat ik mijn telefoon nodig heb voor mijn werk en dus niet zomaar een andere telefoon kan gebruiken.

 

Ik hoop dat het snel opgelost is voor ons allemaal.

 

Ik vind het ook steeds vervelender worden dat er na zo lang nog steeds geen oplossing is voor dit probleem.

Hoe lang gaat dit nog duren.

 

Krijg wel mailtjes om mijn abonnement te verlengen straks maar jullie begrijpen wel dat al dit niet opgelost Word ik genoodzaakt ben om een ander abonnement te nemen terwijl ik hiervoor tevreden was.

Ik begrijp wel dat het bij Samsung ligt maar ze verkopen nog wel deze telefoons. Ik heb deze vorig jaar mei gekocht.

Jullie hebben het ook over een compensatie hoe gaat dat eruit zien want ik neem aan dat jullie na dit er toch over nagedacht hebben.

Hi @Dorus,

Voor zover bekend is er nog geen oplossing voor het probleem gerelateerd aan de Samsung S8(+).

 

Dit is wat je zelf schreef ´n maand geleden.

En nu zou het opgelost zijn zonder dat bekend te maken bij al diegene die dat bij jullie hebben gemeld.

Ook hier in dit topic niet!

En dan een ¨Beste antwoord door Phil¨ als oplossing selecteren waarin geen oplossing staat!

Schandalig manier van doen.

Maar het probleem mijnheer dat is gebleven daar verandert een telefoontje aan Simpel niks aan.

Reputatie 6

Hi @Dorus  

Zoals ik al eerder aangaf in mijn reactie in dat topic geloof ik niet dat het wordt opgelost door een update van Samsung, telefoons van 2017 worden niet meer geüpdatet.

Verder ben ik dezelfde mening toegedaan als u.

@Simpel 

Je zou verwachten dat vragen van klanten een antwoord krijgen maar dat gebeurt niet zoals in dat topic. Ook zo vreemd als werkwijze.

@Simpel waarom wordt het antwoord niet geüpdatet in dit topic. 

Ik vind het ook wel heel erg lang duren wat heb je aan een telefoon abbonement als je niet gebeld of bellen kan het is nu al een aardig tijdje zo wanneer word het echt opgelost?

@N30ish,

Dank je voor je uitgebreide reactie.

Ik vermoedde al zoiets maar blijf het vreemd vinden.

Immers het werkt wel met een Youfone simkaart en ook met Ziggo/Vodafone (inmiddels ook getest).

Alleen met Simpel zijn er problemen…… Waar ligt het dan aan?

¨Simpel¨ lijkt mij.

Doorverwijzen naar de telefonische klantenservice verdient niet de hoofdprijs.

@Simpel

Ik ontvang graag een reactie van Simpel hoe dit op te lossen, kom met een voorstel aub.

En geef die hier dan hebben anderen daar ook wat aan.

B.v.d.

 

Hi @Dorus,

Om tot een oplossing te komen, heb ik jullie beide een privé bericht verstuurd. Kunnen jullie hierop antwoorden?

Groet, Charlie

Simpel

 

Je hebt er een terug.

Je schrijft het woord ¨oplossing¨ maar in je privé bericht schrijf je contract ontbinding.

Dat is misschien voor jullie de oplossing want jullie hebben dan een klager minder maar werkelijk dat kan toch niet als oplossing bestempeld worden.

Zeg eens eerlijk. is er wel echt een oplossing voor anderen of worden we voor de gek gehouden?

Indien er geen oplossing is of komt dan is dat jammer maar dan kunnen we met z´n allen verder.

Maar geef dat dan transparant aan.

Dank!

 

Maar nogmaals, ik hoop dat Samsung wel wat kan betekenen voor ons.

 

Deze zin van mij is niet eerlijk en dat moet ik recht zetten.

Simpel heeft inmiddels via dit forum, private mail, email en telefonisch van zich laten horen.

Op een medewerker na allemaal vriendelijk en oplossingsgericht.

Simpel is wel degelijk druk doende om samen met Samsung dit probleem op te lossen.

Alhoewel zij wel erg afhankelijk zijn van Samsung in deze.

Hopen dus maar dat Samsung ons snel van een update, met de oplossing, kan voorzien.

Inmiddels zijn we een maand verder…..

(na melding op dit forum maar het probleem is al langer bekend bij Simpel).

Kan @Simpel mij / ons informeren hoe het er voor staat?

Reputatie 2
Badge +8

Goedemiddag @Dorie,

Begrijpelijk dat je een update wilt ontvangen. 

Ik kan je helaas niet blij maken hiermee, omdat wij nog géén update vanuit Samsung hebben ontvangen. De enige (tijdelijke) optie, is om een ander toestel te gebruiken in de tussentijd.

Groet,

Mila

@Mila 

Ik hoop niet dat vriendelijkheid, zoals ik in een eerdere post bedoelde, verward wordt met stil zitten.

U schrijft dat jullie nog geen update ontvangen hebben van Samsung.

Update in de zin van een software update voor de S8 en S8+ gebruikers of dat u niets meer van Samsung heeft vernomen sinds de melding dat er problemen zijn?

Het eerste kan ik begrijpen, anders zouden we wel op de hoogte zijn gesteld, toch?

Het tweede is niet acceptabel en verdiend op z´n minst uitleg hier op het forum.

Graag een reactie.

B.v.d.

Reputatie 6

@Mila

Ik hoop niet dat vriendelijkheid, zoals ik in een eerdere post bedoelde, verward wordt met stil zitten.

U schrijft dat jullie nog geen update ontvangen hebben van Samsung.

Update in de zin van een software update voor de S8 en S8+ gebruikers of dat u niets meer van Samsung heeft vernomen sinds de melding dat er problemen zijn?

Dit zal een reactie zijn bedoeld vanuit Samsung..

Het eerste kan ik begrijpen, anders zouden we wel op de hoogte zijn gesteld, toch?

Het tweede is niet acceptabel en verdiend op z´n minst uitleg hier op het forum.

Dit wordt een vervelend iets voor allen die hiermee worden getroffen. Uitzonderingen daargelaten worden de meeste Android telefoons 2 hoogstens 3 jaar ondersteunt door de fabrikant.  De type telefoons zijn op de markt gebracht in 2017. Dit zal het struikelblok zijn waar men mee wordt geconfronteerd.

Graag een reactie.

B.v.d.

Ik vindt het erg vervelend voor jullie maar dit is hoe ik het zie.

Hallo allemaal,

Heb ook precies dezelfde problemen gehad als boven beschreven. Het begon ergens in december met niet verstaan van de beller tiidens gesprek en uiteindelijk helemaal niet meer kunnen bellen of gebeld worden. Diverse keren met Simpel contact gehad maar men ontkende dat het een bekend probleem was. Een paar dingen geprobeerd oa nwe simkaart, maar echt onderzoek hebben ze niet gedaan. Bleven het toch op mijn toestwl gooien ondanks dat de simkaart van budgetmobiel van mn zoon t wel deed in mijn toestel. Uiteindelijk was de 'oplossing' dat ik mijn contract heb opgezegd. Met heel veel moeite wilde ze mijn nummer uiteindelijk anderhalve mnd voor t einde toch eerder vrijgeven, maar pas na heel veel overredingskracht! Ik ben er inmiddels achter dat providers via het kpn netwerk wel werken maar via de  t-mobile en ziggo netwerken niet. Budgetmobiel werkt ook in mijn geval. Echt slecht van Simpel dat ze de ene klant wat compleet anders melden dan de ander en de nieuwste feiten dus niet op een rijtje hebben. En super slecht van Samsung dat ze iets vera derd hebben waarsoor dit ontstaan is. Blijkbaar willen ze gewoon dat je een nwe tel koopt in deze wegwerpmaatschappij. Ze verdienen nog niet genoeg daar!!!!

@BettyB 

Bedankt voor je reactie BettyB.

Erg vervelend dat we moeten wachten op een oplossing voor een bekend probleem inmiddels.

De radiostilte vind ik nog het ergste.

 

Hiermee verzoek ik Simpel nogmaals om met een update te komen van de status van dit probleem.

Hoe ver zijn jullie (Simpel en Samsung) met het verlossende woord?

Is Samsung uberhaupt al aan het werk aan een software oplossing of staat het alleen nog maar op de planning?

Ben duidelijk, met andere woorden waar staan wij als klanten?

Kortom ik wil antwoorden want ik word nu aan het lijntje gehouden.

 

Graag ontvang ik ook nu al een voorstel voor compensatie (ipv achteraf zoals toegezegd door jullie).

En dat u nog niet gereageerd heeft op mijn voorlaatste bericht (nogmaals hieronder) valt me tegen.

 

 

@Mila

Ik hoop niet dat vriendelijkheid, zoals ik in een eerdere post bedoelde, verward wordt met stil zitten.

U schrijft dat jullie nog geen update ontvangen hebben van Samsung.

Update in de zin van een software update voor de S8 en S8+ gebruikers of dat u niets meer van Samsung heeft vernomen sinds de melding dat er problemen zijn?

Het eerste kan ik begrijpen, anders zouden we wel op de hoogte zijn gesteld, toch?

Het tweede is niet acceptabel en verdiend op z´n minst uitleg hier op het forum.

Graag een reactie.

B.v.d.

 

 

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Dorus,

 

Begrijpelijk dat je een update wenst. Echter, meer dan de andere berichten kan ik je niet melden. Er is nog geen oplossing bekend, waarbij wij afhankelijk zijn van Samsung. Omdat de duur van het probleem onbekend is, kan ik je ook nog geen toezegging doen over een compensatie. Zodra het probleem is opgelost, kunnen we nagaan welke compensatie er mogelijk is voor jouw abonnement. 

 

Groetjes, Charlie

Simpel

@Charlie, @Simpel 

Je geeft geen enkel antwoord op de door mij gestelde vragen.

Het moet toch mogelijk zijn voor jullie om een paar simpele vragen te beantwoorden.

Dus nogmaals;

Is Samsung uberhaupt al begonnen aan een oplossing van de storing?

Zoja, wat is de planning?

Zo nee, wanneer wordt duidelijk wat de planning is?

Wat vindt u zelf dat een acceptabele termijn is dat dit opgelost is?

Wat voor compensatie mag ik verwachten per storingmaand en vanaf welke datum telt u dan?

Ik ben al jaren een tevreden klant maar dit begint toch wel te wringen eerlijk gezegd.

Graag een reactie.

B.v.d.

 

 

Hi @Dorus

Ik begrijp dat je hier meer duidelijkheid over wil, alleen kunnen wij nog niets met zekerheid toezeggen. 

Op de gestelde vragen kan ik op dit moment daarom nog geen antwoord geven.
In sommige gevallen wil het wel eens helpen om het 2G of 3G netwerk te gebruiken. Het betreffende netwerk dien je te selecteren via de instellingen van je toestel. 

Ik kan je enkel meegeven dat Samsung er mee bezig is om dit probleem op te lossen. Wij hopen dan ook dat deze storing spoedig is opgelost en onze klanten het abonnement weer kunnen gebruiken. 

Groet, 

Lisa
 

Hi @Dorus

Ik begrijp dat je hier meer duidelijkheid over wil, alleen kunnen wij nog niets met zekerheid toezeggen. 

Op de gestelde vragen kan ik op dit moment daarom nog geen antwoord geven.
In sommige gevallen wil het wel eens helpen om het 2G of 3G netwerk te gebruiken. Het betreffende netwerk dien je te selecteren via de instellingen van je toestel. 

Ik kan je enkel meegeven dat Samsung er mee bezig is om dit probleem op te lossen. Wij hopen dan ook dat deze storing spoedig is opgelost en onze klanten het abonnement weer kunnen gebruiken. 

Groet, 

Lisa
 

 

Die test is mij minimaal een maand geleden aangeraden en dat biedt geen oplossing.

Maar wederom krijg ik geen antwoorden op de door mij gestelde vragen.

 

Deze mail stuur ik naar aanleiding van het onderzoek.

 

Daaruit is gebleken dat er geen onregelmatigheden zijn aangetroffen op het netwerk. 

Enkele suggesties vanuit T-mobile zijn:

 

Wij adviseren de VoLTE/VoWIFI settings te controleren: 

 

1. Is bellen via 4G, bellen via Wifi turned ON in the handset , if so disable the settings and retest.

2. If above options are disabled  and the issue remains, force the handset on 2G/3G  and retest. 

 

Succes en een fijne avond gewenst!

 

Zojuist bovenstaande tekst in een mail van u ontvangen.

Daarvoor dank maar de afsluiter suggereert dat daarmee het probleem verholpen is en dat is zeker niet zo.

Voorgestelde punten heb ik minimaal een maand geleden al getest op verzoek van uw klantenservice.

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Dorus,

 

Voor zover bekend is er nog geen oplossing voor het probleem gerelateerd aan de Samsung S8(+). 

 

De tips in de e-mail bieden voor sommige klanten een oplossing, vandaar dat wij dit meegeven. Indien deze tips voor jou niet helpen, is jouw probleem complexer en is de uitkomst van het onderzoek van Samsung benodigd voor een oplossing. Jouw eerdere vragen kunnen wij niet beantwoorden op dit moment, hopelijk heb je hier begrip voor. Wij doen er alles aan om de abonnementen zo snel mogelijk weer werkend te krijgen! 

 

Groet, Charlie

Simpel

@Simpel; @Charlie,

¨

Bedankt voor je reactie.

Vervelend om te lezen dat de suggesties niet tot een oplossing leiden.
Zoals eerder aangegeven kan de betreffende afdeling geen afwijkingen of problemen vinden.
Wij kunnen je in dit geval dan ook geen andere oplossing aanbieden.

Ik wens je een fijne dag.

Met vriendelijke groet,

Donovan

Simpel¨

 

Hou eens op Simpel met dit soort non berichten.

Ieder mailtje van jullie zijde eindigt met een toon van ¨zoek het maar uit¨.

Zijn jullie nu wel of niet bezig om samen met Samsung een oplossing te zoeken voor de S8 en S8+ gebruikers van JULLIE netwerk?

 

 

 

Ik heb zojuist weer contact gehad met uw telefonische klantenservice.

EN ik ben weer erg onbeschoft te woord gestaan door Angelique.

Wat een drama!

Niet luisteren en maar blijven herhalen van woorden die geen antwoord zijn.

Niet te doen, haar heb ik eerder aan de telefoon gehad en daarover heb ik in deze draad al eerder over bericht.

 

 

 

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Dorus en @Karin van Houten,

 

Ik begrijp zeker dat het erg vervelend is dat jullie niet bereikbaar zijn.

 

Net zoals jullie, willen wij dat je snel weer gebruik kunt maken van het abonnement. Echter zijn wij hierbij afhankelijk van Samsung, die het probleem onderzoekt. Op dit moment hebben zij hier nog geen oplossing voor en is er niet bekend hoe lang dit nog kan duren. Zodra hier meer over bekend is, zullen wij dit uiteraard communiceren. 

De compensatie is afhankelijk van de duur en het abonnement. Daarom raad ik je aan contact op te nemen wanneer je abonnement weer werkzaam is, zodat wij kunnen nagaan welke compensatie er in jouw geval mogelijk is.

 

Nogmaals excuses voor het ongemak. Ik duim voor een snelle oplossing!

 

Groetjes, Charlie

Simpel

Hallo

ik kwam op deze site omdat ik een oplossing zocht voor hetzelfde probleem 

toevallig -of niet- is het m.i. ontstaan toen ik van Nederland naar Frankrijk reisde 

Toen kon ik opeens niet gebeld worden, wel internetten en sms  ontvangen en whatsappen natuurlijk; 

teruggekomen in Nederland blijft het probleembestaan

ik heb een Samsung 8+ en  een Vodafone abonnement het probleem bestaat sinds 20 mei nu

Vodafone  en samsung site heeft ook geen oplossing

 

Simkaart werkt wel in nieuwere Samsungs 9+ bv, daarmee krijg ik wel signaal als ik wordt gebeld

de lijst van recente belcontacten vermeld geen ingekomen gekomen/gemiste nummers meer sinds 20 mei

ik kan we instellen dat mijn nummer bij geen bereik wordt doorgeschakeld naar een het nummer van mijn partners mobiel, via mijn partner hoor ik dan wie mij heeft geprobeerd te bereiken. (tijdelijke oplossing) en kan ik mijn eigen toestelling nog voor whats app internet gebruiken

 

Het ligt dus mogelijk bij Samsung, daar zoek ik volgende week contact mee, maar ik ben pessimistisch gezien jullie berichten

 

graag hoor ik als iemand een oplossing krijgt 

groeten Kristine 

Reageer