Via whatsapp werkt wel, internet via de gsm masten ook.
Ik heb een youfone sim van iemand geleend en daarmee kan ik wel bellen en gebeld worden.
Andersom werkt mijn sim ook weer in zijn toestel oke.
Het is dus de combinatie simpel met mijn s8+ die niet werkt.
Na contact met de telefonische klantenservice een nieuwe simkaart van simpel gekregen maar geeft hetzelfde probleem.
Wat nu?
Beste antwoord door Phil
Hi allemaal,
De hierboven beschreven situatie is onlangs bij ons bekend geworden naar aanleiding van klanten die hierover contact hebben opgenomen. Aan de hand daarvan hebben we intern een onderzoek gestart om te kijken of de oorzaak terug te leiden is richting ons netwerk of onze simkaarten. Hierbij is aan het licht gekomen dat het inderdaad veroorzaakt wordt door een aanpassing aan de kant van Samsung, hierdoor hebben wij ook geen grip op een eventuele oplossing.
We communiceren dit niet proactief aangezien wij niet weten welke klanten allemaal van de Samsung S8 of S8+ gebruikmaken. Een vermelding in een FAQ is een goed idee en zal ik hier bespreekbaar maken. Qua oplossing is de snelste oplossing om van een andere telefoon gebruik te maken. Het is in deze gevallen echter wel raadzaam om even contact met ons op te nemen, wellicht kunnen we nog op een andere manier meedenken.
Vervelend om te lezen dat de suggesties niet tot een oplossing leiden. Zoals eerder aangegeven kan de betreffende afdeling geen afwijkingen of problemen vinden. Wij kunnen je in dit geval dan ook geen andere oplossing aanbieden.
Ik wens je een fijne dag.
Met vriendelijke groet,
Donovan
Simpel¨
Hou eens op Simpel met dit soort non berichten.
Ieder mailtje van jullie zijde eindigt met een toon van ¨zoek het maar uit¨.
Zijn jullie nu wel of niet bezig om samen met Samsung een oplossing te zoeken voor de S8 en S8+ gebruikers van JULLIE netwerk?
Ik vind het ook steeds vervelender worden dat er na zo lang nog steeds geen oplossing is voor dit probleem.
Hoe lang gaat dit nog duren.
Krijg wel mailtjes om mijn abonnement te verlengen straks maar jullie begrijpen wel dat al dit niet opgelost Word ik genoodzaakt ben om een ander abonnement te nemen terwijl ik hiervoor tevreden was.
Ik begrijp wel dat het bij Samsung ligt maar ze verkopen nog wel deze telefoons. Ik heb deze vorig jaar mei gekocht.
Jullie hebben het ook over een compensatie hoe gaat dat eruit zien want ik neem aan dat jullie na dit er toch over nagedacht hebben.
Ik begrijp zeker dat het erg vervelend is dat jullie niet bereikbaar zijn.
Net zoals jullie, willen wij dat je snel weer gebruik kunt maken van het abonnement. Echter zijn wij hierbij afhankelijk van Samsung, die het probleem onderzoekt. Op dit moment hebben zij hier nog geen oplossing voor en is er niet bekend hoe lang dit nog kan duren. Zodra hier meer over bekend is, zullen wij dit uiteraard communiceren.
De compensatie is afhankelijk van de duur en het abonnement. Daarom raad ik je aan contact op te nemen wanneer je abonnement weer werkzaam is, zodat wij kunnen nagaan welke compensatie er in jouw geval mogelijk is.
Nogmaals excuses voor het ongemak. Ik duim voor een snelle oplossing!
Erg veel problemen met de Samsung S8 (Plus) zijn er niet meer. Als deze er zijn, dan zijn deze er sporadisch. Vandaar dat het topic als beantwoordt staat.
Indien jij nog steeds problemen ervaart, raad ik je aan opnieuw contact op te nemen met de klantenservice. Zij kunnen nagaan wat er voor jou mogelijk is.
Zoals ik al eerder aangaf in mijn reactie in dat topic geloof ik niet dat het wordt opgelost door een update van Samsung, telefoons van 2017 worden niet meer geüpdatet.
Ik vind het ook wel heel erg lang duren wat heb je aan een telefoon abbonement als je niet gebeld of bellen kan het is nu al een aardig tijdje zo wanneer word het echt opgelost?
Gaan jullie zo met alle klanten om die een S8 of S8+ hebben?
Is er nou niemand bij Simpel die dit coördineren kan?
Dat wil zeggen inventariseren welke klanten het betreft (mensen die zich gemeld hebben telefonisch, Whatsapp, Forum, whatever) en kan helpen dit debacle op te lossen.
Gebruik mij en m´n S8+ als proefkonijn, maakt mij niet uit, als het maar opgelost wordt.
Maar die radiostilte vanuit Simpel is gewoon onbeschoft.
Zoals in het privé bericht aangegeven, is de issue vanuit onze kant opgelost. Daarom is er geen andere oplossing die ik jullie kan aanbieden, mochten de eerder benoemde tips niet helpen.
Zouden jullie op mijn privé bericht kunnen reageren en aangeven wat jullie zelf voorstellen?
ik kwam op deze site omdat ik een oplossing zocht voor hetzelfde probleem
toevallig -of niet- is het m.i. ontstaan toen ik van Nederland naar Frankrijk reisde
Toen kon ik opeens niet gebeld worden, wel internetten en sms ontvangen en whatsappen natuurlijk;
teruggekomen in Nederland blijft het probleembestaan
ik heb een Samsung 8+ en een Vodafone abonnement het probleem bestaat sinds 20 mei nu
Vodafone en samsung site heeft ook geen oplossing
Simkaart werkt wel in nieuwere Samsungs 9+ bv, daarmee krijg ik wel signaal als ik wordt gebeld
de lijst van recente belcontacten vermeld geen ingekomen gekomen/gemiste nummers meer sinds 20 mei
ik kan we instellen dat mijn nummer bij geen bereik wordt doorgeschakeld naar een het nummer van mijn partners mobiel, via mijn partner hoor ik dan wie mij heeft geprobeerd te bereiken. (tijdelijke oplossing) en kan ik mijn eigen toestelling nog voor whats app internet gebruiken
Het ligt dus mogelijk bij Samsung, daar zoek ik volgende week contact mee, maar ik ben pessimistisch gezien jullie berichten
Ik heb hetzelfde probleem, wat ontstaan is ergens afgelopen anderhalve week tijdens mijn verblijf in Bulgarije.
Met als verschil dat ik een Samsung A50 heb. Heb deze inmiddels een paar jaar, maar volgens mij gewoon nog een ondersteund toestel. Ik krijg nog regelmatig updates.
Ik kon vanuit Bulgarije zelf niet kunnen bellen naar Nederland, maar wel nog gebeld worden vanuit NL, maar ze moesten het een paar keer proberen.
Nu ben ik terug in NL en kan ik niet bellen naar NLse nummers of gebeld worden?!??!
Internet werkt wel.
Wat is er aan de hand?
Ik las in een andere topic dat iemand ook een probleem heeft vanuit Denemarken.
Wat vervelend dat je problemen ervaart met het bellen en gebeld worden!
Jouw situatie klinkt niet gerelateerd aan de problemen die andere personen in dit topic ervaren/ervaarden. Daarom wil ik je vragen contact op te nemen met de klantenservice, zodat wij een aantal stappen met je kunnen doorlopen.
hallo zie mijn bericht 26 dagen geleden alles feed het , ik kon alleen niet gebeld worden : kristine
ik heb dit onderstaande net naar vodofonecommunity gestuurd :
Het lijkt een klein wonder:
ik had nog niet de tijd om alles op een ander mobiel over te zetten, dus gebruikte nog oude mobiel , met doorschakeling naar mijn mans toestel als mijn nummer niet bereikbaar was
27 juni had mijn nummer kennelijk opeens weer bereik en werd ik opeens weer gewoon gebeld om mijn eigen Samsung S8+ !
Sindsdien kan ik weer gebeld worden.
Dit is precies een maand nadat het bereik uitviel (vrijdag 27 mei ,mijn reisdag via Belgie naar Frankrijk)
De 26e juni was ik toevallig (?) ook naar Belgie op en neer geweest, voor zover ik weet heeft niemand mij toen proberen te bereiken , ik heb zelf gebeld vanuit Belgie naar Nederland op de 26e. Ik ben vaker in Juni in Belgie geweest maar heb toen mogelijk niet gebeld
Ik kan me niet herinneren 26e/27e juni iets aan instellingen gewijzigd te hebben en er is ook geen nieuwe update vanuit Samsung gekomen.
1/Misschien heb jij een verklaring voor dit raadsel?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.