Onverklaarbaar hoog data verbruik

  • 6 November 2023
  • 47 reacties
  • 1673 Bekeken


Toon eerste bericht

47 reacties

Reputatie 2
Badge +7

Hoi allen, 

Uiteraard snap ik dat het super vervelend is dat jullie buitenbundel kosten hebben gemaakt echter wil ik jullie vriendelijk verzoeken om het op één topic te houden en niet meerdere topics te openen betreft dezelfde klacht.

@Michiel75 Ik zie je dat inmiddels in meerdere topics hebt gereageerd over jouw klacht. Graag verwijs je dan ook terug naar deze topic waarbij ik antwoord heb gegeven.

@Tamara V Dalen jij hebt ook een reactie gehad van mij op jouw eerder geopende topic

@Fintelman Wellicht kan jij ook de overige topics lezen, daarin heb ik namelijk een en ander uitgebreid uitgelegd. Ik hoor de klacht, echter kan ik jullie simpelweg niet de antwoord geven die jullie hoogstwaarschijnlijk van ons willen horen. Wij houden zoals bovenin deze topic al gegeven enkel bij wanneer er een actieve internet verbinding plaatsvindt. Verbruik je meer MB's dan beschikbaar binnen de bundel? Dan zitten daar extra kosten aan verbonden. Met deze tarieven voorwaarden ben je akkoord gegaan toen je het abonnement bij ons hebt afgesloten. Helaas kan ik jullie dan ook geen ander advies geven dan jullie instellingen te controleren en of een Plafond in te stellen om extra kosten te voorkomen. Kies je ervoor om de kosten niet betalen? Dan is dat een eigen keuze die je mag maken, echter zitten hier wel mogelijke gevolgen aan vast. Wettelijk gezien (AVG wet) is het niet toegestaan om bij te houden wat jij doet met het internet. Het is dan ook niet mogelijk om jullie een andere specificatie te geven dan hetgeen wat er nu beschikbaar staat in jouw Mijn Simpel pagina. Ook al geven jullie een akkoord voor, wij moeten ons ook aan de wettelijke regels houden. Doen wij dit wel voor al onze klanten? Dan krijgen wij te maken met flinke boetes.

Ik had jullie natuurlijk graag geholpen indien wij de mogelijkheid hier wel voor houden. Echter, kan ik jullie jammer genoeg inhoudelijk niet verder informeren.

Hopelijk hebben jullie hier begrip voor. Ik wens jullie desondanks de situatie een fijne dag. 

Groet, Noor 

Simpel

Er is een groep voor degene die er interesse is heeft. https://m.facebook.com/groups/319292784288375/
 

 

Dag Noor, bepaal jij even dat we het bij 1 topic houden! Nee dus…. Wij klanten zijn niet tevreden en krijgen zelf de schuld van ons internetverbruik. Bij het bellen krijg ik meteen te horen dat ik maar een plafond had moeten instellen. Maar uit coulance krijg ik €25,- terug op mijn volgende rekening. Dat is toegeven dat het bij jullie fout is gegaan…. Waarom zou je de rekening van een klant betalen als diegene dat zelf heeft gedaan????? Ik wil bewijs aanleveren dat mijn telefoon dit niet verbruikt heeft. Helaas mag ik geen bewijs aanleveren dat wordt duidelijk gezegd. Zat thuis op de wifi en ben niet weg geweest. Ook heb ik gevraagd iemand van hogerehand te willen spreken, ook dit is niet mogelijk!!! Shit bedrijf dat is wat jullie zijn. 
 

mijn Facebook staat vol met mensen die de dupe zijn jullie doen dit al jaren zodat mensen allemaal een plafond gaan instellen! We blijven communiceren met elkaar en hoop dat steeds meer mensen jullie zullen verlaten. Ik beëindig onze 3 contracten uit dit huis graag vroegtijdig zonder kosten vanuit ons. 

Zijn er meer simpel gebruikers die opeens een hoog data verbruik hebben zonder daar zelf verantwoordelijk voor te zijn? 
Ik heb mijn telefoon niet gebruikt en heb alleen data aan staan voor whatsapp. Op 2 appjes na niets ontvangen of verstuurd die dag. Wifi ondersteuning staat uit, downloaden uit, update uit.  En toch 4000mb! afgeschreven. Als je om een tijds specificatie vraagt krijg je een slot van 6 uur.  Schiet je niets mee op. Ook mijn telefoon houd bij hoeveel data ik gebruikt heb en die zegt ook dat ik geen 4000 verbruikt heb. Je hebt geen poot om op te staan. Kan dat zomaar? Hoe kan je bewijzen dat er iets fout gaat bij simpel? 

Ik heb precies het zelfde, maar dat met 9700 mb

Reputatie 6

Hoi @Tamara V Dalen 

@Noor verzoekt, vraagt vriendelijk om het in 1 verzamel-topic te plaatsen. Ze bepaald niks om het zo te zeggen. Dus een pakkende titel zoals bijvoorbeeld “onverklaarbaar datagebruik".

Mijn tip is om achter de oorzaak te komen anders kan bij een andere provider dit ook gebeuren. Misschien kan je de simkaart in een andere telefoon gebruiken. Kijken wat er dan gebeurt.

@Noor of  @Janine kunnen jullie niet een dergelijk dit  verzamel-topic, sticky meldingen topic vastzetten bovenaan de subcategorie? Dan is het voor klanten en jullie altijd goed te vinden.

Belangrijke, sticky topics zouden altijd bovenaan, vast, moeten staan in een subcategorie. Dat is hoe ik het zie tenminste.

Reputatie 2
Badge +7

Hoi @Tamara V Dalen,

Ik hoor de klachten en begrijp jullie kant van het verhaal zeker omdat wij zelf al aangeven dat wij jullie inhoudelijk niet kunnen informeren over het verbruik. Maar wij hebben inmiddels ook meerdere keren aangegeven waarom wij dit niet kunnen of mogen doen. Wij bieden de eenmalige coulance aan om je tegemoet te kunnen komen met de gemaakte kosten, dit houdt echter niet weg dat het verbruik niet heeft plaatsgevonden op jouw toestel. 

Het is natuurlijk heel jammer dat je om deze reden met meerdere abonnementen wilt overstappen maar toch wil ik je toch nogmaals het advies geven om jouw instellingen eens te controleren. Dit probleem is namelijk niet provider gebonden en zal je dus ook kunnen ervaren bij andere providers als jouw instellingen niet goed staan. Zoals eerder benoemd zien wij dit helaas niet als een geldige reden om zonder een afkoopsom over te stappen als je het niet mee eens bent met een dienst. Je bent immers akkoord gegaan met deze tarieven toen je het abonnement bij ons hebt besteld. 

Ik wens je vooralsnog een fijne dag! 

Groet, Noor 
Simpel

Reputatie 2
Badge +7

Hoi hoi @Snowboard

Bedankt voor de tip! 😉

Je hebt helemaal gelijk! Gezien de hoeveelheid klachten die hierover binnen zijn gekomen afgelopen dagen op de community, is dat wellicht wel verstandig om dat even te doen. Ik heb het even voorgelegd binnen het team en hopelijk wordt dat snel geplaatst door desbetreffende afdeling. 


Groetjes, 
Noor

Reputatie 6

@Tamara V Dalen , bellen op verzoek gaat hem sowieso niet worden. Alleen al omdat op het forum geen persoonlijke gegevens bekend zijn.

https://www.simpel.nl/klantenservice/contact

Tamara, als ik voor mezelf even logisch redeneer dan is de simkaart van anderen, jouw simkaart geregistreerd op het netwerk van T-Mobile. Verbruik  komt bij Simpel binnen om verwerkt te worden.

Vaak is het toch een kwestie van instellingen nakijken op de telefoon. Een systeem update kan bijvoorbeeld van invloed zijn.

Hoi allen, 

Uiteraard snap ik dat het super vervelend is dat jullie buitenbundel kosten hebben gemaakt echter wil ik jullie vriendelijk verzoeken om het op één topic te houden en niet meerdere topics te openen betreft dezelfde klacht.

@Michiel75 Ik zie je dat inmiddels in meerdere topics hebt gereageerd over jouw klacht. Graag verwijs je dan ook terug naar deze topic waarbij ik antwoord heb gegeven.

@Tamara V Dalen jij hebt ook een reactie gehad van mij op jouw eerder geopende topic

@Fintelman Wellicht kan jij ook de overige topics lezen, daarin heb ik namelijk een en ander uitgebreid uitgelegd. Ik hoor de klacht, echter kan ik jullie simpelweg niet de antwoord geven die jullie hoogstwaarschijnlijk van ons willen horen. Wij houden zoals bovenin deze topic al gegeven enkel bij wanneer er een actieve internet verbinding plaatsvindt. Verbruik je meer MB's dan beschikbaar binnen de bundel? Dan zitten daar extra kosten aan verbonden. Met deze tarieven voorwaarden ben je akkoord gegaan toen je het abonnement bij ons hebt afgesloten. Helaas kan ik jullie dan ook geen ander advies geven dan jullie instellingen te controleren en of een Plafond in te stellen om extra kosten te voorkomen. Kies je ervoor om de kosten niet betalen? Dan is dat een eigen keuze die je mag maken, echter zitten hier wel mogelijke gevolgen aan vast. Wettelijk gezien (AVG wet) is het niet toegestaan om bij te houden wat jij doet met het internet. Het is dan ook niet mogelijk om jullie een andere specificatie te geven dan hetgeen wat er nu beschikbaar staat in jouw Mijn Simpel pagina. Ook al geven jullie een akkoord voor, wij moeten ons ook aan de wettelijke regels houden. Doen wij dit wel voor al onze klanten? Dan krijgen wij te maken met flinke boetes.

Ik had jullie natuurlijk graag geholpen indien wij de mogelijkheid hier wel voor houden. Echter, kan ik jullie jammer genoeg inhoudelijk niet verder informeren.

Hopelijk hebben jullie hier begrip voor. Ik wens jullie desondanks de situatie een fijne dag. 

Groet, Noor 

Simpel

Snap de uitleg best hoor @Noor ! Je hoeft mijn intelligentie NIET te beledigen. Feit blijft dat er twee zaken zijn die wat mij betreft NIET kunnen. Ten eerste: 197 min onafgebroken gebruik maken van mijn bundel, terwijl de telefoon thuis aan de wifi lag. Dat KAN simpel weg helemaal niet. Ten tweede: binnen dezelfde minuut drie berichten (waardoor je niet de 4G uit kan zetten, omdat ik nou eenmaal niet iedere minuut van de dag op mijn telefoon zit!) waarvan de inhoud als volgt was: 1. 80% van je bundel op, 2. 100% en bericht 3 dat de bundel is geblokkeerd om extra kosten te voorkomen, maar dat er wel € 50,- extra zijn gemaakt. En dan doen jullie het constant af met dooddoeners, waar wij als klanten helemaal niks aan hebben! Toch @Manouk @Michiel75 @Evieroskam @Tamara V Dalen @Cossee @Bastiaan Mekern ? Ben inmiddels lid van de Facebook groep. https://m.facebook.com/groups/319292784288375/ 

Bij het aanzetten van mijn telefoon na een crematie (hij stond dus echt uit) kreeg ik een sms 80 procent verbruikt en daarna meteen honderd procent gebruikt. Meteen mijn telefoon uitgezet gelukkig. Schade beperkt tot 34 euro. mijn zoon heeft s middags kort gecheckt bij datamanager en daarna meteen de telefoon weer uitgezet.   Op de specificatie stond dat ik tot s avonds 20.00 internet heb gebruikt. Dat klopte dus niet, want hij stond uit!!! Ik heb zo'n beetje 2 maanden heen en weer gechat met simpel, maar telkens hetzelfde antwoord. PRIVACY en PRIJSPLAFOND!!!!  Maar ik gebruik altijd maar een heel klein gedeelte van mijn mb"s. Toen maar opgegeven. Inmiddels zet ik mijn mobiele data nauwelijks nog aan, omdat ik bang ben dat dit weer gebeurd.   Maar goed om hier te horen dat er dus meer klachten zijn. Dus ga ik maar  wachten tot het abonnement afloopt.

Reputatie 6

Hi @Fintelman 

Uit interesse. Vertel eens, hoe ziet uw wifi netwerk eruit.

@Evieroskam @Michiel75 worden jullie ook nog lid van de facebook groep https://m.facebook.com/groups/319292784288375/ ? Graag dit bij zoveel mogelijk mensen onder de aandacht brengen. Jammer genoeg heb ik mijn facebook account ruim een jaar geleden verwijderd. Had 5000 vrienden……. nu nieuw aangemaakt! Ik geef het in ieder geval niet op! Dit kan absoluut niet!

@Snowboard hoe bedoel je dat? Heb hier een netwerk rechtstreeks aangesloten op glasvezel netwerk.

@Fintelmanik bedoel of je na het modem nog wat extra hebt.

Niks extra’s @Snowboard 

Hier ook, heb jaren lang geen gebruik gemaakt van upgraden dus 5GB data. Heb nu upgrade naar 15 GB dat morgen ingaat 18 nov.  was nog niet aan limiet van 5 GB, krijg melding 80% gebruikt ik check blijkt dat bij SIM wissel (duo SIM telefoon) SIM 1 (simpel) aan staat dus uitgezet. Krijg ik het bericht Data geblokkeerd wegen te hoog gebruik buiten bundel…. € 50,= dat kan toch niet!
Is typisch dat er nu zoveel mensen hier over klagen is dit een nieuw verdien model = oplichterij!

Wordt lid van https://m.facebook.com/groups/319292784288375/

om te zien wat we kunnen doen. Bij Radar in 2021 een soortgelijk geval beschreven. Vreemde blijft dat je GEEN inzicht krijgt in waar de MB’s aan besteed zijn en dat er GEEN opties zijn om eea te escaleren naar het hogere management. 

Badge

Hi beste Simpel gebruikers, wij vinden het heel vervelend dat jullie hier last van hebben, intussen hebben wij in onze systemen onderzoek gedaan of wij een fout bij Simpel kunnen vinden. Wij hebben hier geen fouten kunnen achterhalen.

Wij kunnen helaas niet inzien waaraan de data is verbruikt, het verzoek is dan ook om in je telefoon te controleren in de data managers of je kan achterhalen waar het verbruik hoger is dan normaal. Een mogelijke oorzaak kan zijn dat de ios en android updates via het 4G netwerk zijn gegaan en niet via de wifi, aangezien de updates vaak in de afgelopen perioden worden gedaan.

 

Wij horen graag wat jullie bevindingen hierbij zijn, mocht je het niet terug kunnen halen neem dan contact op met de klantenservice, zo kunnen we op nummer kijken of we samen een oorzaak kunnen vinden voor dit ongemak.

Intussen is het advies om toch gebruik te maken van een dataplafond om te voorkomen dat er onnodige kosten worden gemaakt.

Hi @SimplyOmar 

 

dank voor dit bericht. Is al wat vriendelijker! Er zijn twee zaken die mij hierin niet bevallen. Ten eerste kun je mij niet vertellen dat mijn wifi 197min onafgebroken niet heeft gewerkt. En waarom is eea dan niet gebeurd bij mijn vrouw? Zij heeft dezelfde instelling op haar telefoon en ook een abonnement bij Simpel. Ten tweede vind ik het vreemd dat ik niet de kans heb gekregen mijn telefoon van 4g af te halen omdat de drie sms-jes van jullie in dezelfde minuut verschenen! 
 

Met name dat laatste steekt mij. Graag ontvang ik dan ook kwijtschelding van de extra gemaakte kosten.

 

vr gr

Eric

Reputatie 6

Heey @SimplyOmar 

Het lijkt me goed als je kenbaar maakt/kunt maken welke functie je bekleedt. In je profiel staat nu: starter als gebruikerstitel 

Zomaar aan een (willekeurige) lezer/starter, wat je nu bent, persoonlijke gegevens verstrekken geeft  vraagtekens denk ik. 

Reputatie 2
Badge +7

Hoi @Snowboard

Goed gezien dat dit je is opgemerkt! Jouw ogen zijn laatste tijd wel heel scherp! 🤓

Gelukkig is @SimplyOmar een van de moderators binnen het team van Simpel en kan hij onze klanten ook helpen waarbij nodig is.
Maar het is natuurlijk wel zo handig dat dit ook bij zijn profiel staat vermeld. Ik zal dit eens bij hem aankaarten! 

 

Zoals gewoonlijk bedankt voor jouw input @Snowboard! 😁

Groetjes, Noor 
Simpel

Reputatie 6

👍😎

Ja ook wij hebben twee weken geleden dit meegemaakt. Er kwamen in 1 minuut tijd ineens 3 sms’jes binnen. 1. 80% verbruik 2. 100% verbruik 3. Blokkering en 40 euro betalen om op te heffen. Een data abonnement van 14 GB met nog twee weken te gaan tot nieuwe bundel. Ineens alle data weg!! Gebeld naar klantenservice maar natuurlijk ligt alles aan ons, alle smoezen mbt verbruik kwamen voorbij. We hebben in huis al jaren 3 Simpel abonnementen en nog nooit zoiets absurds meegemaakt. Ik kom geen stap verder. Om toch bereikbaar te zijn hebben we de 40 euro betaald. En een MB aanvuller. Je moet iets. Amper het netwerk aan durven zetten. Enkel onderweg even indien nodig. Vandaag is de nieuwe bundel ingegaan. Het overgebleven MB aanvuller waar je ook nog flink voor betaald is (natuurlijk) verdwenen nu de nieuwe bundel er weer is. Dat pakken ze ook mooi mee 😠

Bij mij is eea netjes opgelost! Heb via @SimplyOmar aangeboden gekregen de teveel gemaakte kosten terug te krijgen. Nou had ik netjes mijn belkosten voldaan, dus we gaan nog even kijken hoe dit kan worden opgelost. Prima dat SIMPEL het dan toch oplost. Beter laat dan nooit!

Reageer