Beantwoord

Samsung s8+ bellen werkt niet

  • 9 January 2022
  • 44 reacties
  • 1827 Bekeken


Toon eerste bericht

44 reacties

Ik heb hetzelfde probleem, wat ontstaan is ergens afgelopen anderhalve week tijdens mijn verblijf in Bulgarije.

Met als verschil dat ik een Samsung A50 heb. Heb deze inmiddels een paar jaar, maar volgens mij gewoon nog een ondersteund toestel. Ik krijg nog regelmatig updates.

Ik kon vanuit Bulgarije zelf niet kunnen bellen naar Nederland, maar wel nog gebeld worden vanuit NL, maar ze moesten het een paar keer proberen.

Nu ben ik terug in NL en kan ik niet bellen naar NLse nummers of gebeld worden?!??!

Internet werkt wel.

Wat is er aan de hand?

Ik las in een andere topic dat iemand ook een probleem heeft vanuit Denemarken.

 

Reputatie 3
Badge +8

Goedemiddag @Samm,

 

Wat vervelend dat je problemen ervaart met het bellen en gebeld worden! 

 

Jouw situatie klinkt niet gerelateerd aan de problemen die andere personen in dit topic ervaren/ervaarden. Daarom wil ik je vragen contact op te nemen met de klantenservice, zodat wij een aantal stappen met je kunnen doorlopen.

Hopelijk zijn de problemen snel opgelost!

 

Groet, Charlie

Simpel

hallo zie mijn bericht 26 dagen geleden alles feed het , ik kon alleen niet gebeld worden  : kristine

 

ik heb dit onderstaande net naar vodofonecommunity gestuurd :

Het lijkt een klein wonder:

 

ik had nog niet de tijd om alles op een ander mobiel over te zetten, dus gebruikte nog oude mobiel , met doorschakeling naar mijn mans toestel als mijn nummer niet bereikbaar was

27 juni had  mijn nummer kennelijk opeens weer bereik en  werd ik opeens weer gewoon gebeld om mijn eigen  Samsung S8+  !

Sindsdien kan ik weer gebeld worden.

 

Dit is precies een maand nadat het bereik uitviel (vrijdag 27 mei ,mijn reisdag via Belgie naar Frankrijk)

De 26e juni was ik toevallig (?) ook naar Belgie op en neer geweest, voor zover ik weet heeft niemand mij toen proberen te bereiken , ik heb zelf gebeld vanuit Belgie naar Nederland op de 26e. Ik ben vaker in Juni  in Belgie geweest maar heb toen mogelijk niet gebeld

 

Ik kan me niet herinneren 26e/27e juni iets aan instellingen gewijzigd te hebben en er is ook geen nieuwe update vanuit Samsung gekomen.

 

1/Misschien heb jij een verklaring voor dit raadsel?

 

 

====

misschien jullie? 

groeten Kristine 

 

@Simpel

Is er nieuws te melden over de oplossing of een tijdpad zodat we meer vernemen?

Dit duurt veel te lang allemaal.

Jullie hebben dit topic als beantwoordt gezet maar daar kan ik me niet in vinden.

Reputatie 6
Badge +9

Even opnieuw  met klantenservice bellen

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Dorus,

 

Erg veel problemen met de Samsung S8 (Plus) zijn er niet meer. Als deze er zijn, dan zijn deze er sporadisch. Vandaar dat het topic als beantwoordt staat. 

 

Indien jij nog steeds problemen ervaart, raad ik je aan opnieuw contact op te nemen met de klantenservice. Zij kunnen nagaan wat er voor jou mogelijk is.

 

Groet, Charlie

Simpel

Ik heb gisteren Simpel gebeld en deze bevestigde dat het probleem opgelost zou zijn.

Indien dat bij mij niet zo zou zijn moest ik Samsung maar weer bellen.

Het nummer moest ik zelf maar opzoeken want dat wist ze niet.

 

Uiteraard heb ik Samsung weer gebeld….. en wat denk je ………

De  problemen met de S8 en S8+ toestellen, in combinatie met Simpel, liggen aan Simpel volgens Samsung.

De toestellen doen het immers wel met sim kaarten van andere providers.

Kastje naar de muur…..

 

@Simpel 

Gaan jullie zo met alle klanten om die een S8 of S8+ hebben?

Is er nou niemand bij Simpel die dit coördineren kan?

Dat wil zeggen inventariseren welke klanten het betreft (mensen die zich gemeld hebben telefonisch, Whatsapp, Forum, whatever) en kan helpen dit debacle op te lossen.

Gebruik mij en m´n S8+ als proefkonijn, maakt mij niet uit, als het maar opgelost wordt.

Maar die radiostilte vanuit Simpel is gewoon onbeschoft.

 

Reputatie 4
Badge +8

Hi allemaal,

De hierboven beschreven situatie is onlangs bij ons bekend geworden naar aanleiding van klanten die hierover contact hebben opgenomen. Aan de hand daarvan hebben we intern een onderzoek gestart om te kijken of de oorzaak terug te leiden is richting ons netwerk of onze simkaarten. Hierbij is aan het licht gekomen dat het inderdaad veroorzaakt wordt door een aanpassing aan de kant van Samsung, hierdoor hebben wij ook geen grip op een eventuele oplossing. 

We communiceren dit niet proactief aangezien wij niet weten welke klanten allemaal van de Samsung S8 of S8+ gebruikmaken. Een vermelding in een FAQ is een goed idee en zal ik hier bespreekbaar maken. Qua oplossing is de snelste oplossing om van een andere telefoon gebruik te maken. Het is in deze gevallen echter wel raadzaam om even contact met ons op te nemen, wellicht kunnen we nog op een andere manier meedenken.

Groetjes,

Phil

Hi @Dorus

Ik begrijp uiteraard goed dat je het probleem zo spoedig mogelijk wil laten oplossen. 

Zoals mijn collega eerder al aangaf, kunnen Samsung gebruikers problemen ervaren met de Simpel simkaart. Omdat de aanpassing vanuit Samsung is gedaan weten wij nog niet wat de precieze oorzaak hiervan is. 

Er wordt per klant gekeken naar een eventuele oplossing, om deze reden wordt er gevraagd om telefonisch contact met ons op te nemen zodat we met je mee kunnen kijken.

Groet, 

Lisa 


 

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Chiely Dierckxsens Vink en @Dorus,

 

Wat vervelend dat jullie nog steeds problemen ervaren! 

 

Zoals eerder aangegeven, is het probleem voor zover bekend opgelost en komt dit nog sporadisch voor. 

 

Om tot een oplossing te komen, heb ik jullie beide een privé bericht verstuurd. Kunnen jullie hierop antwoorden?

 

Groet, Charlie

Simpel

@Simpel 

U schrijft hierboven ( @Lisa_12  ) dat ik telefonisch contact moet opnemen met uw klantenservice.

Dat heb ik gedaan en ben bijzonder onvriendelijk te woord gestaan.

Ik word doorverwezen naar Samsung.

Op mijn vraag of ze een nummer van de juiste Samsung afd. voor me had zegt ze; ¨dat moet u googlen¨.

Weet u wel hoe groot Samsung is, was mijn vraag.

¨Ik heb geen nummer voor u en ik ga nu de verbinding verbreken¨

Dat is geen oplossing maar een zoek het maar uit doorverwijzing.

Is dat wat u bedoeld met ¨Er wordt per klant gekeken naar een eventuele oplossing, om deze reden wordt er gevraagd om telefonisch contact met ons op te nemen zodat we met je mee kunnen kijken.¨?

Nare ervaring!

 

 

  1.  

 

Ik denk ook niet dat dat de oplossing is als jullie het op gelost hebben waarom ben ik de enige met een Samsung s8+ waarbij de oplossing niet werkt ?

Reputatie 2
Badge +8

Goedemiddag @Dorus,

Allereerst mijn welgemeende excuses voor het telefoongesprek met onze klantenservice. 

Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd om je verder te helpen.

Groet,

Mila

Hi @Dorus,

Om tot een oplossing te komen, heb ik jullie beide een privé bericht verstuurd. Kunnen jullie hierop antwoorden?

Groet, Charlie

Simpel

 

Je hebt er een terug.

Je schrijft het woord ¨oplossing¨ maar in je privé bericht schrijf je contract ontbinding.

Dat is misschien voor jullie de oplossing want jullie hebben dan een klager minder maar werkelijk dat kan toch niet als oplossing bestempeld worden.

Zeg eens eerlijk. is er wel echt een oplossing voor anderen of worden we voor de gek gehouden?

Indien er geen oplossing is of komt dan is dat jammer maar dan kunnen we met z´n allen verder.

Maar geef dat dan transparant aan.

Dank!

 Helemaal mee eens

Ik zit met het zelfde probleem en ook mij wordt gezegd koop maar een andere telefoon? Dit is toch te belachelijk voor woorden. Er moet toch een andere oplossing hier voor zijn???

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Dorus & @Chiely Dierckxsens Vink,

 

Zoals in het privé bericht aangegeven, is de issue vanuit onze kant opgelost. Daarom is er geen andere oplossing die ik jullie kan aanbieden, mochten de eerder benoemde tips niet helpen.

 

Zouden jullie op mijn privé bericht kunnen reageren en aangeven wat jullie zelf voorstellen? 

 

Groet, Charlie

Simpel

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Tamana Zh,

 

Wat vervelend zeg, dat is zeker niet de bedoeling!

 

Ik wil je vragen het contactformulier in te vullen en te refereren naar mij: Charlie. Ik kijk graag even met je mee, zodat ik kan controleren wat er in jouw geval mogelijk is. Ik zie je bericht tegemoet!

 

Groet, Charlie

Simpel

Ik heb dezelfde problemen ik heb ook een Samsung s8+ galexie. Kan ook niet bellen of gebeld worden.

Heb contact gezocht met simpel en kwam daar achter dat het probleem met telefoon en simpel  bij Samsung zelf zou liggen.

Mij is aangegeven dat het binnenkort opgelost zou zijn.

Klopt dit ?

En dat ik het kaartje in een andere telefoon kan doen.

Niet handig omdat ik ook de telefoon voor werk nodig heb.

Je moet maar een andere telefoon hebben liggen?

 

Toch raar van Samsung dat zij zeggen deze 8+ niet meer te ondersteunen omdat deze telefoons nog wel gewoon te koop zijn.

Mij is aangegeven dat het binnenkort opgelost zou zijn.

Klopt dit ?

 

 

Ik hoop het.

Meerdere simkaarten (Youfone en Vodafone) getest met mijn s8+ die werken.

Maar die van Simpel niet.

Waarom zou Samsung zich daar druk over maken, er vanuit gaande dat er alleen een probleem met de Simpel simkaart is?

Maar nogmaals, ik hoop dat Samsung wel wat kan betekenen voor ons.

Reageer