Beantwoord

Verhoging abonnementskosten zonder mededeling vooraf.

  • 2 January 2023
  • 91 reacties
  • 9766 Bekeken


Toon eerste bericht

91 reacties

Niet waar, maar weet jij veel. Laat je gewoon voor de gek houden, dan kom je er wel.

Reputatie 6

Niet waar, maar weet jij veel. Laat je gewoon voor de gek houden, dan kom je er wel.

Och, dat zal wel meevallen.

Volgens mij zijn er 2 opties.

Of je sluit een 2-jarig abonnement af en na een jaar kun je meer betalen door de inflatiecorrectie

Of je sluit een 1-jarig abonnement af wat per maand duurder is. En na een jaar kun je weer overstappen.

Maar hoe ik het ook wendt of keer vrees ik dat je meer betaald.

Zoals gezegd. Ik wens je succes bij de nieuwe provider.

We gaan het zien. 😏

 

Ook ik ga na vele jaren trouwe klant te zijn geweest weg bij Simpel door dit geintje zodra mijn contract klaar is, als hier niets aan gedaan wordt.

Ik vraag mij af of het jullie daadwerkelijk zoveel meer oplevert dan dat het jullie gaat kosten door ontevreden klanten. Maar goed dat zal iemand vast wel ingecalculeerd hebben.

Dat jullie volledig volgens voorwaarden handelen hebben jullie al voldoende keren duidelijk gemaakt. Dat betwisten de meesten hier ook helemaal niet.

Maar het is gewoon onfatsoenlijk en zeer klantonvriendelijk om dit toe te passen in een periode waarin een klant nog gebonden zit aan het contract (en dit contact dus heeft afgesloten met een berekening in gedachten wat de totale kosten voor de gehele looptijd van dit contract zullen zijn). We hebben het hiet niet over contracten van vele jaren, maar slechts 1 of 2 jaar. Hou de kosten dan binnen de contractperiode constant op het overeengekomen tarief en pas de inflatiecorrectie pas toe op klanten die niet meer in een contract zitten. Dan hebben mensen de keuze om te kiezen of ze de verhoging kunnen of willen betalen of niet.

 

Als jullie menen dat het nodig is om inflatiecorrectie toe te passen om kostendekkend te blijven, dan zou ik het een stuk geloofwaardiger vinden als ook nieuwe abonnementen onderhevig zijn aan inflatie, dan wel krimpflatie. Als dat zo zou zijn zou ik er een heel stuk minder moeite mee hebben. Maar jaar na jaar gaan de data bundels omhoog voor eenzelfde prijs. Dus blijkbaar kan het elk jaar wel goedkoper. Als jullie een nieuw abonnement van 14GB voor 10 euro kunnen verkopen, dan kunnen jullie mij niet uitleggen dat abonnementen van 8 of 10 GB ineens niet meer kostendekkend zijn voor die 10 euro. Jullie maken echt geen verlies op die nieuwe abonnementen.

Om je dan te veschuilen achter de voorwaarden en te zeggen dat het allemaal “rechtelijk en terecht” is… tja dat kan allemaal wel wezen, maar dat vind ik gewoon laf en kortzichtig.

Ook de redenering van dat wij ook allemaal al ooit gebruik hebben gemaakt van het actietarief is flauwekul, want dat tarief was gewoon hetzelfde als voor bestaande klanten. En dat tarief kunnen we “gewoon” weer krijgen zodra de contractperiode voorbij is, want dan kan het opeens wel weer tegen die prijs. Maar zodra er een nieuw jaar begint kunnen jullie dat dus gewoon weer ophogen. Dit is gewoon een verkapte methode om net wat meer uit je klanten te knijpen dan ze hadden verwacht ten tijde van het afsluiten van het contract.

En nogmaals ik begrijp prima dat het allemaal volgens de voorwaarden is, maar het voelt gewoon niet goed zo. Als het nodig is vanwege gestegen kosten, verhoog dan de tarieven voor iedereen, ook nieuwe klanten dan heb ik er vrede mee. Het gaat mij echt niet om die paar centen, maar om het principe. Dat het er alle schijn van heeft dat het eigenlijk helemaal niet zo nodig is en dat het alleen toegepast wordt op klanten die toch voorlopig nog geen kant op kunnen. Let wel, dat is voorlopig. Als dit niet teruggedraaid wordt met terugwerkende kracht ben ik net als zovelen hier weg als klant.

Reputatie 2
Badge +7

Hey @M.Bakema 

Ik snap je punt heel goed, maar dit is simpelweg niet hoe het werkt bij een inflatiecorrectie.

Wij volgen immers enkel de wettelijke regels hierbij. Je mag als klant pas te maken krijgen met inflatiecorrectie als je minimaal drie maanden actietarief betaald hebt. Daar komt bij dat het in onze voorwaarden moet staan. Klanten die niet meer verlengt hebben na 6 januari 2022, hebben nog geen akkoord gegeven voor de vernieuwde voorwaarden. 

Nogmaals, snap ik je goed, maar iedereen krijgt uiteindelijk te maken met inflatiekosten, mits zij het contract vernieuwen.

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

Reputatie 2
Badge +7

Hey @IkWilWegBijSimpel,

Jammer om te lezen dat je ons gaat verlaten als gevolg van de inflatiecorrectie.

Ik begrijp je punt. Het is mij als klantenservice medewerker niet duidelijk wat de financiële beweegredenen geweest zijn voor het doorvoeren van de inflatiecorrectie. Wel is het zo dat we sinds enkele tijd deel uitmaken van de T-Mobile familie. Binnen deze familie is er gekozen om bepaalde structurele voorwaarden per provider gelijk te trekken. Simpel voerde als enige merk nog geen inflatiecorrectie uit, daardoor is dit aangepast bij de jaarlijkse wijziging van de Algemene voorwaarden. Dit is gebeurd per 6 januari 2022. We mogen onze voorwaarden natuurlijk niet op een klant dwingen, hier moet je als klant zelf mee akkoord gaan bij een verlenging/nieuw contract.

Op het moment dat je verlengt met een nieuw contract ga je opnieuw akkoord met de voorwaarden, iedereen die nog niet verlengt heeft na 6 januari 2022, heeft nog geen akkoord gegeven. Zij worden met volgende lichting meegenomen mits zij een contractvernieuwing uitvoeren. Hier komt bij dat we bepaalde regels van het ACM moeten volgen. Zo moet je eerst minimaal drie maanden actietarief betaald hebben als klant voordat je als consument te maken mag krijgen met een indexering, wel zo eerlijk! Daarom kan het niet op directe wijze op de tarieven worden aangepast. Op den duur zal bijna elke klant opnieuw hebben verlengt, en betaald iedereen inflatiekosten. (Wanneer je overigens verlengt met een nieuwe deal, betaal je weer het normale actietarief tot het 1 januari is. Als er een correctie wordt doorgevoerd, zal er per 1 januari een verandering plaatsvinden).

Dan over op het punt van de abonnementen voor nieuwe klanten, ik begrijp dat het nét even verkeerd kan vallen als je na de verhoging van je abonnement, mooie scherpe deals ziet met hogere aantal MB's. Ons aanbod wijzigt regelmatig, daarom komt het voor dat je een minder mooie bundel hebt dan nieuwe klanten. Dit is eigenlijk altijd al geweest, zo boden we in 2020 nog slechts 5 GB voor €10,00, dit verhoogt op den duur een paar keer per jaar. Het ongelukkige is nu dat het samenvalt met de inflatiecorrectie. Stel dat je geen inflatiekosten zou betalen, en je zag dat er nu een betere deal was, had je wellicht helemaal geen contact opgenomen.

Ik hoor je écht en vind dat je een goed punt maakt, maar ik kan niets veranderen aan de inflatie. 

Desondanks wens ik je een fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel
 

Reputatie 3

Hallo Janine,

Ik ben inmiddels geen klant meer, maar vind het vreemd dat deze inflatiekosten wel (ook aan mij persoonlijk in een email) aangekondigd zijn, maar het nooit daadwerkelijk zijn doorberekend in het maandbedrag dat ik iedere keer betaald heb. Waarschijnlijk omdat ik geklaagd heb en er tegenin ben gegaan. Mijn zoon heeft rond dezelfde tijd eenzelfde abonnement afgesloten en heeft dezelfde communicatie gehad. Hij is er niet tegenin gegaan en bij hem is het maandbedrag wel verhoogd ??!! 

Vreemde praktijken, maar ik ben er gelukkig vanaf. Al zit ik nu bij een andere provider, maar willen jullie nog steeds € 10,- per maand van mijn rekening aftrekken!! Hierover al contact gehad en zou nu geblokkeerd moeten zijn. Eerst maar even afwachten of dit inderdaad nu is geregeld. Ik laat het anders per direct terugstorten, van mij krijgen jullie niets meer!

 

Nu nog wachten tot mijn zoon zijn contract afloopt, dan gaat hij ook naar een andere provider.

Vr.gr. Marcel.

Reputatie 1
Badge +8

@M.Bakema

 

Zoals aangegeven door meerdere collega's is deze correctie terecht en rechtelijk doorgevoerd. 

Begrijpelijk dat je dit vervelend vindt, vooral omdat je dit niet gewend bent van simpel. Echter doen andere providers doen dit al jaren en het is gewoonweg onderdeel van contracten met alle telecombedrijven in Nederland.   

Het is wettelijk zo geregeld dat iedere provider 1x per jaar een inflatiecorrectie kan doen gebaseerd op de cijfers van het CSB. De consumentenbond kreeg hier veel klachten over in 2023, dus zij hebben een artikel geplaatst met meer informatie hierover. https://www.consumentenbond.nl/internet/internet-tv-en-bellen-veel-duurder Dit werkt bij de meeste providers al jaren zo, en sinds vorig jaar hanteren wij dit dus ook. Je kan ook even een kijkje nemen op de websites van bijvoorbeeld Avrotros of Consuwijzer voor meer info over hoe het werkt en wat het inhoudt.  

Verder heb jij, net als mensen die nu klant worden, in jouw eerste jaar (tot en met december) €10 betaald, en heb je daarna een correctie gekregen. Mensen die nu klant worden krijgen die correctie volgend jaar ook. Je wordt dus niet opgelicht of achtergesteld op andere klanten, je loopt gewoon voor op anderen qua inflatiecorrectie-cyclus. 

 

Een fijne dag verder! 

 

Groet, Damien
Simpel

Reputatie 3

@Damien 

Grote lariekoek, nieuwe klanten betalen gewoon weer € 10,- per maand en geen € 10,86, ook niet het 2e contract jaar. Zogenaamd als aanbieding ?? Die hele inflatiecorrectie is gewoon bullshit en geldklopperij bij bestaande klanten, terwijl een contract ondertekend is voor 2 jaar á € 10,- per maand. Contract is contract, bijv. een hypotheek wordt ook niet binnen de looptijd aangepast als dit niet vooraf overeengekomen is. Het is een mooi voorbeeld van verschuilen achter wettelijke regels.

De aangegeven correctie voor het 2e jaar is bij mij nooit doorgevoerd, dus die bewering klopt niet.

Het argument dat andere providers dit ook doen klopt ook niet. Ik heb al meer dan 10 jaar een 2e telefoonnummer bij een andere aanbieder en nooit iets meegemaakt van inflatiecorrectie binnen de contract tijd.

Maar zoals gezegd, ik ben al weg bij jullie en ben tevreden bij de andere provider en zal zeker mensen niet aanraden om een abonnement bij Simpel af te sluiten (ook niet actief afraden, mensen moeten zelf hun keuze maken). Mijn ervaring is in ieder geval slecht….

Gegroet.

Reputatie 2
Badge +7

Hey  @M.Bakema 

Jammer dat je Simpel zou afraden.

Met alle respect, heb ik wel het idee dat je onze berichten en uitleg eigenlijk niet volledig doorneemt.

Tuurlijk betalen nieuwe klanten €10,00, dat is een actieprijs, elk persoon op dit forum heeft eerst minimaal 3 maanden het actietarief betaald voordat zij per januari te maken kregen met de indexering. Bij het afsluiten van het contract sluit je een vaste looptijd af van je abonnement, je bundel is echter niet vast. Deze mag je immers maandelijks aanpassen. Bij het afsluiten van een contract, heb je uiteraard te maken met voorwaarden die in het contract staan. Je benoemt zelf heel goed, dat je bijvoorbeeld bij een hypotheek ook niet zomaar binnen de looptijd iets mag aanpassen als dit niet in de regels staat. Het ding hierbij is, zoals we in elk bericht proberen toe te lichten, het staat wel in de regels welke geaccepteerd zijn bij het afsluiten van het contract.

Je geeft aan dat jij de das ontsprongen bent toen je nog klant was, dat kan goed, want als je niet akkoord gaat met de vernieuwde voorwaarden, mogen wij natuurlijk niets indexeren.

Ik hoop dat je mijn bericht goed doorgenomen hebt en wil je nog wel op het hart drukken dat we niet klantonvriendelijk over willen komen. Toch blijkt dat een strengere toon op dit moment nodig is.

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

Het blijkt dat het abonnementsgeld per 1 januari 2023 is verhoogd van Euro 10,-- naar Euro 10,86 per maand. Dit werd bij mij niet vooraf gemeld. Ben ik de enige die geen bericht vooraf heeft ontvangen? Niet zoals het hoort!

ik betaal nu al €11.48 per maand en volgende keer ?????

Reputatie 3

“Je geeft aan dat jij de das ontsprongen bent toen je nog klant was, dat kan goed, want als je niet akkoord gaat met de vernieuwde voorwaarden, mogen wij natuurlijk niets indexeren.

Dit is natuurlijk al helemaal belachelijk, als je klaagt houd je de oude prijs en als je niets zegt betaal je meer???

 

Ik houd er mee op, het is toch vechten tegen de bierkaai! Ik ga hier geen moeite meer insteken.

Verdere communicatie wordt vanaf nu genegeerd. Ik ben blij dat ik er vanaf ben.

Het lijkt erop dat het helaas mag, maar het blijft te bizar voor woorden hoe je als vaste klant meer moet betalen dan mensen die een nieuwe afsluiten. Verhoog dan die abbonementsprijzen ook, dan komt het al een stuk eerlijker over

 https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/abonnementen/aanbieder-verandert-prijzen-of-algemene-voorwaarden

klacht ingediend bij de reclame code commissie je sluit een 2 jarig contract af dan is het een niet netjes om in de kleine letters te zetten dat de prijs eigdnlijk maar 3 maanddn vadt staat

Ik heb al 8 jaar een abonnement van 10,- € en vorig jaar moest ik opeens inflatiecorrectie betalen. Ik heb het toen maar met tegenzin geaccepteerd omdat ik geen zin had om er tijd aan te verspillen. Maar ook dit jaar wordt het zonder blikken of blozen doorgevoerd waardoor ik nu 14,8% meer betaal dan de op de website vermelde tarieven, die dus al 8 jaar lang niet verhoogd zijn. Ik ben er klaar mee. Op naar een andere provider met 5G netwerk.

Reputatie 2
Badge +7

Hoi @Har58

Dit jaar staat het percentage  op 5,7%. Indien jouw abonnement vorig jaar ook was verhoogd dan had je te maken met een inflatie correctie van 8,6%. Heb je tussentijds niet opnieuw jouw abonnement verlengd dan kan het inderdaad voorkomen dat jouw abonnementskosten nog hoger zijn uitgekomen dit jaar. Wij hebben helaas geen zicht met hoeveel procent de volgende inflatie correctie zal zijn gezien dit percentage pas in juni van dit jaar wordt bepaald door het CBS. Wij kunnen je dan ook niet van te voren informeren hierover vrees ik. Wij kunnen dit percentage niet van te voren in rekening brengen bij nieuwe klanten omdat een abonnement een x aantal maanden actief moet zijn bij ons. Abonnementen die tussen januari en oktober worden verlengd hebben hier per de eerstvolgende januari hiermee te maken. Verleng je tussen oktober en december? Dan krijg je de inflatie correctie pas per januari 2026.

@RonaldV Graag wil ik jou ook meenemen in bovenstaande uitleg. Je bent natuurlijk vrij om eventueel over te stappen, ookal zouden wij dat heel jammer vinden, maar houd er wel rekening mee dat je dus bij elke provider binnen Nederland inmiddels te maken kan krijgen met een inflatie correctie. 

Groet, Noor 
Simpel

Ik ben al heel lang een vaste en tevreden klant van Simpel en ga hierdoor niet switchen.

Alleen het idee van een “vast” contract dat je vooraf afspreekt wat je de komende periode betaalt voor een dienst, is er niet meer. 
Simpel beroept zich op de voorwaarden (de kleine lettertjes die niemand leest) maar het gaat hier om de “afspraak” die geschonden wordt en niet om het bedrag. 
Bij een voetbalwedstrijd worden de spelregels tussentijds ook niet gewijzigd!

Reputatie 2
Badge +7

Hoi @GBuit,

Fijn om te lezen dat je toch bij Simpel blijft ondanks de inflatie correcties. Ik begrijp je punt, echter wordt er niet in onze contracten vastgelegd dat je per maand een vast bedrag betaald voor jouw abonnement. Je sluit in principe een bundel af met een eenmalige actie die wij hebben lopen met een vast contractduur van 12 of 24 maanden. Je kan namelijk als klant zijnde altijd jouw bundel ophogen en of omlaag zetten, dan is deze afspraak/voorwaarden al meteen niet meer geldig. Als je de voorwaarden niet leest, dan is dat natuurlijk wel een eigen verantwoordelijkheid. Bij een verlenging of afsluiting gaan wij ervan uit dat je weet waarvoor je tekent en bij het bevestigen hiervan ga je meteen akkoord met de andere voorwaarden die bij het contract geldt. 

Groetjes, Noor 
Simpel

Reputatie 3

Hallo,

Zojuist ook formeel via het contactformulier bij Simpel de klacht neergelegd:

 

Vanaf 01-01-2024 wederom een inflatiecorrectie van 5,7% nu betaalt mijn zoon € 11,48 per maand i.p.v. € 10,- zoals contractueel overeen gekomen.

Wat een stelletje afzetters bij Simpel!!

En het wettelijk allemaal maar moeten slikken en contractontbinding is volgens Simpel niet mogelijk.

Bij telefonisch contact wordt aangegeven dat het CBS dit bepaalt en Simpel daar niets aan kan doen. Dit is natuurlijk klinkklare onzin; Het CBS geeft advies uit en bepaalt helemaal niet of Simpel (of andere aanbieders) dit moeten doorvoeren!!!

 

Klachtenbrief:

Klacht: Abonnement van mijn zoon vanaf 15-05-2022, 2 jaar voor €10,-. Vorig jaar al verhoogd naar €10,86 i.v.m. inflatie (ook onterecht naar ons idee, maar wettelijk gezien ....bla bla bla...). Vanaf 01-01-2024 is het weer verhoogd naar €11,48.  Dit is onacceptabel!!! 

Nieuwe klanten kunnen wel voor €10,- per maand een nieuw contract afsluiten en bestaande klanten worden genaaid!

Ik heb via het forum herhaaldelijk geklaagd en tot mijn verbazing is bij mij de inflatiecorrectie niet doorgevoerd. Is dit omdat ik daarover heb geklaagd? Volgens een reactie van jullie op het forum wel:

JanineModerator239 reacties5 dagen geleden
Hey  @M.Bakema 

.....  Je geeft aan dat jij de das ontsprongen bent toen je nog klant was, dat kan goed, want als je niet akkoord gaat met de vernieuwde voorwaarden, mogen wij natuurlijk niets indexeren.  .....

Groetjes,
Janine
Simpel

Bij telefonisch contact wordt aangegeven dat het CBS dit bepaalt en Simpel daar niets aan kan doen. Dit is natuurlijk klinkklare onzin; Het CBS geeft advies uit en bepaalt helemaal niet of Simpel (of andere aanbieders) dit moeten doorvoeren!!!

Bij deze maak ik formeel bezwaar tegen de "inflatiecorrectie" van 2024. Contract is contract, bijv. een hypotheek wordt ook niet binnen de looptijd aangepast als dit niet vooraf overeengekomen is. Het is een mooi voorbeeld van verschuilen achter wettelijke regels en het CBS de schuld geven. Geef dan ook de klant de mogelijk om het contract te ontbinden, deze prijsverhoging van bijna 15% binnen contractperiode is niet correct!!!

 

  1. Bakema
Reputatie 2
Badge +7

Hi @M.Bakema 

In mijn reactie hierboven lees je mijn uitleg terug over het maandbedrag. Enkel het contractduur staat bij jouw contract vast niet. Als je een verlenging bij ons indient dan zie je op de pagina staan dat het om een tijdelijke actie gaat waarmee je akkoord gaat. Het CBS bepaald echter het percentage van de inflatiecorrecties die providers mogen hanteren. Indien in de voorwaarden staat benoemd dat een provider jaarlijks een inflatiecorrectie toepast dan zijn zij ook gerechtigd om dit toe te passen. Bij het verlengen of afsluiten ga je hiermee akkoord. Het kan dus gebeuren als je tussentijds niet kan verlengen opnieuw een inflatie correctie krijgt bovenop het tarief van het jaar ervoor. Helaas is dit dan ook geen geldige reden om het contract vroegtijdig te beëindigen. Je kan meer informatie terugvinden bij het ACM hierover. Wil je weer tijdelijk €10,00 betalen voor het abonnement? Dan zou je het abonnement opnieuw moeten verlengen.

Ik wens je desondanks een fijne dag. 

Groet, Noor 
Simpel

Een contract is geldig voor een bepaalde loopduur. Tijdens deze duur kan niet zomaar eenzijdig aan de voorwaarden getornd worden, dan heeft de andere partij in principe recht om de ander aan het contract te houden dan wel de overeenkomst op te zeggen.

 

Zoals gezegd: dit heb ik in 25 jaar nog nooit meegemaakt. Bepaalde langlopende contracten, of contracten die automatisch verlengd worden (na de actietijd) mogen geindexeerd worden. Denk bijvoorbeerld aan je internet/tv-abo. Dit sluit je vaak af voor een jaar, tegen korting en een vaste prijs. Daarna ga je de volle mep betalen en wordt elk jaar de prijs verhoogd. Maar tijdens dat eerste contractjaar staat die prijs vast.

Ik ben aan het uitzoeken of dit zomaar mag wat Simpel hier doet. Simpel heeft dit in de algemene voorwaarden staan, maar dat wil niet zeggen dat dit binnen de kaders van de wet is. Ook heb ik dit aangekaart bij de Consumentenbond.

Ik vraag me ook af of een factuur wordt gezien als rechtvaardig middel van communicatie over een abonnementswijziging, dus over toekomstige kosten. Immers, een factuur betreft de info van de betreffende maand. 

Los van de juridische kant, vind ik het marketing technisch een hele foute beslissing. Ze hadden zij die het betreffen een verlenging kunnen aanbieden tegen interessante voorwaarden. Zo houden ze klanten binnen in plaats dat wordt gewerkt aan een slechte, onbetrouwbare reputatie. Gemiste kans 

 

Reputatie 1

Zojuist dit bericht ontvangen...

 

"Dit heeft te maken met het moment wanneer een abonnement is afgesloten of is verlengt. Sluit je op of na 1 oktober een abonnement af? Of verleng je op of na 1 oktober je abonnement? Dan verhogen we je abonnementskosten niet voor het jaar erop. Ook als je een abonnement vóór 6 januari 2022 afsloot, berekenen we geen inflatiecorrectie."

 

 

Reputatie 2
Badge +7

Hi allen @JvO@Nynkuhh@robertvanweersch en @SweetSix

Elke provider in Nederland is gerechtigd om ieder jaar in januari zijn tarieven aan te passen als gevolg van inflatie. Echter, kunnen providers er ook voor kiezen om dit niet te doen. Wellicht hebben jullie het voorafgaande jaren gemerkt dat dit niet eerder is voorkomen. Deze voorwaarden heeft daarnaast altijd in onze contracten gestaan.

In de factuurmail van december hebben we laten je weten wat de inflatiecorrectie voor het jaar erop wordt en dat de prijsstijging in gaat in januari. Nieuwe klanten kunnen eenmalig gebruik maken van een actie tarief, net zoals jullie toen jullie het abonnement hebben afgesloten, vervolgens zullen zij ook te maken krijgen met inflatie correcties en de bijbehorende voorwaarden. Meer inhoudelijke informatie hierover vind je terug op onze website

Groet, Noor 

Simpel

Reputatie 6

Hi allen @JvO@Nynkuhh@robertvanweersch en @SweetSix

Elke provider in Nederland is gerechtigd om ieder jaar in januari zijn tarieven aan te passen als gevolg van inflatie. Echter, kunnen providers er ook voor kiezen om dit niet te doen. Wellicht hebben jullie het voorafgaande jaren gemerkt dat dit niet eerder is voorkomen. Deze voorwaarden heeft daarnaast altijd in onze contracten gestaan.

In de factuurmail van december hebben we laten je weten wat de inflatiecorrectie voor het jaar erop wordt en dat de prijsstijging in gaat in januari. Nieuwe klanten kunnen eenmalig gebruik maken van een actie tarief, net zoals jullie toen jullie het abonnement hebben afgesloten, vervolgens zullen zij ook te maken krijgen met inflatie correcties en de bijbehorende voorwaarden. Meer inhoudelijke informatie hierover vind je terug op onze website

Groet, Noor 

Simpel

 

Het punt is dat het wel degelijk staat aangegeven in de algemene voorwaarden waar je mee akkoord bent gegaan.

Paraaf: Factuur en betaling.

Lid: 16

Simpel is gerechtigd om ieder jaar in januari haar tarieven aan te passen als gevolg van inflatie. Deze aanpassing 
wordt gebaseerd op de jaarmutatie CPI (Consumenten-prijsindexcijfer) van het CBS in de maand juni van het 
voorafgaande jaar.

Reputatie 2
Badge +7

Hi @M.Bakema,

Jammer om te lezen dat je naar een andere provider overstapt om deze reden. Ook bij andere providers zal je te maken krijgen met inflatie correcties, dit gebeurt dus niet alleen bij Simpel. 

Nieuwe klanten kunnen eenmalig gebruik maken van een actie tarief, net zoals jij in het verleden toen je het abonnement hebt aangesloten, vervolgens zullen zij ook te maken krijgen met inflatie correcties. Nieuwe klanten worden in dit geval dus niet uitgezonderd van deze voorwaarden. Ik raad je graag aan om onze voorwaarden nog eens een keer door te lezen. 

Groet, Noor

Simpel

Dit is commercieel zaken doen en zodra men RECHT heeft of GERECHTIGD is zal men niet nalaten dat recht te gebruiken echter de betalende leden pakken GEEN INFLATIE CORRECTIE . Dat zou ook een RECHT moeten zijn voor de gewone mens . Dus je betaald gewoon en je koopkracht zakt weer verder. Verder hoor je hier niemand over in den Haag 

Reageer