Gebeld door nummer +316xxxxxxxx


Hoi! 

Ik werd vanochtend drie keer gebeld door dit nummer; +316xxxxxxxx. Hiervan heb ik de eerste keer per ongeluk opgenomen. Er stond ook bij dat het een Nederlands nummer was. Ik hoorde mensen praten, maar heel gek. Ik vertrouw het niet helemaal. Ik ben bang dat ik gehackt ben. Ik heb het nummer al geblokkeerd. 

Wat kan ik het beste doen? Kunnen jullie voor mij nakijken of er wat is gebeurd met mijn abonnement? En misschien achterhalen wie deze beller is? 

Ik heb al mijn wachtwoorden al veranderd en zelfs mijn wifi uitgezet. Ik weet niet goed wat ik het beste kan doen. Stel dat ik gehackt ben, voor hoelang blijf je dan gehackt? Of zou het ook een gewoon nummer kunnen zijn?

Ik hoop gauw op antwoord.

Met vriendelijk groet,

Imane

[Edit Phil: 06-nummer vanwege privacy onherkenbaar gemaakt] 


18 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Dit is een normaal Nederlands mobiel nummer

Dit is een normaal Nederlands mobiel nummer

Dankjewel voor je bericht! 

Ik twijfelde erover, omdat er Nederland bij stond en wat ik dacht is dat als hackers je bellen dat het meestal een buitenlands nummer is. Maar toch op een of andere manier kreeg ik het gevoel dat ik het niet helemaal vertrouwde. Ik heb het ook op internet opgezocht, maar ik kreeg allemaal gekke dingen er te staan. Toch blijf ik het dan gek vinden dat er niet gepraat werd.

Dit geeft mij weer wat meer rust om dit te lezen. Nogmaals bedankt!! 

Reputatie 6
Badge +9

Bij twijfel kun je het best niet opnemen.....

Of het nummer in je telefoon op de zwarte lijst zetten , het nummer is dan gelijk geblokkeerd en kan hierdoor geen contact meer met je opnemen.

 

Bij twijfel kun je het best niet opnemen.....

Dat zeker! Wat zou je mij nu adviseren? Gewoon alles weer normaal gebruiken, apps, wifi etc.? Of nog even wachten?

 

Als u het nummer heeft geblokkeerd kunt u gewoon apps , wifi en dat soort dingen gewoon weer gebruiken.

Als u het nummer heeft geblokkeerd kunt u gewoon apps , wifi en dat soort dingen gewoon weer gebruiken.

Dankjewel voor je bericht! 

Dan ga ik dat doen. Is het dan ook zo dat diegene er dan niet meer in kan, in je gegevens etc?

Reputatie 6
Badge +9

Nee hoor ,  je bent helemaal safe

Nee hoor ,  je bent helemaal safe

Gelukkig! Dankjewel! Nog één vraagje, ik heb mijn internetbankieren app er ook afgehaald, wanneer is het verstandig om deze er weer op te zetten?

Reputatie 6
Badge +9

Dat kan gewoon nu

Dat kan gewoon nu

Oké, dankjewel! Hoe weet u dit eigenlijk allemaal? :blush:  Ik heb hier dus totaal geen verstand van. Vind het wel echt fijn dat iedereen je helpt! Oprecht dankbaar voor! 

Reputatie 6

Dit is een normaal Nederlands mobiel nummer

Dankjewel voor je bericht! 

Ik twijfelde erover, omdat er Nederland bij stond en wat ik dacht is dat als hackers je bellen dat het meestal een buitenlands nummer is. Maar toch op een of andere m

kreeg ik het gevoel dat ik het niet helemaal vertrouwde. Ik heb het ook op internet opgezocht, maar ik kreeg allemaal gekke dingen er te staan. Toch blijf ik het dan gek vinden dat er niet gepraat werd.

Dit geeft mij weer wat meer rust om dit te lezen. Nogmaals bedankt!! 

Je hoeft helemaal niet gehackt te zijn. Het kan het gevolg zijn van bijvoorbeeld broekzakbellen.

Dit is een normaal Nederlands mobiel nummer

Dankjewel voor je bericht! 

Ik twijfelde erover, omdat er Nederland bij stond en wat ik dacht is dat als hackers je bellen dat het meestal een buitenlands nummer is. Maar toch op een of andere m

kreeg ik het gevoel dat ik het niet helemaal vertrouwde. Ik heb het ook op internet opgezocht, maar ik kreeg allemaal gekke dingen er te staan. Toch blijf ik het dan gek vinden dat er niet gepraat werd.

Dit geeft mij weer wat meer rust om dit te lezen. Nogmaals bedankt!! 

Je hoeft helemaal niet gehackt te zijn. Het kan het gevolg zijn van bijvoorbeeld broekzakbellen.

Dankjewel voor je bericht! Op die manier heb ik er nog niet naar gekeken. De beschrijving van broekzakbellen lijkt wel erg op wat ik hoorde aan de telefoon. Hoe weet je dan of je gehackt bent eigenlijk?

Reputatie 6

Lees deze informatie maar even door. Als je het niet helemaal vertrouwd kun je een virusscanner, bijvoorbeeld Avast en Malwarebytes ook even laten scannen. En vooral bij voorkeur apps uit betrouwbare bron downloaden, gebruik wat tussen de oren zit.

Reputatie 4
Badge +4

Je kunt niet gehackt worden door het beantwoorden van een normale voice call.

Je kunt niet gehackt worden door het beantwoorden van een normale voice call.

Dat doen ze meestal toch? Dan zeggen ze toch expres niks om je gegevens binnen te komen.  Of is het alleen bij als je ze terugbelt? 

Lees deze informatie maar even door. Als je het niet helemaal vertrouwd kun je een virusscanner, bijvoorbeeld Avast en Malwarebytes ook even laten scannen. En vooral bij voorkeur apps uit betrouwbare bron downloaden, gebruik wat tussen de oren zit.

Dankjewel!! Handig die apps!!

Reputatie 4
Badge +4

Je kunt niet gehackt worden door het beantwoorden van een normale voice call.

Dat doen ze meestal toch? Dan zeggen ze toch expres niks om je gegevens binnen te komen.  Of is het alleen bij als je ze terugbelt? 

Je geeft zelf antwoord op je vraag ;)

Reageer