Alles over je simkaart
Recent actief
[Update 23 maart 2022]Op dit moment bieden we bij Simpel nog geen eSIM aan en er zijn op dit moment geen concrete plannen om dit (op korte termijn) te implementeren. Mocht hierin iets veranderen, dan delen we het direct op onze Community!eSIM is een afkorting van ‘embedded SIM’, en is in het leven geroepen om als opvolger te dienen voor de wereldwijd gebruikte plastic simkaart. Een eSIM doet in feite hetzelfde, maar zit ingebouwd in je telefoon. De eSIM bevat alle gegevens die je toestel nodig heeft om verbinding te maken met een netwerk.
mijn telefoon doet het al een paar dagen niet. Ik kan niet bellen en heb geen internet. wat moet ik hier aan doen
Sim card is kapot. Hoe krijg een nieuwe en welke past bij mijn abonnement? Dat zie ik nergens op de factuur. Hou ik mijn nr met een nieuwe card?
Ik kan sinds gisteren ochtend niet meer bellen en heb geen internet. Alleen R
mijn huidige simkaart is zwaar beschadig door een ongeval (werkt niet meer bij een andere mobiel (LG), kan ik een nieuwe simkaart krijgen , (tegen betaling) met nummer behoud ( 06 14021605 )?
Krijgt Simpel ook een keer een eSIM?
Goedemiddag Simpel,Vandaag heb ik twee keer contact gehad met jullie klantenservice. Eerste keer werd de verbinding verbroken omdat mijn vraag ingewikkeld was en de tweede keer is de medewerker onvriendelijk en deed betuttelend over mijn klacht. Na meerdere keren mijn klacht te melden wordt er niet serieus met mijn verzoeken omgegaan. Kortom: erg onprofessioneel die call center van jullie.
Ik heb een Samsung A8. Ik wil er een andere SIM-kaart in doen. Deze is geblokkeerd met een PUK-code.Ik voer de PUK-code in, maak een nieuwe PIN-code aan, herhaal deze PIN-code en dan gaat het mis. De telefoon gaat niet “open”, maar vraagt weer om een PUK-code.Di heb ik al drie keer gedaan, steeds zelfde resultaat.Ik kan geen *** intypen. Wat moet ik doen?
Ik ben inmiddels al 3 a 4 weken in contact met klantenservice van Simpel om volgend probleem op te lossen, namelijk; sinds 3 a 4 weken heb ik zeer minimaal tot geen bereik meer, ook kan ik totaal niet bellen, melding geen netwerk krijg ik dan. Simpel gebeld met dit probleem en kreeg te horen dat ik een aantal handelingen moest uitvoeren zoals telefoon opnieuw opstarten, de instellingen veranderen, sim in andere telefoon etc. Gedaan werkte niet, vervolgens weer teruggebeld zo'n beetje weer dezelfde handelingen uit moeten voeren en vervolgens moest er een nieuwe simkaart komen, uiteraard op mijn kosten, ook daarbij geen oplossing want probleem doet zich nog steeds voor! Vervolgens afgelopen maandag bijna uur met klantenservice aan telefoon gezeten, wederom allerlei handelingen uit moeten voeren inclusief weer simkaart in andere telefoon etc maar wederom niets. Belofte dat ik binnen 5 werkdagen werkdagen zou worden teruggebeld want het zou doorgezet worden naar technische dienst! Helaas v
Dag allemaal, Volgende week ga ik naar Montenegro, dit land valt in zone 2 en hier werkt mijn databundel dus niet. Ik vroeg mij af of ik naast mijn eigen Simpel simkaart ook een buitenlandse e-sim met alleen data kan gebruiken op mijn telefoon zonder enig probleem?
Beste Simpel,Ik heb meerdere malen met jullie contact gehad via de telefoon en beide keren was het verschrikkelijk, klantonvriendelijk en ben ik brutaal te woord gestaan. Ik probeer voor mijn moeder haar abonnement problemen met jullie op te lossen en ik kom via jullie klantenservice geen stap verder. Het volgende probleem: mijn moeder heeft al jaren een abonnement bij jullie, zij kan de laatste tijd niet meer door ons gebeld worden. We zijn naar een gespecialiseerde telefoonwinkel geweest en daar gaven ze aan dat het aan de simkaart ligt. Met simpel hierover contact gehad, daar het advies gekregen om bepaalde handelingen te verrichten en als het niet werkt we terug moeten bellen voor een oplossing. Dit gedaan, tevergeefs. Mijn moeder is in de tussentijd nog steeds niet bereikbaar, wat erg onprettig is omdat zij alleen en ver van ons woont. Nog een keer gebeld naar jullie klantenservice daarbij werd weer gezegd dat ze niks konden doen en we een nieuwe simkaart moeten bestellen op eigen
Telefoon: Samsung Galaxy M31, abinnement bij Simpel (sinds 2015!)SIM kaart heeft altijd goed gewerkt, maar ik vermoed nu een defect.Telefonisch ben ik vaak onbereikbaar, terwijl de gesprekken wel in de “recent” lijst staan. Ook uitgaande gesprekken lukken niet.Herstarten van de telefoon werkt (tijdelijk). Ik kan er geen lijn in ontdekken. Soms werkt hij dagenlang goed, dan weer moet ik een paar keer per dag herstarten.Lastig, want ik ben nu heel vaak 1233 aan het bellen, alleen om te kijken of hij het nog doet!Wat kan hier mis zijn? SIM kaart? Of iets anders?
Hoi, Ik heb een eSim bij een andere provider en wil overstappen naar Simpel.Kan dit en kan ik mijn eSim behouden? Mvg, Hans
Het is maart 2024. Dit topic begint intussen een baard te krijgen, maar in mijn huishouden hebben we 4x een simpel abonnement, en 3 hiervan hebben vanwege de nieuwe telefoon dual-sim opties een e-sim nodig.Ik voel me gedwongen om weg te gaan bij simpel, simpelweg omdat e-sim niet als optie wordt gegeven. Simyo (een andere budget provider) kan dit wel, evenals de “grote broer” van simpel T-mobile (tegenwoordig Odido geloof ik)Is dit nu echt zo moeilijk? anno 2024 is het toch geen nieuwe technologie meer?
Ik ben het overzicht even kwijt. Is het nog steeds niet mogelijk om eSim aan te vragen bij Simpel? En klopt het dat ik er in de Faq en andere officiele communicatie niets over terug kan vinden? Is het wellicht mogelijk om icm de tariefsverhoging en het niet bieden van hedendaagse functionaliteit het contract zonder extra kosten te beeindigen? Het komt me eerlijk gezegd behoorlijk mijn neus uit en dan druk ik me zachtjes en netjes uit tov wat er in mijn hoofd rondgaat.
Ik kan op mijn simkaart geen nieuw telefoonnummer toevoegen bij mijn contacten omdat er op een vreemde manier meer dan honderd keer hetzelfde nummer op staat die ik met geen mogelijkheid verwijderd krijg. Ene “Essent Ed” Een keer met een lila icoontje en de rest met een geel icoontje. Geen idee hoe dat in mijn lijst is gekomen, maar nog erger hoe krijg ik dit eraf?
Als ik nu een simonly abonnement bestel, wanneer heb ik dat dan in huis?
Iedere maand zeggen jullie het zelfde mbt de e-sim. Nu zijn we wederom 2 maanden verder gezien de vorige vraag, dus graag een antwoord waar we wat mee kunnen.Wanneer kom Simpel onderhand met de e-sim?Ik mag bijna mijn contract verlengen, maar dit hangt echt af van de e-sim.
pincode doet het niet vier keer nul
Ik heb een iPhone 15 en een eerder afgesloten Simpel abonnement, zonder esim. Hoe los ik dit op?
Ik heb mijn sim card kwijtgeraakt in het buitenland. Ik wil het laten blokkeren.
Ik heb een nieuwe simkaart gekregen, en op mijn account staat: activeer je simkaart. Vul de de laatste 4 nummers van je simkaartnummer in..Maar dan staat er : de laatste 4 nummers komen niet overeen met het nummer. Ik heb het nu 5x geprobeerd. Ik weet nu even niet meer wat ik nu moet doen.