Beantwoord

Ik wil oproepen naar het buitenland niet blokkeren

  • 16 June 2019
  • 3 reacties
  • 1278 Bekeken

Hallo,

Ik kan met mijn Sony Xperia Z3 wel bellen naar nederlandse nummers, maar wanneer ik een Belgisch nummer probeer blokkeert de telefoon de oproep voordat hij overgaat. In de instellingen voor oproepen blokkeren vind ik het volgende: Alles uitgaand: uitgeschakeld - Uitgaand internationaal: uitgeschakeld - Uitgaande internationale roaming: ingeschakeld - inkomende internationale roaming: uitgeschakeld. Nu heb ik geprobeerd om uitgaand internationaal eens in te schakelen of alle instellingen voor oproep blokkeren uit te schakelen, maar dan word er om een wachtwoord gevraagd. Ik heb als wachtwoord hetzelfde ingevoerd als het wachtwoord voor mijn SIM-kaart, omdat ik anders niet zou weten wat dit wachtwoord zou moeten zijn, maar als ik dit wachtwoord (of welk wachtwoord dan ook) invoer krijg ik de melding: 'Fout met oproepinstellingen; onverwachte reactie van netwerk'.

Kan iemand mij vertellen wat het probleem is en hoe ik te weten kom wat het juiste wachtwoord is om deze instellingen aan te passen?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Alexandra 17 June 2019, 13:42

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Badge +8
Hoi HPD!

Welkom op de Community! 🏵️
Ik heb even gekeken op de toestelhulp, maar kan voor het buitenland niet heel specifiek een instelling vinden. Ik adviseer je daarom om via je persoonlijke Mijn Simpel pagina te controleren of je Plafond is ingesteld. Als je Plafond is ingesteld ter hoogte van je abonnement dan kan je geen kosten maken. Bellen naar het buitenland vanuit Nederland valt buiten je bundel, dat word dan dus direct geblokkeerd. Succes!

Groetjes, Alexandra
Badge

Alexandra hallo, ik ben ook een Simpel klant en heb hetzelfde probleem als boven genoemd. Als naar het buitenland bellen buiten de bundel valt wat moet ik dan doen om toch naar zone 1 landen kan bellen?

Reputatie 4
Badge +8

Goedemiddag @Math 48,

Indien je wenst uit te bellen naar het buitenland kan je daar de specifieke instellingen voor controleren in Mijn Simpel en op je toestel. Tevens raad ik je aan om het advies van mijn collega hierboven op te volgen en het Plafond te controleren mits je die hebt ingesteld. Mocht je hierna nog altijd niet uit kunnen bellen naar het buitenland dan raad ik je aan om contact met onze klantenservice op te nemen.

Groetjes,

Phil

Reageer