Beantwoord

geen service Frankrijk


ik ben momenteel in Frankrijk en ik krijg geen service op een iphone 12, zowel als ik de telefoon op automatische netwerk selectie zet als handmatig.

simpel servicedesk gebeld: daar lijkt alles goed ingesteld

apple support gebeld: geen problemen gevonden met de telefoon.

wanneer ik mijn sim in een ander toestel doe, heb ik wel service.

 

het enige wat me opvalt is dat ik op mijn toestel het volgende zie: 

algemeen - info - netwerk: niet beschikbaar

wanneer ik het netwerk selecteer krijg ik:

telefoon niet toegestaan

 

het lijkt erop dat mijn toestel in Frankrijk niet geauthoriseerd is.

 

is dat mogelijk en hoe is dat op te lossen?

icon

Beste antwoord door Janine 26 July 2022, 12:36

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 3
Badge +8

Hi @bvdputten,

 

Wat vervelend dat je problemen ervaart in het buitenland! 

 

Je geeft aan dat de simkaart wel werkt wanneer je deze in een ander toestel plaatst. Het sluit daarmee problemen aan de simkaart of ons netwerk uit. 

Mijn aanraden is om het toestel opnieuw op te starten of toch misschien het terugzetten naar de fabrieksinstellingen (let op: je verwijderd hiermee alle inhoud van het toestel). Mogelijk is dat de oplossing voor het probleem! 

 

Groet, Charlie

Simpel

Ik heb alles al geprobeerd:

  • telefoon uit en aangezet
  • netwerkinstellingen hersteld
  • handmatig netwerk geselecteerd
  • handmatig verschillende apn’s geprobeerd
  • Apple analytics op de telefoon laten uitvoeren. Geen problemen gevonden
  • telefoon middels itunes opnieuw geinstalleerd ( firmware + ios 15. )

het enige wat overblijft is dat mijn telefoon niet op het Franse netwerk wordt toegelaten:

algemeen - info - netwerk: niet beschikbaar

wanneer ik het netwerk selecteer krijg ik:

telefoon niet toegestaan

 

gisteren telefonisch contact met de servicedesk van simple gehad. Verschillende stappen met de medewerker doorlopen, zonder resultaat. Uiteindelijk zou ze een collega vragen en werd ik in de wacht gezet. Helaas werd de verbinding toen verbroken. 
 

De medewerker heeft niet geprobeerd opnieuw contact met mij op te nemen 😡

 

graag onderzoek uitvoeren, waarom mijn telefoon niet wordt toegelaten op het Franse netwerk…..

Hoi,

hier helaas een vrijwel identieke situatie. Heb trouwens een iPhone 12 mini. Een paar maanden geleden in Frankrijk geen service. Al het bovenstaande uitgeprobeerd maar helaas hielp niets. Het gekke was dat ik België geen problemen had. Uit nader onderzoek dat door simpel is uitgevoerd toen, bleek niet van een probleem op netwerkniveau. In Nederland weer contact opgenomen met de klantenservice en kreeg een vrij standaard reactie (uitproberen handmatig selecteren netwerk). Nu weer in Frankrijk en heb dus weer hetzelfde probleem. Om mezelf ergernis te besparen, had ik een oude iPhone 7 meegenomen waarmee ik overigens goed bereik heb. Hoop dat jij meer duidelijkheid kan krijgen.

Reputatie 3
Badge +8

Hi @bvdputten en @DennisK,

 

Vervelend dat er tot op heden nog geen oplossing voor de problemen is gevonden! 

 

Het is niet de bedoeling dat je wordt opgehangen en vervolgens niet wordt teruggebeld, excuses daarvoor! Geven beide netwerken (Bouygues en Orange) de problemen?

En is er al geprobeerd het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen? 

 

@DennisK Ik vraag me af of je jouw simkaart van Simpel in het oude toestel plaatst of dat dit een andere simkaart betreft. Kun je dit aangeven?

 

Groet, Charlie

Simpel

Alle netwerken geven geen service.

ik heb alles al geprobeerd. Ook samen met medewerkers van simpel. Ook Apple heeft mijn telefoon al nagekeken en opnieuw geïnstalleerd. Niets werkt.

ik denk dat het probleem ligt in het feit dat mijn toestel geblokt op de franse netwerken. Vandaar de melding: telefoon niet toegestaan.

Misschien kan T-mobile in logfiles terug vinden waarom mijn telefoon geblokkeerd wordt?

 

@Charlie dit is dezelfde simkaart. Werkt zonder problemen in de andere iPhone.

Reputatie 2
Badge +7

Hi @DennisK en @bvdputten ,

Dat maakt het wel lastig zeg!

Beide simkaarten werken in andere toestellen begrijp ik. Hierbij lijkt het wellicht te gaan om een probleem met de IPhone 12 series, beide gebruiken jullie een uit deze serie. Bij het geval dat de simkaart wel in een ander toestel werkt, kunnen wij in principe niets oplossen omdat in wezen de simkaart wel werkzaam is en alle functies werken. 

Het is niet mogelijk logfiles op te vragen bij T-Mobile. 

Als ik het me goed herinner hebben wij ook contact gehad via Whatsapp @bvdputten. Ik wil je vragen ons via daar opnieuw te berichten. Graag zetten we het probleem alsnog door naar onze technische afdeling. Hierbij hebben we wel specifieke voorbeelden nodig. Mijn collega zal je hierover inlichten.

Dit geldt ook voor jou @DennisK , mits jouw toestel ook nagekeken is door Apple en volledig up-to-date is betreft de software.

Ik hoop dat we het samen kunnen oplossen!

Groetjes, Janine

Simpel

Hoi. Ik ervaar momenteel hetzelfde probleem met een iPhone 12 mini. Is hier al een oplossing voor?

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Paulllio,

 

Voor jou adviseer ik eigenlijk hetzelfde als hierboven: neem even contact met ons op, zodat we een aantal stappen kunnen doorlopen met je.

 

Groet, Charlie

Simpel

 

Ik heb contact opgenomen maar krijg de reactie dat het aan het toestel ligt. Vorig jaar functioneerde het allemaal prima. Zelfde toestel zelfde simkaart… klantenservice helpt me niet echt verder. Lijkt alsof mijn toestel geblokkeerd wordt op het Franse netwerk. In België en Luxemburg functioneerde het allemaal prima…

Simkaart van mijn dochter functioneert prima in mijn telefoon. Zij gebruikt een prepaid kaart van AH mobiel. 

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Paulllio,

 

Wanneer jouw simkaart wel in een ander toestel werkt, maar niet in jouw eigen toestel, ligt het aan (een instelling van) het toestel. Daar kan Simpel jammer genoeg niet verder bij helpen..

 

Groet, Charlie

Simpel

Suggestie voor een instelling van het toestel dan? Functioneerde vorig jaar prima. Zelfde toestel/simkaart/regio

Blijkbaar zijn er meer mensen met hetzelfde probleem en ik vraag me af hoe zij dit opgelost hebben…

Reputatie 6

Wat gebeurt er als je een plaatselijke simkaart in de telefoon doet @Paulllio ?

Helaas geen Franse simkaart voorhanden. 

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Paulllio ,

Erg vervelend dat jullie nog steeds met het probleem kampen!

Bij Apple zelf heb ik hier ook nog geen informatie over teruggevonden. Wellicht kan je hen hierover benaderen. Als dit toestel vorig jaar wel goed heeft gewerkt, is het waarschijnlijk dat het probleem veroorzaakt wordt door een fout in Software na een Software-update bijvoorbeeld. Een soortgelijk probleem zagen we eerder dit jaar bij Samsung S8 toestellen.

Ik hoop dat jullie reis desondanks prettig is! (verlopen)

Groetjes,

Janine

Simpel

Hallo,

Is hier een oplossing voor? Ik heb hetzelfde probleem, en lijkt in iphone te zitten. Simkaart in ander iphone werkt wel..

 

 

Reputatie 1
Badge +8

Hi @Morice Morice 

 

Goed dat je het even navraagt! 

 

Er is nog geen duidelijke oplossing bekend vanuit Apple. Wel kan je proberen Bellen via 4G of VoLTE uit te zetten in het toestel. Vaak verhelpt dit de problemen, vooral in het buitenland. Mocht het niet werken op deze manier, kan je altijd contact opnemen, dan kijken we graag even met je mee.

 

Een hele fijne dag verder!

 

Groet, Damien
Gerrit

Reageer