Beantwoord

Abonnement

  • 3 January 2024
  • 2 reacties
  • 110 Bekeken

Badge

Ik mag verlengen betaal nu 11,48 terwijl als ik verleng weer 10 euro betaal wanneer moet ik weer meer betalen. Ton

icon

Beste antwoord door Noor 4 January 2024, 10:59

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 1

Is het weer zo ver of ben ik de enige met abonnementsverhoging?

Zie op de volgende factuur €11:48 terwijl ik een contract heb getekend voor €10 lekker simpel wat is er nu weer de reden?

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Ton Munnik en @Laziz Abarchan

Goed dat jullie het navragen. Het nieuwe jaar is natuurlijk begonnen en dat houdt in dat enkele te maken zullen krijgen met een inflatie correctie. 

De verhoging heeft te maken met de 5,7% inflatiecorrectie welke in januari is toegepast. Abonnementen die zijn afgesloten of verlengt tussen januari 2022 en oktober 2023, hebben hiermee te maken. Hier heb je bericht over ontvangen in de factuuraankondiging van december en januari. Dit is de tweede keer dat wij dit hebben toegepast, eerder hebben wij er altijd voor gekozen dit niet door te berekenen, waar andere providers dit wel al jaren berekenen. Daarom snap ik dat dit als verrassing kan komen! 

Dus stel je gaat nu weer verlengen, dan zal je per januari volgend jaar weer te maken met een prijsverhoging. Verleng je pas na oktober? Dan zal je per januari 2026 te maken krijgen met een inflatiecorrectie. Nieuwe klanten krijgen de inflatiecorrectie met volgende lichting in 2025 ook doorgevoerd. Dat komt doordat inflatie achteraf wordt berekend. Meer lezen hierover? Neem een kijkje op Simpel.nl/inflatiecorrectie

Ik wens jullie een fijne dag! 

Groetjes, Noor 
Simpel

Reageer