Skip to main content
Beantwoord

Communicatiebedrijf wat slecht communiceert

  • 7 april 2025
  • 1 reactie
  • 22 Bekeken

Archie Cramer

Waarom blijven jullie facturen en herinneringen sturen naar mij en mijn vrouw, terwijl het abonnement van beide per 5 maart jl is beƫindigd en door jullie is bevestigd! Zelfs na mijn telefonische klacht blijft het doorgaan: stop hiermee! Ik ga mijn rechtsbijstand inschakelen!

Beste antwoord door Chantal L.S.

Goedemiddag ā€‹@Archie Cramer en ik help je graag verder met de onderstaande uitleg.

Als een abonnement is beƫindigd, kan het zijn dat het systeem nog een factuur opmaakt en er zijn drie situaties:

1. De beĆ«indiging valt halverwege de bundelperiode op de betreffende factuur en de factuur is gedeeltelijk terecht. Mocht er een Plafond aangestaan hebben, dan moet er rekening mee gehouden worden dat het Plafond achteraf in rekening wordt gebracht.

2. De beĆ«indiging is voltooid ā€˜na de bundelperiode op de betreffende factuurā€™ en dit betekent dat de factuur terecht is, het abonnement was namelijk nog actief.

3. De beĆ«indiging is voltooid ā€˜voor de bundelperiode op de betreffende factuurā€™ en dit betekent dat de factuur onterecht is, het abonnement was dan niet meer actief. 

Ongeacht de situatie: zodra een klant een bedrag terugboekt of de automatische incasso mislukt, dan zal de factuur weer open komen te staan en het systeem start een betaalachterstandproces met de bijbehorende aanmaningen. 

 

Via het forum kan ik niet met je meekijken in het systeem en stel dat er sprake is van situatie 3. Ik begrijp dat je al contact hebt opgenomen en mijn collega zal dan een correctie in het systeem zetten, dat je de factuur uiteraard niet hoeft te betalen. Alleen het systeem ziet dat de factuur open blijft staan en het zal geautomatiseerde berichten versturen. De berichten die al klaar stonden, kunnen wij niet tegenhouden. Deze berichten mag je dan ook als niet verzonden beschouwen.

Het systeem zal het proces afronden, nadat de correctie is verwerkt. Het kan dus zijn dat er in de tussentijd nog geautomatiseerde aanmaningen worden verstuurd door het systeem, mijn excuses voor het ongemak!

 

Fijne en zonnige middag verder gewenst! 

Groet, Chantal
Simpel
 

Bekijk origineel

Forum|alt.badge.img+6

Goedemiddag ā€‹@Archie Cramer en ik help je graag verder met de onderstaande uitleg.

Als een abonnement is beƫindigd, kan het zijn dat het systeem nog een factuur opmaakt en er zijn drie situaties:

1. De beĆ«indiging valt halverwege de bundelperiode op de betreffende factuur en de factuur is gedeeltelijk terecht. Mocht er een Plafond aangestaan hebben, dan moet er rekening mee gehouden worden dat het Plafond achteraf in rekening wordt gebracht.

2. De beĆ«indiging is voltooid ā€˜na de bundelperiode op de betreffende factuurā€™ en dit betekent dat de factuur terecht is, het abonnement was namelijk nog actief.

3. De beĆ«indiging is voltooid ā€˜voor de bundelperiode op de betreffende factuurā€™ en dit betekent dat de factuur onterecht is, het abonnement was dan niet meer actief. 

Ongeacht de situatie: zodra een klant een bedrag terugboekt of de automatische incasso mislukt, dan zal de factuur weer open komen te staan en het systeem start een betaalachterstandproces met de bijbehorende aanmaningen. 

 

Via het forum kan ik niet met je meekijken in het systeem en stel dat er sprake is van situatie 3. Ik begrijp dat je al contact hebt opgenomen en mijn collega zal dan een correctie in het systeem zetten, dat je de factuur uiteraard niet hoeft te betalen. Alleen het systeem ziet dat de factuur open blijft staan en het zal geautomatiseerde berichten versturen. De berichten die al klaar stonden, kunnen wij niet tegenhouden. Deze berichten mag je dan ook als niet verzonden beschouwen.

Het systeem zal het proces afronden, nadat de correctie is verwerkt. Het kan dus zijn dat er in de tussentijd nog geautomatiseerde aanmaningen worden verstuurd door het systeem, mijn excuses voor het ongemak!

 

Fijne en zonnige middag verder gewenst! 

Groet, Chantal
Simpel