onverklaarbaar hoog data verbruik

• 12 November 2023
  • 2 reacties
  • 55 Bekeken

Gisteren kreeg ik ineens een melding dat mijn volledige data verbruikt is, was thuis en volledig op de wifi en heb mijn telefoon alleen gebruikt om een paar appjes te versturen!! 5000mb in 1 dag!!! Ben al jaren klant bij Simpel en heb dit nog nooit meegemaakt. Graag ontvang ik mijn volledige specificatie waar alles op staat. En niks wegens privacy mogen we dat niet delen…. Het gaat om mijn eigen abonnement dus dit is waar we recht op hebben bij Simpel als klant ! Verklaar het maar…. Mijn telefoon verklaart wat anders…. Dus….

Zonder verklaring gaan we het abonnement vroegtijdig beëindigen en daar gaan jullie dan zeker geen kosten voor verrekenen!!!!!!
Graag ontvang ik morgen een belletje vanuit Simpel hoe we dit op gaan lossen. Een mail waarin staat als u €40,- aanbetaalt op uw volgende factuur dan heffen we de blokkering op. Wat een bullshit 😡😡😡 Weet je wat het mooiste is, na een vermelding op mijn Facebook zie ik dat talloze mensen hier de dupe van zijn! Dus we zijn niet de enige hier…… 

2 reacties

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Tamara V Dalen

Super vervelend om te lezen dat je buitenbundel kosten hebt gemaakt. 

Vanwege privacy regelingen (AVG privacy wet) is het voor ons niet mogelijk om exact in te zien waar je MB's aan verbruikt zijn. Dit is wettelijk niet toegestaan, het is dan ook niet mogelijk om je een andere specificatie te geven dan hetgeen wat er nu beschikbaar staat in jouw Mijn Simpel pagina. Ook al geef je hier een akkoord voor, wij mogen dit van de wet niet doen of inzien. Doen wij dit wel voor al onze klanten? Dan krijgen wij te maken met boetes, dit is voor niemand fijn. 

Ik raad je aan om de instellingen van je telefoon te controleren. Wellicht dat je daar terug kan zien welke app(s) er qua verbruik uitspringt. Je kan ook apps zoals datatracker/datamanager downloaden om hier mee zicht in te krijgen. Je kan ook nakijken of wifi-assistentie/snelle netwerkwissel aanstaat op je toestel. Als dit het geval is, kan er gebruik worden gemaakt van je mobiele data wanneer je wifi verbinding zwak is/ wegvalt en of standby staat. Controleer dan ook even en of zowel jouw WiFi en mobiel internet beiden aan staat. Zo, ja dan kan dit met elkaar overschakelen. Wil je dit voorkomen? Schakel dan een van de verbindingen uit. 

Een abonnement vroegtijdig beëindigen is enkel mogelijk in gevallen waarbij wij jou geen netwerk kunnen leveren en dit niet binnen een korte termijn kunnen oplossen. Bij het afsluiten van het abonnement ben je echter wel akkoord gegaan met al onze voorwaarden, waaronder dus ook de tarieven voor het gebruik van het internet buiten de bundel. Elke klant die een abonnement bij ons heeft gaat hier akkoord mee. Ben je het vooralsnog niet mee eens en wil je per direct weg? Dan is dat uiteraard jammer, maar die keuze ligt natuurlijk bij jou. Echter, zien wij dit als geen geldige reden om het abonnement kosteloos te beëindigen. Je kan het abonnement opzeggen door een afkoopsom aan te vragen bij jouw nieuwe gewenste provider. Wel raad ik je graag aan om je instellingen te controleren. Indien je jouw instellingen niet controleert dan kan dit probleem ook bij een andere provider voorkomen. 

Ik wens je desondanks de situatie een fijne dag. 

Groet, Noor 
Simpel

@Tamara V Dalen 

Hier nog iemand!

Afgelopen zaterdag in 39 minuten opeens 50 euro boven m'n bundel gegaan. 1 keer waarschuwing voor 80% bundel, de waarschuwing voor 100% er direct achteraan. Er zijn nu 4 topics hierover met vele ‘slachtoffers’. Via de klantenservice app (nou ja service...) krijg ik alleen standaard antwoorden en dat ik de voorwaarden maar moet lezen. NIET ACCEPTABEL

Reageer