Beantwoord

Mijn Gb vliegen de deur uit

  • 19 September 2020
  • 5 reacties
  • 555 Bekeken

Soms koop ik een MB aanvuller van 1000 MB, als we op vakantie zijn en routes zoeken of winkels of wetenswaardigheden over het gebied waar we zijn.

Nu zijn we in onze caravan. We zijn donderdag 10 september aangekomen. Gebruik ik mijn mobieltje meer dan anders? Blijkbaar, ik moest een MB aanvuller bij kopen, en weer een en weer een en ook die laatste is al bijna op. Dat zijn, buiten mijn 2 Gb, al 3 Gb er bij!

Gisteravond ging ik slapen en schreef op: nog 347 Mb. Vanochtend waren er nog maar 27 Mb over. Ik heb 6 minuten met de sterrenhemelapp naar Mars gekeken. Kost dat 300 Mb? En terwijl ik naar Simpel kijk is het: 16 Mb, 4Mb, en uit dat ding.

Vandaag mijn laatste 1000 Mb bij gekocht. Adres caravanzaak opgezocht en foto's van caravan gemaakt. 510 Mb over. Half uur op fb, 207 Mb over. Dus een half uur fb is 300 Mb. Maar ik weet dat bv een uur youtube filmpjes uploaden 130 Mb kost. Dus hoe kan een half uur fb kijken dan 300 Mb zijn?

Ik heb alles uitgezet wat er uitgezet kan worden op mijn Huawei, ik krijg geen melding meer, ook de Covid app is uit. Waar gaan mijn Mb's heen? 3 Gb extra in een paar dagen terwijl ik niet meer doe dan anders is niet normaal. 

Dus: ik wil graag in overleg met Simpel hoe dit kan, wat is hun telefoonnummer en iemand enig idee hoe dit komt? Want dit is echt te gek.

 

icon

Beste antwoord door Sanne 21 September 2020, 11:32

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Badge +7

Hoi!

Ik kan mij voorstellen dat zulk verbruik even schrikken is. Je kan in jouw Huawei inzien waar je internet naartoe gaat. Dit vind je hier:

  1. Ga naar “instellingen” > “mobiel netwerk”
  2. Kies voor “dataverbruik”. Je krijgt hier het dataverbruik van de hele maand te zien.
  3. Scroll iets naar beneden, hier vind je welke app hoeveel MB heeft gebruikt.

Groet, Sanne

Dank je, ik heb al ontdekt dat zowel facebook als outlook email heel veel mb's pakten. Waarom email het deed weet ik nog altijd niet, vooral omdat ik geen email binnenkrijg op mijn telefoon. Raar en blijft raar. Maar dankzij die manager houd ik het nu helemaal bij. Dank jullie wel!

Reputatie 6

@MaartjeO

Goed dat je gevonden hebt waar het grote datagebruik vandaan komt. Maar alleen bijhouden is niet voldoende. Wat heb je gedaan om het datagebruik in het vervolg kleiner te maken? Dat je geen mails op je telefoon krijgt lijkt me sterk.

Ik ontvang @hotmail en @ziggo maar @casema komt sinds de 19e niet meer binnen. Gelukkig wel op mijn laptop. Nadat email dus 3 GB!!!! heeft verbruikt komt er dus geen nieuwe email meer binnen. Blijkbaar werd er iets geprobeerd en dat kostte die Mb's. Ik heb alle apps uitgezet, mobiele data uit en nu toch weer een bundel bijgekocht en open langzaam aan app voor app bij gebruik. De data manager geeft meer inzicht maar wat er met die @casema email is, geen idee……...Dank je Snowboard en groetjes

Normaal koop ik in een vakantieperiode misschien 1 bundel van 1000 Mb bij, dit is nu al mijn 4e bundel en we kwamen hier op donderdag 10 september aan!

Reputatie 6

Behalve mail noemde je ook Facebook. Ik zou daarvan de instellingen eens nalopen op datagebruik beperken. En verder zijn er 2 uitvoeringen voor op je telefoon. Ik zou voor Facebook en Messenger, ook al ben ik geen fan van FB,  de Lite variant gebruiken..

Reageer