Skip to main content
Beantwoord

Afspraak is hier geen afspraak

  • 6 februari 2025
  • 2 reacties
  • 52 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik vind die inflatie correctie die simpel toepast , een vreemde zaak  bij meerdere providers nagevraagd maar daar niet van toepassing.

Te lang hier klant geweest zeg einde van contract op en vertrek naar provider van -- een man een man een woord een woord--

Beste antwoord door R.V

Goedemiddag ​@Harm47 

Ik begrijp zeker dat je niet blij bent met de inflatiecorrectie, want hierdoor betaal je toch weer een paar cent meer per maand. Echter staat dit benoemd in de voorwaarden, waar we vanuit gaan dat je deze leest, voordat je hiermee akkoord gaat. Hierin staat benoemd dat Simpel ieder jaar in januari gemachtigd is om de inflatiecorrectie door te voeren. 

Elk jaar stijgen in Nederland de prijzen van producten en diensten. Daarmee stijgen ook de kosten voor Simpel. De reden dat de abonnementskosten hoger zijn geworden, is omdat er een inflatiecorrectie is toegepast. Simpel verhoogt in 2025 de abonnementskosten van een abonnement met 3,2%.  Dit percentage is gebaseerd op de jaarmutatie CPI (consumentenprijsindexcijfer) van het CBS over de maand juni van het jaar 2024. Je ziet de nieuwe prijs meteen op de factuur over de maand januari 2025.

De inflatiecorrectie is onderdeel van je contract. Tijdens het bestellen of verlengen van je abonnement, ga je akkoord met de Algemene Voorwaarden. In de Algemene Voorwaarden in artikel 16, staat dat Simpel jaarlijks gerechtigd is om een inflatiecorrectie toe te passen.

We hebben je twee keer op de hoogte gebracht over de inflatieverhoging: namelijk via de e-mail van de factuur van december 2024 en op de factuur van januari 2025. Voor meer informatie verwijs ik je naar onze speciale pagina over de inflatiecorrectie: https://www.simpel.nl/klantenservice/inflatiecorrectie.

 

Groet,

Renaat

Bekijk origineel

2 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator
  • 29 reacties
  • Antwoord
  • 6 februari 2025

Goedemiddag ​@Harm47 

Ik begrijp zeker dat je niet blij bent met de inflatiecorrectie, want hierdoor betaal je toch weer een paar cent meer per maand. Echter staat dit benoemd in de voorwaarden, waar we vanuit gaan dat je deze leest, voordat je hiermee akkoord gaat. Hierin staat benoemd dat Simpel ieder jaar in januari gemachtigd is om de inflatiecorrectie door te voeren. 

Elk jaar stijgen in Nederland de prijzen van producten en diensten. Daarmee stijgen ook de kosten voor Simpel. De reden dat de abonnementskosten hoger zijn geworden, is omdat er een inflatiecorrectie is toegepast. Simpel verhoogt in 2025 de abonnementskosten van een abonnement met 3,2%.  Dit percentage is gebaseerd op de jaarmutatie CPI (consumentenprijsindexcijfer) van het CBS over de maand juni van het jaar 2024. Je ziet de nieuwe prijs meteen op de factuur over de maand januari 2025.

De inflatiecorrectie is onderdeel van je contract. Tijdens het bestellen of verlengen van je abonnement, ga je akkoord met de Algemene Voorwaarden. In de Algemene Voorwaarden in artikel 16, staat dat Simpel jaarlijks gerechtigd is om een inflatiecorrectie toe te passen.

We hebben je twee keer op de hoogte gebracht over de inflatieverhoging: namelijk via de e-mail van de factuur van december 2024 en op de factuur van januari 2025. Voor meer informatie verwijs ik je naar onze speciale pagina over de inflatiecorrectie: https://www.simpel.nl/klantenservice/inflatiecorrectie.

 

Groet,

Renaat


  • Superster
  • 1238 reacties
  • 6 februari 2025
Harm47 schreef:

Ik vind die inflatie correctie die simpel toepast , een vreemde zaak  bij meerdere providers nagevraagd maar daar niet van toepassing.

Te lang hier klant geweest zeg einde van contract op en vertrek naar provider van -- een man een man een woord een woord--

Hi ​@Harm47 

Ik wil je graag opnieuw een goede raad geven. Lees je goed in in de algemene voorwaarden van een provider naar keuze. Veel providers hanteren net als Simpel een inflatiecorrectie. 


Reageer