Skip to main content
F.A.Q.

Biedt Simpel eSIM aan?


[Update 23 maart 2022]

Op dit moment bieden we bij Simpel nog geen eSIM aan en er zijn op dit moment geen concrete plannen om dit (op korte termijn) te implementeren. Mocht hierin iets veranderen, dan delen we het direct op onze Community!

eSIM is een afkorting van ‘embedded SIM’, en is in het leven geroepen om als opvolger te dienen voor de wereldwijd gebruikte plastic simkaart. Een eSIM doet in feite hetzelfde, maar zit ingebouwd in je telefoon. De eSIM bevat alle gegevens die je toestel nodig heeft om verbinding te maken met een netwerk.

23 reacties

Raoul Teeuwen

Dit FAQ-item lijkt van 2 jaar geleden; momenteel worden eSIMs door steeds meer aanbieders aangeboden. Kan Simpel een update geven over de plannen rond eSIM?


Phil
Simpel Medewerker
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 589 reacties
  • 30 augustus 2021
Raoul Teeuwen schreef:

Dit FAQ-item lijkt van 2 jaar geleden; momenteel worden eSIMs door steeds meer aanbieders aangeboden. Kan Simpel een update geven over de plannen rond eSIM?

Hi @Raoul Teeuwen,

Momenteel is daar nog niks concreets over bekend. Wanneer dat wel zo is, updaten we het topic!


  • Lezer
  • 1 reactie
  • 18 december 2021

Simpel loopt een beetje achter momenteel: zo’n Esim is nu een hot item, nu de nieuwste Apple watches al 4G hebben. En de andere grote merken komen ook al.
En ook als iemand een dual Sim op zijn telefoon zou willen die hij deelt met een huisgenoot. Simpel zou een voorbeeld kunnen nemen aan T mobile van wiens netwerk wordt gebruik gemaakt. De grote providers hebben het al. De kleintjes, ach ja… ze moeten straks wel mee.Is het een kwestie van geld… investeren? Je kunt wel wachten maar dan lopen de mensen weg!

 

 


Forum|alt.badge.img+1

Ik zou graag willen dat simpel het simpel maakt door ook e-sim aan te bieden!!!

Vanaf ruim 2 jaar geleden kun je alleen dezelfde antwoorden lezen:

“Simpel bied voorlopig geen e-sim aan, wanneer dat wel het geval wordt houden we onze klanten op de hoogte”

Ik denk dat er best veel klanten zijn die hier op zitten te wachten!

die 5 a 10 euro die T-Mobile rekent kunnen de klanten waarschijnlijk gestolen worden?

Graag een inhoudelijke reactie waarom het zolang moet duren

 

 


  • Helper
  • 10 reacties
  • 21 maart 2022

Ook ik zit te wachten op e-sim. Ik heb twee telefoonnummers. Mijn nieuwe telefoon (Iphone) ondersteunt dual-sim. In de telefoon kan één simkaart en als tweede heb ik dus een e-sim nodig.

Aangezien Simpel geen e-sim kan leveren heb ik dus de keus gemaakt om één van mijn nummers bij een andere provider onder te brengen. Ergens vind  ik dit wel jammer, Simpel bevalt prima.

Wat ik met bovenstaande naar Simpel toe duidelijk probeer te maken is dat er een categorie klanten is die gedwongen voor een andere provider moet kiezen. Lijkt mij alle reden om ook bij Simpel z.s.m. e-sim aan te gaan bieden. 


Forum|alt.badge.img+1

Ik heb en zakelijke telefoon gekregen (iphone SE 2020) en heb zelf een Iphone 6S. 

Beide moet ik eigenlijk altijd bij mij hebben, wat buitengewoon onhandig is….

Helemaal eens met je laatste zin!! Maar probeer hun daar maar eens van te overtuigen.

 

 


Forum|alt.badge.img+1

Misschien dat Simpel sneller actie onderneemt (want echt snel zijn ze niet, ze liften nog steeds mee op de uitslag van de consumentenbond oid uit 2020 waar ze inderdaad als beste uit de test kwamen.

Nu zijn er anderen beter.

Simyo bijvoorbeeld. Beter omdat die wel e-sim ondersteund??

Gemiste kans van Simpel


Ricardo0123

Mijn abonnement gaat binnenkort verlopen. Ik ga binnenkort ook overstappen omdat Simpel geen esim aanbieden kan. Jammer, maar mijn iphone ondersteund geen 2 simkaarten.  Ik wil mijn zakelijke en privenummer namelijk op een toestel gebruiken.  


Bennie Vaasen

Inmiddels weer een jaartje verder en is esim steeds meer een must. Wanneer kan Simpel dit aanbieden?


Bennie Vaasen

Of wellicht leggen jullie beter uit waarom jullie geen esim kunnen aanbieden?


Noor
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • 323 reacties
  • 9 februari 2023

Hi @Bennie Vaasen

 

Welkom op onze community! 

Het aanbieden van een e-sim zou betekenen dat wij onze tarieven en beleid zouden moeten aanpassen. Als klant zijnde zal je dan veel meer moeten gaan betalen gezien wij de kosten van jouw gekozen dienst(en) verwerken in jouw abonnementskosten. Je bent echter niet de enige hier vraag naar heeft echter is het niet bekend en of Simpel in de toekomst gebruik gaat maken van de e-sim. De e-sim wordt in de meeste gevallen enkel aangeboden bij de grotere providers zoals onze moederbedrijf T-Mobile. 

Groet, Noor
Simpel
 


Forum|alt.badge.img+1

De vraag die boven komt drijven is waarom er dan wel aanbieders zijn die wel esim aanbieden, OK niet van t-mobile, zonder extra kosten te rekenen.

T-Mobile laat de boel versloffen, het is immers al even niet meer het best geteste netwerk!

Voor Simpel kan dit gaan betekenen dat klanten (zoals ik) elders gaan shoppen

 


Janine
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 254 reacties
  • 13 februari 2023

Hey @Egeleijnse-simpel,

Dat is een logische vraag die boven komt drijven!

Omdat we een budgetprovider zijn, houden we onze prijzen laag door andere functies en diensten buiten de bundel te rekenen. Denk hierbij aan het rekenen van kosten voor bellen vanuit NL naar het buitenland, voor het gebruiken van internet buiten je bundel en voor de kosten van een simkaart. Zoals Noor aangaf zijn de providers die e-sim's bieden voornamelijk grotere aanbieders zoals onze grote zus T-Mobile. 

Ontzettend jammer dat dit je aan het denken zet om over te stappen. Wie weet dat we het tóch nog gaan aanbieden, onze klanten zijn de eerste die hier bericht over ontvangen.

Fijne dag!

Groetjes,

Janine 

Simpel


  • Lezer
  • 1 reactie
  • 20 februari 2023

Binnen mijn gezin belt iedereen met Simpel. Helaas is het niet hebben van e-sim voor mij een reden om nu als eerste te gaan verhuizen. Ik koop binnenkort een iPhone 14 Max Pro in de US en daar zit simpelweg geen houder meer in voor een fysieke e-Sim. Dit is een duidelijke trend. Inmiddels zijn er in NL wel degelijk budget aanbieders die een betaalbaar sim-only abonnement bieden met e-sim. Jammer dat Simpel dat niet aanbiedt.


  • Lezer
  • 1 reactie
  • 1 augustus 2023

Jammer dat er nogsteeds geen eSIM is voor belsimpel. Anno 23' hebben steeds meer mensen en smartwatch of ipad die we willen linken met de telefoon. En dit gaat dan niet. Overstappen heb ik eigenlijk geen zin want ik zit graag bij belsimpel, niets slechts over te zeggen. Hoop dat jullie in de toekomst wel een eSIM aanbieden en mee blijven gaan met de tijd.


Willem1978
  • Lezer
  • 1 reactie
  • 2 augustus 2023

Inmiddels 2x een iPhone 14 gekocht in de VS voor de kinderen, dus zonder fysieke sim kaart. Als ik het goed begrijp kan ik dus niet anders dan gaan overstappen naar Simyo? 

Beroerde service, wilde ik niet, maar nu dus geen keus. 


Noor
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • 323 reacties
  • 2 augustus 2023

Hoi @CelesteG139 en @Willem1978,

Welkom op onze Community. 

Ik kan me uiteraard voorstellen dat jullie liever niet overstappen maar helaas staat de e-sim momenteel niet op de planning om naar Simpel te komen. Indien wij de e-sim zouden introduceren zal dat technisch gezien heel wat met zich mee brengen, dit zal dan ook jammer genoeg betekenen dat wij de kosten hiervan moeten verwerken in onze abonnementsprijzen. Gezien wij een budget provider zijn hebben wij er bewust voor gekozen om het simpel te houden 😉. Wij kunnen de e-sim om deze reden dan ook niet aanbieden als de gewenste service. Mocht dit toch nog veranderen in de toekomst dan zijn onze klanten natuurlijk de eerste die het weten! 

Mocht je toch hetzelfde netwerk willen behouden die je bij ons gebruikt dan kan je een kijkje nemen bij  T-Mobile voor de e-sim mogelijkheden. 

Fijne dag. 

Groetjes, Noor 
Simpel

 


Jammer dat simpel geen e-sim aanbied ook al vragen klanten hier al jaren om. Het lijkt mij een technische handeling die niet al te veel om het lijf heeft.
De technische ontwikkelinegn gaan verder er zijn tegenwoordig telefoons die enkel e-sim gebruiken. Er bestaan zelfs horloges die de telefoon kunnen vervangen en nog veel meer. De ontwikkelingen gaan snel en de zo door simpel geliefde simkaart zou binnen no time achterhaald kunnen zijn. Mijn watch moet vervangen worden. Drie keer raden wat die nodig heeft.
Zoals een oud spreekwoord zegt, Stilstand is achteruitgang.

 


Damien
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 135 reacties
  • 25 augustus 2023

Hi @Hans_Jeucken 

 

Welkom op ons forum! 

 

Zie hierboven de reactie van mijn collega's. We bieden helaas niet die optie om e-sim aan te vragen, noch gaan we die in de nabije toekomst bieden. Aangezien we een budgetprovider zijn, zullen we altijd wat later zijn met nieuwe ontwikkelingen dan grotere providers zoals T-Mobile of KPN. Mijn excuses voor het ongemak.

 

Een fijne dag verder!

 

Groet, Damien
Simpel


Cees1961
  • Lezer
  • 1 reactie
  • 25 augustus 2023

Inmiddels biedt ook Simyo van KPN esim. Voor praktisch dezelfde prijs als Simpel. Er lopen mensen weg vanwege het gebrek aan esim. Dat is toch zonde?


Marian-
  • Lezer
  • 1 reactie
  • 1 september 2023

Erg spijtig dat jullie de mogelijkheid van e-sim niet aanbieden


Beste Simpel,

Ik ben een tevreden klant van Simpel, maar merk dat eSIM nog niet beschikbaar is. Veel providers bieden deze optie al geruime tijd aan, en het ontbreken van eSIM-ondersteuning kan een nadeel worden, en zoals ik lees in de vorige reacties, reeds een nadeel zijn, voor zowel jullie klanten als voor Simpel zelf.

Ik overweeg over te stappen naar een provider die eSIM ondersteunt, en ik vermoed dat meer klanten dit zullen doen als deze optie niet beschikbaar komt.

Het argument van een medewerker die aangaf om het ‘Simpel’ te houden is nu niet meer relevant, aangezien eSIM de kinderziektes heeft doorstaan en ook juist is ontworpen om processen te vereenvoudigen. Het gebruik van de fysieke '3 in 1-simkaarten' is nu juist omslachtig. Wanneer eSIM logischerwijs de norm wordt, is het vanzelfsprekend dat jullie deze technologie gaan ondersteunen, dus ik neem aan dat de benodigde stappen al zijn gezet om eSIM in te voeren. Dit zal uiteraard grotendeels betrekking hebben op de infrastructuur, mobiele profielen en de klantenservice.

Ik ben benieuwd naar de plannen ofwel grote lijnen.


Forum|alt.badge.img
  • Moderator
  • 8 reacties
  • 13 februari 2025

Goedemiddag ​@LeroyBrown84,

 

Goed dat je dit nogmaals even navraagt! Simpel biedt momenteel de E-sim nog niet inderdaad. Wij zijn immers ook maar een low budget sim only provider ; ) 

Of wij de E-sim in de nabije toekomst aan gaan bieden is ons helaas nog niet bekend. Zodra wij deze wel aan gaan bieden zullen wij dit uiteraard laten weten!

En mocht je nu echt een E-sim nodig hebben en daardoor over moeten stappen, is dat inderdaad erg jammer! Maar ik ga jou uiteraard niet iets aanbieden wat wij nu nog niet leveren.

Ik hoop in de nabije toekomst door te kunnen geven of, en zo ja wanneer, wij de E-sim aan bieden. 

 

Mocht je hier nog verdere vragen over hebben, kan je via onze contact mogelijkheden ook in direct contact komen met 1 van mijn collega's ;) 

Voor nu wens ik je graag een fijne dag verder!

Groet, Kayleigh


Reageer