Skip to main content
Beantwoord

Netwerkblokkering


Goede middag,

Ik heb een nieuwe simkaart van Simpel ontvangen. Deze gaat in een oude telefoon zonder internet verbinding. Wanneer ik deze erin stop krijg ik na het invoeren van de pincode een netwerkblokkering.

Internet heb ik ook al uitgezet bij mijn gegevens dus zou alleen maar moeten kunnen bellen op dit moment. Heb hem al een paar keer opnieuw opgestart maar hij blijft deze melding geven.

Telefoon is simlockvrij want ik kon er ook andere simkaarten instoppen.

Beste antwoord door Charlie

Hi @MA.Liebregts,

 

Wat vervelend dat er een netwerkblokkade opspeelt!

 

Mogelijk is dit gerelateerd aan het toestel. Ik wil je daarom ook vragen het simkaartje in een ander toestel te testen en de uitkomst hiervan door te geven via de klantenservice. Op deze wijze kunnen wij je verder helpen naar een oplossing!

 

Groet, Charlie

Simpel

Bekijk origineel

Charlie
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 28 maart 2022

Hi @MA.Liebregts,

 

Wat vervelend dat er een netwerkblokkade opspeelt!

 

Mogelijk is dit gerelateerd aan het toestel. Ik wil je daarom ook vragen het simkaartje in een ander toestel te testen en de uitkomst hiervan door te geven via de klantenservice. Op deze wijze kunnen wij je verder helpen naar een oplossing!

 

Groet, Charlie

Simpel


Hoi Charlie,

In een ander toestel werkt hij wel.

Het is een heel oud toestel dus had niet verwacht dat dit zou gaan spelen.

Groet,

Mark


  • Superster
  • 28 maart 2022

Hi @MA.Liebregts  

Om welk merk en type telefoon gaat het precies? Welke simkaarten/provider heb je getest?


Charlie
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 29 maart 2022

Hi @MA.Liebregts,

 

Wanneer de simkaart wel in het andere toestel werkt, geeft dit aan dat de simkaart naar behoren werkt.

 

Oudere toestellen maken vaak alleen gebruik van het 2G netwerk, wat wij vanaf 1 juni 2021 niet meer ondersteunen. Ik verwacht dat dit dan ook het probleem is. 

 

Groet, Charlie

Simpel

 


Reageer