Skip to main content
Beantwoord

Stopt je databundel zodra het tegoed van die betreffende maand is verbruikt?

  • 14 augustus 2019
  • 1 reactie
  • 1333 Bekeken

Frank999
Hallo,

Ik wil een abonnement afsluiten voor mijn dochter, maar kan nergens vinden of de databundel vanzelf stopt zodra het tegoed van de betreffende maand is verbruikt? Op de website heb ik gelezen dat de mogelijkheid bestaat een kostenplafond te activeren (betaalde dienst), maar ik wil eigenlijk ook weten of zonder dit kostenplafond een kind in staat is om buiten de bundel onbeperkt verder mobiel te internetten? (met hoge kosten tot gevolg).

Ik heb eigenlijk dezelfde vraag over SMS verkeer - kun je daar ook zonder beperkingen buiten de bundel overheen gaan? (indien kostenplafond niet is geactiveerd)

Is er wellicht iemand die weet hoe dit werkt bij Simpel?

Beste antwoord door Snowboard

Frank999 schreef:
Hallo,

Ik wil een abonnement afsluiten voor mijn dochter, maar kan nergens vinden of de databundel vanzelf stopt zodra het tegoed van de betreffende maand is verbruikt? Op de website heb ik gelezen dat de mogelijkheid bestaat een kostenplafond te activeren (betaalde dienst), maar ik wil eigenlijk ook weten of zonder dit kostenplafond een kind in staat is om buiten de bundel onbeperkt verder mobiel te internetten? (met hoge kosten tot gevolg).

Een datalimiet is er niet bij de provider. Data stopt niet als de bundel verbruikt is, wordt ook niet vertraagd.
Zodra je over je databundel gaat betaal je €0,15 per MB en dat kan zeker flink in de cijfers lopen.
Behalve Mijn Simpel (app) is het goed om zelf extra waakzaam te zijn en alleen mobiel data aan te zetten wanneer nodig, ook monitoring via de telefoon en/of een externe app hoort erbij.



Ik heb eigenlijk dezelfde vraag over SMS verkeer - kun je daar ook zonder beperkingen buiten de bundel overheen gaan? (indien kostenplafond niet is geactiveerd)

Is er wellicht iemand die weet hoe dit werkt bij Simpel?


Buiten de bundel betaal je voor zowel bel/minuut en sms €0,31

Er zijn 2 opties als bescherming.
MB-aanvuller
https://www.simpel.nl/mb-aanvuller

Plafond.
https://www.simpel.nl/controle-over-je-kosten
Bekijk origineel

1 reactie

  • Superster
  • 1215 reacties
  • Antwoord
  • 15 augustus 2019
Frank999 schreef:
Hallo,

Ik wil een abonnement afsluiten voor mijn dochter, maar kan nergens vinden of de databundel vanzelf stopt zodra het tegoed van de betreffende maand is verbruikt? Op de website heb ik gelezen dat de mogelijkheid bestaat een kostenplafond te activeren (betaalde dienst), maar ik wil eigenlijk ook weten of zonder dit kostenplafond een kind in staat is om buiten de bundel onbeperkt verder mobiel te internetten? (met hoge kosten tot gevolg).

Een datalimiet is er niet bij de provider. Data stopt niet als de bundel verbruikt is, wordt ook niet vertraagd.
Zodra je over je databundel gaat betaal je €0,15 per MB en dat kan zeker flink in de cijfers lopen.
Behalve Mijn Simpel (app) is het goed om zelf extra waakzaam te zijn en alleen mobiel data aan te zetten wanneer nodig, ook monitoring via de telefoon en/of een externe app hoort erbij.



Ik heb eigenlijk dezelfde vraag over SMS verkeer - kun je daar ook zonder beperkingen buiten de bundel overheen gaan? (indien kostenplafond niet is geactiveerd)

Is er wellicht iemand die weet hoe dit werkt bij Simpel?


Buiten de bundel betaal je voor zowel bel/minuut en sms €0,31

Er zijn 2 opties als bescherming.
MB-aanvuller
https://www.simpel.nl/mb-aanvuller

Plafond.
https://www.simpel.nl/controle-over-je-kosten

Reageer