Skip to main content
Beantwoord

Ongevraagd sms met code voor nummerbehoud ontvangen

• 9 februari 2025
  • 1 reactie
  • 57 Bekeken

Gisteren ontving ik uit het niets zomaar sms'jes met een code voor nummerbehoud. Deze waren afkomstig van nummer 1601.

Ik heb zelf dus niets aangevraagd. Moet ik me zorgen maken om (poging tot) mogelijke fraude, of is dit onschuldig?

Beste antwoord door Chantal L.S.

Goedemiddag ​@Beton

Zodra je zelf niets hebt aangevraagd, kunnen er mogelijk twee oorzaken zijn:
1. Je ontvangt een sms om het nummerbehoud te verifiëren en dit kan komen, doordat iemand anders een bestelling heeft geplaatst met nummerbehoud en diegene heeft per ongeluk een verkeerd nummer ingevuld. 

2. Het kan gaan om bijvoorbeeld phishing.

Ik kan natuurlijk aanraden om niets te bevestigen en/of aan te klikken in het bericht. Je kan ook contact opnemen met ons, zodat we met je mee kunnen kijken in het systeem. Dan pakken we je abonnement erbij en kunnen we het nakijken. 

Fijne middag verder gewenst!

Groet, Chantal
Simpel

Bekijk origineel

Forum|alt.badge.img+6

Goedemiddag ​@Beton

Zodra je zelf niets hebt aangevraagd, kunnen er mogelijk twee oorzaken zijn:
1. Je ontvangt een sms om het nummerbehoud te verifiëren en dit kan komen, doordat iemand anders een bestelling heeft geplaatst met nummerbehoud en diegene heeft per ongeluk een verkeerd nummer ingevuld. 

2. Het kan gaan om bijvoorbeeld phishing.

Ik kan natuurlijk aanraden om niets te bevestigen en/of aan te klikken in het bericht. Je kan ook contact opnemen met ons, zodat we met je mee kunnen kijken in het systeem. Dan pakken we je abonnement erbij en kunnen we het nakijken. 

Fijne middag verder gewenst!

Groet, Chantal
Simpel

Reageer