Skip to main content

zelfde verhaal 1 jaar later

  • 28 februari 2025
  • 2 reacties
  • 71 Bekeken

Sen Abels

Kreeg vandaag uit het niks een bericht 80%van mijn bundel gebruikt was, kort daarna 100%. En kort daarna werd mijn abonnement geblokkeerd omdat ik 50euro kosten had gemaakt boven mijn abonnement. Ik ben op internet gaan zoeken en zie dat jullie allemaal het zelfde hebben mee gemaakt. Ben ik gehackt? Waar is alles opeens heen? Is dit volgende maand het zelfde verhaal ? Wat moet ik doen 

2 reacties

  • Superster
  • 1215 reacties
  • 1 maart 2025
Sen Abels schreef:

Ben ik gehackt?

​​​​@Sen Abels  

Die kans is vrij klein. Maar met een scan van een antivirus, malwarebytes heb je al een stevige basis, een controle. 

Sen Abels schreef:

 

Waar is alles opeens heen? Is dit volgende maand het zelfde verhaal ? Wat moet ik doen 

Met de informatie die je geeft wordt het moeilijk. Om te beginnen zou ik je willen adviseren om even te vermelden merk en type telefoon.

En wat zie op de telefoon qua oorzaak? Een provider kan niet zien wat jij verbruikt, welke apps.

Jouw instellingen van de telefoon zoals of WiFi assistent uitstaat ook niet. Welke apps mobiele data mogen gebruiken. Alles valt of staat met de instellingen over het algemeen. Controle is de sleutel tot succes.

Lees ook dit. 

 


Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator
  • 25 reacties
  • 11 maart 2025

Goedemiddag ​@Sen Abels 

 

Wat vervelend om te lezen dat er kosten zijn gemaakt buiten de bundel. Ik kan me voorstellen dat je hier niet op zit te wachten!

Ik heb direct met je meegekeken en ik zie dat er kosten in rekening zijn gebracht voor internetverbruik buiten de bundel.

Ik zie in het systeem terug dat er twee waarschuwingssms'jes zijn gestuurd over het internetverbruik, een sms met een waarschuwing dat je op dat moment 80% verbruikt had van jouw bundel en een sms met een 100% verbruikswaarschuwing. Als je hierna toch internet blijft gebruiken, dan ga je het buitenbundeltarief van €0,15/MB betalen.

Er wordt alleen internetverbruik geregistreerd, als je toestel aanstaat en als de mobiele data aanstaat. Je toestel geeft het internetverbruik door via de simkaart aan het netwerk. Het is verboden voor een provider om internetverbruik te registeren, dat niet door je telefoon is doorgegeven. Het is mogelijk dat er internet wordt geregistreerd, al heb je het toestel niet in handen. Er kunnen updates gedaan zijn of er worden e-mails, Whatsappjes of andere gegevens opgehaald op de achtergrond.

Natuurlijk denk ik graag met je mee, om hogere kosten en verbruik in de toekomst te voorkomen. Ik kan je het volgende aanraden:

- Je kan het Plafond aan zetten via je Simpel account, dit is een limiet dat voorkomt dat je buitenbundelkosten kan maken als je bundels op zijn.

- Kijk in de instellingen van je toestel of automatische updates en het verversen van apps op de achtergrond actief zijn. Door deze opties uit te zetten of alleen toe te staan via WIFI voorkom je dat er mobiele data wordt gebruikt zonder dat je zelf fysiek met je toestel bezig bent.

- Schakel mobiele data uit als je toegang hebt tot een WIFI-netwerk.

- Als je de mobiele data en de WIFI tegelijk aan laat staan, dan is het mogelijk dat je toestel kan overschakelen naar de mobiele data, zonder dat je dit doorhebt. Zet dan ook de instelling WiFi-assistentie (iPhones toestellen) en Slimme netwerkwissel (Android toestellen) uit op je toestel, om dit te voorkomen.

- Ik kan je ook aanraden de gratis app 'My Data Manager' te installeren. Op deze manier krijg je inzicht in je internetverbruik en welke apps verantwoordelijk zijn voor het internetverbruik.

 

Mocht je er nog vragen over hebben, neem dan contact op met ons op een van onze kanalen dit kan op verschillende manieren https://www.simpel.nl/klantenservice/contact

Fijne dag toegewenst! 

Groet, Renaat

Simpel

 

 

 

 


Reageer