Vanmiddag op 80% van m`n internet gebruik, 1GB bij gekocht, paar uur later melding dat ik buiten mijn bundel ben gegaan en extra kosten moet betalen, rara wat is dit voor flauwekul.
MB aanvuller
Beste antwoord door Anonymous
Goedemiddag
Wat vervelend dat je onverwachts extra kosten moet betalen.
Het verbruik kan verschillende oorzaken hebben.
Wat ik je ten eerste wil aanraden is om de instellingen van je telefoon goed na te kijken.
Een van die oorzaken kan namelijk bijvoorbeeld komen omdat er een automatische software update heeft plaatsgevonden. Vaak staat er bij een nieuw toestel standaard ingeschakeld dat software updates of app updates plaats mogen vinden zodra er een update beschikbaar is. Je kunt deze instellingen wijzigen naar "Alleen updaten binnen bereik van WiFi".
Daarnaast is het van belang dat je alle apps goed afsluit, anders blijft de app op de achtergrond draaien en dus onnodig MB's verbruiken (en batterij). Alleen wegklikken en naar het startscherm van het toestel te gaan werkt niet.
In de instellingen van je toestel kun je zien waar MB's aan verbruikt worden. Ook app als bijvoorbeeld datamanager kunnen je hier inzicht in geven.
Mocht je verder nog vragen hebben omtrent jouw verbruik, neem dan gerust contact met ons op.
Groetjes,
Lisa
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.