Beide simkaarten werken in andere toestellen begrijp ik. Hierbij lijkt het wellicht te gaan om een probleem met de IPhone 12 series, beide gebruiken jullie een uit deze serie. Bij het geval dat de simkaart wel in een ander toestel werkt, kunnen wij in principe niets oplossen omdat in wezen de simkaart wel werkzaam is en alle functies werken.
Het is niet mogelijk logfiles op te vragen bij T-Mobile.
Als ik het me goed herinner hebben wij ook contact gehad via Whatsapp @bvdputten. Ik wil je vragen ons via daar opnieuw te berichten. Graag zetten we het probleem alsnog door naar onze technische afdeling. Hierbij hebben we wel specifieke voorbeelden nodig. Mijn collega zal je hierover inlichten.
Dit geldt ook voor jou @DennisK , mits jouw toestel ook nagekeken is door Apple en volledig up-to-date is betreft de software.
Wat vervelend dat je problemen ervaart in het buitenland!
Je geeft aan dat de simkaart wel werkt wanneer je deze in een ander toestel plaatst. Het sluit daarmee problemen aan de simkaart of ons netwerk uit.
Mijn aanraden is om het toestel opnieuw op te starten of toch misschien het terugzetten naar de fabrieksinstellingen (let op: je verwijderd hiermee alle inhoud van het toestel). Mogelijk is dat de oplossing voor het probleem!
het enige wat overblijft is dat mijn telefoon niet op het Franse netwerk wordt toegelaten:
algemeen - info - netwerk: niet beschikbaar
wanneer ik het netwerk selecteer krijg ik:
telefoon niet toegestaan
gisteren telefonisch contact met de servicedesk van simple gehad. Verschillende stappen met de medewerker doorlopen, zonder resultaat. Uiteindelijk zou ze een collega vragen en werd ik in de wacht gezet. Helaas werd de verbinding toen verbroken.
De medewerker heeft niet geprobeerd opnieuw contact met mij op te nemen 😡
graag onderzoek uitvoeren, waarom mijn telefoon niet wordt toegelaten op het Franse netwerk…..
hier helaas een vrijwel identieke situatie. Heb trouwens een iPhone 12 mini. Een paar maanden geleden in Frankrijk geen service. Al het bovenstaande uitgeprobeerd maar helaas hielp niets. Het gekke was dat ik België geen problemen had. Uit nader onderzoek dat door simpel is uitgevoerd toen, bleek niet van een probleem op netwerkniveau. In Nederland weer contact opgenomen met de klantenservice en kreeg een vrij standaard reactie (uitproberen handmatig selecteren netwerk). Nu weer in Frankrijk en heb dus weer hetzelfde probleem. Om mezelf ergernis te besparen, had ik een oude iPhone 7 meegenomen waarmee ik overigens goed bereik heb. Hoop dat jij meer duidelijkheid kan krijgen.
Vervelend dat er tot op heden nog geen oplossing voor de problemen is gevonden!
Het is niet de bedoeling dat je wordt opgehangen en vervolgens niet wordt teruggebeld, excuses daarvoor! Geven beide netwerken (Bouygues en Orange) de problemen?
En is er al geprobeerd het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen?
@DennisK Ik vraag me af of je jouw simkaart van Simpel in het oude toestel plaatst of dat dit een andere simkaart betreft. Kun je dit aangeven?
Beide simkaarten werken in andere toestellen begrijp ik. Hierbij lijkt het wellicht te gaan om een probleem met de IPhone 12 series, beide gebruiken jullie een uit deze serie. Bij het geval dat de simkaart wel in een ander toestel werkt, kunnen wij in principe niets oplossen omdat in wezen de simkaart wel werkzaam is en alle functies werken.
Het is niet mogelijk logfiles op te vragen bij T-Mobile.
Als ik het me goed herinner hebben wij ook contact gehad via Whatsapp @bvdputten. Ik wil je vragen ons via daar opnieuw te berichten. Graag zetten we het probleem alsnog door naar onze technische afdeling. Hierbij hebben we wel specifieke voorbeelden nodig. Mijn collega zal je hierover inlichten.
Dit geldt ook voor jou @DennisK , mits jouw toestel ook nagekeken is door Apple en volledig up-to-date is betreft de software.
Ik heb contact opgenomen maar krijg de reactie dat het aan het toestel ligt. Vorig jaar functioneerde het allemaal prima. Zelfde toestel zelfde simkaart… klantenservice helpt me niet echt verder. Lijkt alsof mijn toestel geblokkeerd wordt op het Franse netwerk. In België en Luxemburg functioneerde het allemaal prima…
Wanneer jouw simkaart wel in een ander toestel werkt, maar niet in jouw eigen toestel, ligt het aan (een instelling van) het toestel. Daar kan Simpel jammer genoeg niet verder bij helpen..
Erg vervelend dat jullie nog steeds met het probleem kampen!
Bij Apple zelf heb ik hier ook nog geen informatie over teruggevonden. Wellicht kan je hen hierover benaderen. Als dit toestel vorig jaar wel goed heeft gewerkt, is het waarschijnlijk dat het probleem veroorzaakt wordt door een fout in Software na een Software-update bijvoorbeeld. Een soortgelijk probleem zagen we eerder dit jaar bij Samsung S8 toestellen.
Ik hoop dat jullie reis desondanks prettig is! (verlopen)
Er is nog geen duidelijke oplossing bekend vanuit Apple. Wel kan je proberen Bellen via 4G of VoLTE uit te zetten in het toestel. Vaak verhelpt dit de problemen, vooral in het buitenland. Mocht het niet werken op deze manier, kan je altijd contact opnemen, dan kijken we graag even met je mee.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.