Hey @Mieke de Zeeuw
Welkom op de Community!
Super vervelend dat je MB's verdwijnen als sneeuw voor de zon. Zoals @Snowboard aangeeft kunnen en mogen we niet inzien waar je data aan verbruikt wordt. Wij mogen enkel bijhouden op welke momenten je verbruik begint en stopt en hoeveel daarbij verbruikt wordt. Ik raad je aan om de instellingen van je telefoon te controleren. Wellicht dat je daar terug kan zien welke app(s) er qua verbruik uitspringt. Je kan ook apps zoals datatracker/datamanager downloaden om hier meer zicht in te krijgen. Je kan ook nakijken of wifi-assistentie/snelle netwerkwissel aanstaat op je toestel. Als dit het geval is, kan er stiekem gebruik worden gemaakt van je mobiele data wanneer je wifi verbinding zwak is. Zie ook deze pagina voor meer tips en tricks.
Overigens is het altijd mogelijk dat er een datasessie wordt opgestart indien je toestel aan staat. Er lopen allerlei processen op de achtergrond waar ook dataverbruik bij komt kijken. Hier hoef je niet per se iets voor te doen op het toestel, technologie hé 🙃
Onze Superster @Karin303 gaf al eventjes een paar tips, waaronder het Plafond. Om buitenbundelkosten te voorkomen is het wellicht een idee om een Plafond in te stellen. Het Plafond is een dienst dat ervoor zorgt dat je niet meer voor verrassingen komt te staan. Je stelt het Plafond in via Mijn Simpel op een zelf gekozen limiet vanaf €10,00. Je kan daarna nooit kosten maken buiten dit limiet. Meer informatie vind je op je persoonlijke Mijn Simpel pagina.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Fijne dag!
Groetjes,
Janine
Simpel