Een kennis van mij had een prepaid telefoon. Hij is veel buiten en wilde toch liever een abonnement zodat hij (als er nergens WiFi is) toch ook over internet zou kunnen beschikken. Hij heeft vervolgens een abonnement van Simpel genomen.
Dat is aangevraagd op 9 aug., simkaartje kwam op 14 aug en overzetting kon pas op 19 aug. 2024.
Nu blijkt dat hij steeds moet omschakelen van Simpel naar een Duitse netwerkprovider en weer terug naar Simpel, afhankelijk of hij in zijn huis zit (adres in Nederland, maar in de buurt van de grens met Duitsland) of ergens buiten zijn huis, gewoon in Nederland.
Thuis is geen ontvangst van Simpel.
Na overleg met klantenservice bleek dat er geen oplossing voor is.
Aangezien deze man reeds ver op leeftijd is en niet erg handig met telefoon en instellingen is het steeds wisselen van provider absoluut geen optie. We willen dus het Simpel abonnement annuleren en naar een andere provider gaan die beter bereik heeft in de grensstreek. De vraag is of na annuleren en overstappen ook nummer behoud mogelijk is. En moeten we eerst annuleren, of eerst naar een andere provider…..