Skip to main content

Geen bereik met het odido netwerk

  • 12 februari 2025
  • 1 reactie
  • 138 Bekeken

Wim Witteveen

Sinds Simpel is overgeschakeld naar het odido netwerk heb ik thuis en mijn vrouw op haar werk soms totaal geen bereik, als ik op mijn telefoon naar de netwerk sterkte kijk heb ik hier 1 klein streepje waardoor ik soms van mensen die mij proberen te bellen te horen krijg dat mijn telefoon uitstaat maar wat absoluut niet het geval is mijn vrouw heeft het zelfde probleem als ik.

Als er dus geen verbetering in het netwerk komt zullen wij na zeker 6 jaar afscheid gaan nemen van Simpel.

Uitgelichte reactie

12 februari 2025

Goedemiddag ​@Wim Witteveen 

 

Wat jammer om te lezen dat je problemen ervaart met het abonnement.

Heb je onze dekkingskaart al geraadpleegd? Hier kan je inzien hoe de dekking op jouw locatie(s) is. 
Mochten er werkzaamheden worden verricht op jouw locatie, dan zou dit de oorzaak kunnen zijn van dit probleem. 

Wat je kan controleren in je toestel is als de zogeheten APN-instellingen goed staan. Vaak staan deze instellingen ingesteld op het netwerk van Odido (T-Mobile), maar het is beter om dit om aan te passen naar die van Simpel, APN-instellingen moeten altijd staan op internet.access.nl. Via onze toestelhulp, kan je dit opnieuw correct instellen:  

https://www.simpel.nl/klantenservice/toestelhulp

Je zoekt je eigen toestel op of je kiest hetzelfde merk en vervolgens ga je naar Internet > handmatig instellen om de APN opnieuw in te stellen. 

Daarnaast is het raadzaam om de simkaart in een ander toestel te testen. Mocht de verbinding wel goed zijn in het andere toestel, dan is het aannemelijk dat je toestel de oorzaak is.

Als je in het alternatieve toestel wel dezelfde problemen ervaart, dan wil ik je vragen om even contact met ons op te nemen. Dan pakken we je abonnement erbij en kijken we samen naar de mogelijke oorzaak en de oplossing. Dan kan ik je aanraden telefonisch contact met ons op te nemen op 088-1005757 of via Whatsapp, Facebook of X, zodat we je verder kunnen helpen en een stappenplan met je kunnen doorlopen. De opties kan je terugvinden op https://www.simpel.nl/klantenservice/contact

 

Groet,

Renaat

1 reactie

Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator
  • 29 reacties
  • 12 februari 2025

Goedemiddag ​@Wim Witteveen 

 

Wat jammer om te lezen dat je problemen ervaart met het abonnement.

Heb je onze dekkingskaart al geraadpleegd? Hier kan je inzien hoe de dekking op jouw locatie(s) is. 
Mochten er werkzaamheden worden verricht op jouw locatie, dan zou dit de oorzaak kunnen zijn van dit probleem. 

Wat je kan controleren in je toestel is als de zogeheten APN-instellingen goed staan. Vaak staan deze instellingen ingesteld op het netwerk van Odido (T-Mobile), maar het is beter om dit om aan te passen naar die van Simpel, APN-instellingen moeten altijd staan op internet.access.nl. Via onze toestelhulp, kan je dit opnieuw correct instellen:  

https://www.simpel.nl/klantenservice/toestelhulp

Je zoekt je eigen toestel op of je kiest hetzelfde merk en vervolgens ga je naar Internet > handmatig instellen om de APN opnieuw in te stellen. 

Daarnaast is het raadzaam om de simkaart in een ander toestel te testen. Mocht de verbinding wel goed zijn in het andere toestel, dan is het aannemelijk dat je toestel de oorzaak is.

Als je in het alternatieve toestel wel dezelfde problemen ervaart, dan wil ik je vragen om even contact met ons op te nemen. Dan pakken we je abonnement erbij en kijken we samen naar de mogelijke oorzaak en de oplossing. Dan kan ik je aanraden telefonisch contact met ons op te nemen op 088-1005757 of via Whatsapp, Facebook of X, zodat we je verder kunnen helpen en een stappenplan met je kunnen doorlopen. De opties kan je terugvinden op https://www.simpel.nl/klantenservice/contact

 

Groet,

Renaat


Reageer