Skip to main content
Beantwoord

Beëindigd abonnement

  • 19 februari 2025
  • 1 reactie
  • 43 Bekeken

Will van Hoof

Er is een miscommunicatie geweest v.w.b. het abonnement dat mijn vrouw bij u heeft. Zij is Braziliaanse en spreekt geen Nederlands. Zij is een tijd voor zaken in het buitenland geweest en heeft daarom nu ook een Portugees nummer, waar ze in Portugal mee belt, en daardoor is ze Simpel, compleet vergeten. Toen ze terugkwam in Nederland en haar simkaart wisselde, (ze heeft een I-Phone en daar passen geen 2 simkaarten in) bleek deze niet meer te werken. Ik heb hierop haar mails gecheckt, zag wat er gebeurd was en heb direct haar achterstand betaald. Maar dat was dus te laat. Het abonnement was al stop gezet. Probleem is dat zij absoluut haar telefoonnummer niet mag verliezen, omdat dit een zakelijk nummer is. Haar klanten in Nederland bellen hier naartoe. Ik zou derhalve heel graag tot een oplossing komen met u, het beste zou zijn als zij haar abonnement bij u mag vernieuwen met behoud van het oude nummer.

Beste antwoord door Chantal L.S.

Goedemiddag ​@Will van Hoof,

Zodra een factuur open komt te staan, zal het Simpel abonnement in een betaalachterstandproces terecht komen. Er is namelijk sprake van een bindend contract met een betaalverplichting en de klant is verantwoordelijk voor het tijdig betalen van de facturen. 

Als een factuur open komt te staan, zullen er waarschuwingen gestuurd worden per sms en per e-mail + een eventuele betaalregeling. 

Als hierop niet wordt gereageerd en er wordt ook geen contact opgenomen met de klantenservice om bijvoorbeeld een uitstel van betaling aan te vragen, zal het systeem het abonnement definitief beëindigen in verband met een betaalachterstand en het 06-nummer wordt bij Simpel ook definitief afgesloten. Het systeem houdt namelijk geen rekening met de omstandigheden of met het feit dat ze geen Nederlands spreekt of het vergeten is. 

Het is dan ook niet mogelijk om het nummer te heractiveren bij Simpel en/of het abonnement te vernieuwen met het behoud van het oude 06-nummer. Wel is het mogelijk dat een provider het 06-nummer kan overnemen binnen 30 dagen na beëindiging, alleen kunnen wij dit niet garanderen. Ik kan dan ook aanraden om zo snel mogelijk een bestelling te plaatsen bij een andere provider met nummerbehoud. Het klantnummer van het Simpel abonnement kan gebruikt worden voor de verificatie van het nummerbehoud.


Groet, Simpel
Chantal

Bekijk origineel

Forum|alt.badge.img+6

Goedemiddag ​@Will van Hoof,

Zodra een factuur open komt te staan, zal het Simpel abonnement in een betaalachterstandproces terecht komen. Er is namelijk sprake van een bindend contract met een betaalverplichting en de klant is verantwoordelijk voor het tijdig betalen van de facturen. 

Als een factuur open komt te staan, zullen er waarschuwingen gestuurd worden per sms en per e-mail + een eventuele betaalregeling. 

Als hierop niet wordt gereageerd en er wordt ook geen contact opgenomen met de klantenservice om bijvoorbeeld een uitstel van betaling aan te vragen, zal het systeem het abonnement definitief beëindigen in verband met een betaalachterstand en het 06-nummer wordt bij Simpel ook definitief afgesloten. Het systeem houdt namelijk geen rekening met de omstandigheden of met het feit dat ze geen Nederlands spreekt of het vergeten is. 

Het is dan ook niet mogelijk om het nummer te heractiveren bij Simpel en/of het abonnement te vernieuwen met het behoud van het oude 06-nummer. Wel is het mogelijk dat een provider het 06-nummer kan overnemen binnen 30 dagen na beëindiging, alleen kunnen wij dit niet garanderen. Ik kan dan ook aanraden om zo snel mogelijk een bestelling te plaatsen bij een andere provider met nummerbehoud. Het klantnummer van het Simpel abonnement kan gebruikt worden voor de verificatie van het nummerbehoud.


Groet, Simpel
Chantal


Reageer